Mieheni seksiaddiktio

Mieheni seksiaddiktio

Käyttäjä romahtanut2 aloittanut aikaan 08.01.2017 klo 19:30 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä romahtanut2 kirjoittanut 08.01.2017 klo 19:30

Miten selvitä kun yllättäen paljastui, että mieheni oli käynyt maksullisissa naisissa kaksi vuotta ja lisäksi saatoin lukea nettisivustolta hänen raporttejaan. Meillä oli omasta mielestä toimiva parisuhde kaikin puolin ja yhdessä oltu vajaat parikymmentä vuotta ja muutama alaikäinen lapsikin. Mies katuu, pyytää anteeksi ja käy terapiassa. Siltikin tuska on kestämätön. Maksullisia ei ollut mikään pieni määrä, joten tautien todennäköisyyskin nousi. Ilmeisesti minulla on kuitenkin kohtalotovereita, osa ei välttämättä kuitenkaan vielä tiedä. Mieheni kaksoiselämä oli täydellistä, en saattanut mistään aavistaa ennenkuin sitten käry kävi.

Käyttäjä Apus kirjoittanut 29.01.2017 klo 19:47

Hyvää pohdintaa Tamarindilta. Asiat on monisäkeisiä. Jos perheessä on lapsia, niin vastuulliset vanhemmat miettivät aina heidän etuaan ja varmaan lapsiperheissä toimeentulo on myös yksi asia, joka pelottaa uudessa tilanteessa. Mutta jotenkin myös luulen, että tuollainen paine, joka on parisuhteessa, heijastuu kotiin muutenkin negatiivisesti ja ei se ole lapsillekaan kovin hyvä kasvuympäristö. Ja ehkä sellainen toive muutoksesta ja sen toisen osapuolen heräämisestä saa vielä itsensä pitkittämään tilannetta.

Olen samaa mieltä, että ulkopuolinen keskusteluapu auttaisi näkemään tuon kokonaistilanteen selkeämmin. Aika usein pettävät miehet käyttävät tuota vainoharhaisuuskorttia (tai miksei naisetkin...). Se on mielestäni aika ovelaa psykologista peliä. Kun saadaan toinen epäilemään omaa mustasukkaisuuttaan, niin käännetään syy asiasta toiselle osapuolelle. Mutta miksi pettävä osapuoli tekee näin, mikä on motiivi? Ei kait heilläkään noissa suhteissa voi kuvitella olevan kovin auvoista...Jos parisuhde on niin huono, että oma puoliso ei riitä tai toiveet ei kohtaa, mitä ne sitten ovatkaan, niin mikä saa pettävät osapuolet jäämään tai kehittämään tarinoita toisen osapuolen vainoharhaisuudesta? En jotenkin pääse kiinni tuohon ajatteluun....

Käyttäjä Aurinko67 kirjoittanut 29.01.2017 klo 22:10

Näin se vain on, että ulkopuolelta on helppo antaa neuvoja. Todennäköisesti itsekin olen sortunut joskus antamaan yksioikoisia neuvoja asiaan jota en oikeasti ymmärrä. Mutta kun itse sattuu olemaan keskellä järkyttävää kriisiä kaikki on toisin, järki ja ymmärrys ei riitä käsittelemään asiaa joka on itselle vieras. Tässä tapauksessa se on seksiaddekti joka käsittääkseni on sairaus, aivan niinkuin esimerkiksi peliriippuvuus. Meillä vaimoilla ja tyttöystävällä on järkyttävää huomata toisenlainen totuus omasta puolisosta.

Teen lähiaikoina aloitteen seksinoston kriminalisoimisesta! Kriminalisointi auttaa myös niitä tyttöjä jotka on pakotettuja alalle. Valitettavasti on myös suurijoukko vapaaehtoisia seksinmyyjiä, vailla minkäänlaista yhteiskunnallista omaatuntoa. Heille on ihan se ja sama vaikka raha millä he ostavat hienoja vaatteita ja laukkuja on ryöstetty suoraan lasten suusta.

Joka tapauksessa, monet hyvätuloiset ja jopa kansakuntamme esimerkkihenkilöt voivat olla juuri niitä keillä raha ja valta nousee "kusena" päähän. He voivat luulla, että rahalla saa valtaa ja ihmistä voi kohdella kuin esinettä. Jos huorat kertoisivat keitä heidän asiakkainaan ovat, Suomessa syntyis kaaos! Uskon, että todellakin isosta ongelmasta on kysymys!! Kyllä näitä esimerkkejä on jo ollut mediassa ja se on vain jäävuoren huippu mitä julkisuus on tuonut esille.

Kerron esimerkin ulkomaan matkastani. Matkustin Thaimaassa mieheni kanssa ja samassa bussissa istui nuori Thaimaalainen tyttö lihavan vanhan miehen kanssa. Bussissa istuessani tunsin, että joku tuijotti minua ja käänsin katseeni ja huomasin Thaimaalaisen tytön katseen. Ennenkuin tyttö ehti hätäisesti ja nolosti kääntää katseensa minusta pois, silmämme kohtasivat sekunniksi. En ikinä unohda niitä surullisia ja haikeita silmiä!

Miehet on sikoja! Naiset ketkä myyvät seksiä omasta tahdosta ja omasta valinnasta lähtien ovat sikoja! Kaikki tämä edesauttaa sitä että miehistä tulee seksiaddekteja ja jossain vaiheessa normaali seksi ei riitä vaan lähdetään hakemaan seksiä jopa alaikäisiltä lapsilta. Riippuvuudesta on kysymys siitä, että pitää saada aina vain enemmän...
Vapaaehtoiset seksinmyyjät ovat vastuussa tästä järkyttävästä lasten kohtelusta.

Tämä foorumi on myös meitä kaikkia varten, vaikka olisimme missä tilanteessa tahansa. Itsekin kirjoitan tätä viestiä tietäen, että juuri nyt mieheni on työreissussa. Hän on parhaillaan panemassa jotain typykää tai tekee sen viimeistään huomenna. Asiasta ei kuitenkaan saa puhua ja kaikki kielletään. Periaatteella, mistä ei puhuta sitä ei ole sattunut. Tällä hetkellä suurta lohtua tuo nusiikki. Kuuntelen Jipun made on heven albumia. Kiitos Jippu!!

Ajattelen todella suurella myötätunnolla meitä kaikkia keitä seksiaddekti ja maksulliset naiset on satuttaneensa ilman, että me tilattiin tällaista meidän elämään.

Käyttäjä Tamarindi kirjoittanut 30.01.2017 klo 07:59

Ulkopuolisten näkökulmat ovat siksikin hyvästä, että pääsee erittelemään asioita. Olen itse ollut tilanteessa, jossa harkitsin jääväni puistonpenkille istumaan ja odottamaan, tulisiko joku, veisi pois ja hoitaisi (kyse ei ollut suoranaisesti parisuhdeongelmasta). Siinä tilanteessa kotiin saakka selviytyminen oli jo iso saavutus. Järjellä tiesi, mitä pitää tehdä, mutta ei pystynyt. Ja kun ei pysty, pitää hakea apua. Se ei ole nöyrtymistä, se on rohkeutta ja itsestä huolehtimista.

Lapsiperheessä toimeentulo on tärkeä asia, mutta ero vaikuttaa muutenkin: voi olla edessä muutto, päiväkodin tai koulun vaihto, lapsen ystäväpiirin pieneneminen, harrastukset jne. – ja tietysti sen toisen vanhemman tapaamiset. Kova pala ja iso työmaa, mutta etenkin, jos on voimat vähissä. Ja jos päätyy jatkamaan suhdetta, päätöksen tulisi olla molempien puolisoiden. Siinäkin on tekemistä: hyväksyä se, ettei elämä palaa samanlaiseksi. Joutuu mukaan lapioimaan paskaa.

Apus, ehkä pettäjän on vaikea myöntää itselleenkään, mitä tekee? Ajattelee ehkä, että kaikki on hyvin, kunhan toinen ei (varmuudella) tiedä? Että aikoo jossain vaiheessa lopettaa ja siihen asti voi pelata aikaa syyttämällä toista vainoharhaisuudesta? Tuollainen syyttely tekee pettämisestä vielä loukkaavampaa, mutta ei kai siinä tilanteessa ajattele kuin itseään – jos ajattelisi, ei kai pettäisikään..? Harvoin pettäjä on analysoinut, mikä suhteessa mättää ja miten sen voisi korjata.

Käyttäjä Tamarindi kirjoittanut 30.01.2017 klo 13:36

Ymmärrän, että prostituutio ja sen mahdollinen kieltäminen herättää tunteita. En itse pysty muodostamaan kantaa suuntaan tai toiseen, koska molempiin on hyvät perusteet. Mutta se on varmaa, että mies, joka haluaa ostaa seksiä, löytää sitä. Suomessa miehen on kohtuullisen vaivatonta saada seksiä muiltakin kuin prostituoiduilta eikä kaikista miehistä silti tule riippuvaisia. Ja naimisissa oleva mies tajuaa kyllä, mitä on tekemässä, jos ei laillisuuden kannalta, niin ainakin parisuhteensa ja puolisonsa kannalta.

Kyse voi olla riippuvuudesta tai sitten vain halusta saada seksiä muilta. Jos mies on riippuvainen, hän ei siitä parane itsekseen. Myönsi mies ongelmansa/käytöksensä tai ei, vaimolla on mahdollisuus päättää, hyväksyykö hän miehensä käytöksen ja kuinka pitkäksi aikaa jää sitä seuraamaan. Ei, elämä ei ole aina reilua. On turha jäädä odottamaan hyvitystä.

Käyttäjä Apus kirjoittanut 30.01.2017 klo 20:32

Aurinko67, mistä muuten päättelet, että me, jotka jaoimme omia näkemyksiä ei ole vastaavanlaisista asioista kokemuksia?

Itse olen eronnut edellisestä liitostani aikoinaan kylläkin kauan sitten ja jäänyt yksin kouluikäisen lapsen kanssa. En voi sanoa, että ero olisi ollut tunnetasolla helppo ja sain kyllä itse tukea ammatti-ihmisen kanssa keskusteluista. Minä itse pystyin järjestämään asiat, niin että jäin asumaan silloiseen asuntooni lapsen kanssa ja lapsen elämä pysyi niin muuttumattomana kuin mahdollista. Lisäksi tuohon eroon kyllä mahtui kaikkea mutta en kyllä ajatellut koskaan, että en olisi pärjännyt.

Käyttäjä Theofano kirjoittanut 31.01.2017 klo 11:56

Valitan, että otan tähän nyt näin julkisesti tiukan kannan, mutta en silti malta olla hiljaa. Ymmärrän, että petettyihin sattuu, mutta prostituutio on silti ihmisoikeuskysymys ja kenelläkään ei ole, vaikka kuinka sattuisi, oikeutta puuttua toisten ihmisten oikeuteen päättää omasta kehostaan ja elämästään. Eikä etenkään ole oikeutta ajaa jo valmiiksi haavoittuvassa asemassa olevia ihmisiä entistä kurjempaan ja vaarallisempaan tilaan.

Prostituution laittomaksi tekeminen ei poista prostituutiota - itse asiassa se ei edes sen kummemmin hillitse sitä. Esimerkiksi Venäjällä prostituutio on laitonta, mutta silti se kukoistaa ja Venäjä on yksi suurimpia ihmiskaupan kohteita - ja suurin osa näistä ihmiskaupan uhreista on seksityöläisiä.

Ainoa, mitä prostituution kieltämisellä saavutetaan on niiden naisten (ja miesten) aseman merkittävä heikkeneminen, jotka eivät ole tekemässä työtään silkasta vapaaehtoisuudesta. Työstä tulee vielä entistä vaarallisempaa (ja se on jo muutenkin vaarallista), koska näillä ihmisillä ei ole mitään lain suojaa siinä vaiheessa. Prostituoiduilla on valtava vaara joutua raiskatuiksi, pahoinpidellyiksi ja tapetuiksi. Kun prostituutio on laitonta, he joutuvat usein tukeutumaan parittajiin, jotta saisivat jotain suojaa, mikä taas ajaa heidät parittajien uhreiksi. Toisin sanoen, kriminalisointi ei auta YHTÄÄN niitä tyttöjä, jotka on pakotettu alalle vaan päin vastoin kriminalisointi vahingoittaa heitä.

JOS prostituutiota halutaa vähentää, silloin täytyy parantaa naisten oloja, jolloin naisilla on muitakin vaihtoehtoja kuin ryhtyä myymään seksiä. Laittomuus ei auta, se vain kurjistaa asioita.

Prostituutio ei myöskään aiheuta seksiaddiktiota. Eikä seksiaddiktio aja ketään pedofiiliksi - lapsista kiihottuvat ihmiset ovat ihan oma ryhmänsä eikä se liity seksiaddiktioon sen enempää. Tämä porttiteoria on aivan täysin paikkansapitämätön.

Ei millään pahalla, mutta mitäs, jos ihan oikeasti pistäisitte ne miehenne vastuuseen ettekä jatkuvasti hakisi syytä jostain ulkopuolelta. Tässä on nyt se klassinen ajatelma, että se ilkeä ja paha toinen nainen vokotteli viattoman miehen mennessään, joten viha kohdistuu toiseen naiseen. Mutta kun toinen nainen ei olekaan yksittäinen vamppi vaan joukko naisia, sitten vihataan koko sitä joukkoa ja syytetään jopa lasten elämien tuhoamisesta ("ajatelkaa lapsia!!" -peruste lienee kaikkein vanhin argumentti enkä hyväksy sitä tässä ollenkaan). Prostituutio ei tuhoa lasten elämiä - korkeintaan nämä miehet tuhoavat. OIkeasti, syy on siellä miehissä. Prostituutiota on tasan niin kauan kuin on miehiä, jotka haluavat ostaa seksiä. MIKÄÄN muu ei lopeta prostituutiota kuin kysynnän loppuminen, ei mikään. Laittomuus ei edes vähennä sitä.

Tuulettaminen on yksi asia ja vihakin on täysin hyväksyttävää ja ymmärrettävää, kunhan sen käsittelee ja se menee ohi. Mutta käytännön toimiin rupeaminen niiden ihmisten vahingoittamiseksi, jotka ovat jo valmiiksi heikommassa asemassa, menee kyllä jo yli rajan.

On minuakin mies pettänyt ja vihasin sitä naista aikoinaan, mutta en silti ollut menossa repimään siltä naiselta silmiä päästä. Totuus on, että mieheni petti ihan omasta vapaasta tahdostaan ja naisen syyttäminen oli minulta pelkkä puolustusmekanismi. Tiesin sen jo silloin, vaikka tunteeni olivat, mitä olivat, joten en ruvennut mihinkään. Se nainen ei ole vastuussa minulle. Vain mieheni on.

Käyttäjä Theofano kirjoittanut 31.01.2017 klo 12:06

Ja mun on kyllä pakko sanoa, Aurinko67, että tuo sinun elämäsi alkaa kuulostaa jo masokistiselta. Jos miehesi todella pettää sinua, minkä ehtii eikä edes myönnä sen puoleen, että katuisi niin joudun myöntämään, etten ymmärrä, miksi roikut yhä tässä miehessä. Annat jopa ymmärtää, ettet uskalla nostaa asiaa esiin juurikaan, koska siitä seuraisi ero. Ja ette ilmeisesti ole seurustelleet älyttömän kauaa eikä teillä ole lapsia (?).

Hyvä nainen, lähde menemään. Ihan oikeasti. Se ei muutu yhtään tuosta paremmaksi. Mitä sinä hyödyt tuosta elämästä? Jos miehesi ei tähän mennessä ole ymmärtänyt, miltä sinusta tuntuu niin ei hän koskaan tule ymmärtämään. Ei kukaan palkitse sinua marttyyrin kärsimyksistä, ei etenkään miehesi.

Jossain vaiheessa tulee elämässä sekin piste, että täytyy ottaa siitä ihan itse vastuu ja ruveta tekemään eikä vain syyttää muita. Epäilemättä miehesi teot ovat satuttaneet sinua erittäin syvästi ja perustavanlaatuisesti, mutta kukaan ei pakota sinua olemaan suhteessa enää pidempään. Se on vain ja yksin sinun omalla vastuullasi. Kukaan muu ei tee elämästäsi parempaa, vain sinulla itselläsi on avain siihen.

Käyttäjä Serpentiini kirjoittanut 31.01.2017 klo 16:50

Theofano kirjoittaa painavaa asiaa. Lukekaa hänen tekstejään ajatuksella! Mies on todellakin vain yksin vastuussa teoistaan. Ja jos mies todella olisi seksiaddikti, niin hän haluaisi kyltymättömästi seksi myös vaimonsa kanssa. Eivät miehet ole prostituoitujen uhreja. Eivät miehet myöskään ole minunkaltaisten toisten naisten uhreja. Minun ja salamiehen suhdekin alkoi salamiehen pitkään jatkuneesta ehdottelusta.

Harmi, en ehdi nyt pidemmin kirjoittaa.

Käyttäjä romahtanut2 kirjoittanut 01.02.2017 klo 17:03

Tietenkin mies on vastuussa tekemisistään, mutta ei se tee huoristakaan viattomia. Maksulliseen seksiin voi jäädä koukkuun, joten se yksi kerta kun hairahtuu heikkona hetkenään, voi sitten koitua kohtaloksi. Kyllä yhteiskunnan tulee antaa selvä viesti, että prostituutio on pahasta ja se on kriminalisoitava. Ilman erästä nettisivustoa, joka teki seksin oston helpoksi ja että prostituutio on laillista, en olisi näissä ongelmissa. Lukekaa ko. sivustoa.

Käyttäjä Apus kirjoittanut 02.02.2017 klo 16:03

Mutta jossain vaiheessa on tehtävä oman elämänsä takia päätös, siedättekö tilannetta ja hyväksytte asian, jos toinen ei muutu vai otatteko elämän omiin käsiinne ja teette sen mukaiset ratkaisut. Onko asia teille jotenkin helpompi, jos on kysymys seksiaddiktiosta ja pystytte lokeroimaan asian kategoriaan "sairaus". Ihan yhtälailla se sattuu. Sama juttu esim. alkoholismin kanssa, sitä kait nimitetään myös sairaudeksi. Jos henkilö, joka tätä tekee ei halua muuttua, niin ei se kumppanikaan sitä pysty tekemään. Lisäksi, jos jäätte odottamaan prostituution kriminalisointia, niin sori siskot, mutta me kaikki laulellaan jo muissa kuoroissa silloin. Ja vaikka niin tapahtuisikin, niin tuota maailman vanhinta ammattia ei sillä pois saada. Lisäksi niin kuin aikaisemmin on todettu, se ei estä pettämistä, kun on niitä ihmisiä, joita ei haittaa, onko toinen varattu vai ei. Kyllä ne avaimet on ihan pettäjän käsissä.

Ei ero ole helppo mutta onhan noi nyt aivan järkyttäviä tarinoita, mitä edellä on kerrottu ja jos ette itse arvosta itseänne, niin voiko ne puolisot silloin arvostaa teitä, jos jatkatte tuota uhriutumista. Jonkilainen shokkiherätys on kyllä nyt teille tarpeen ja sitä on teille täällä nyt monen ihmisen toimesta yritetty tehdä.

Käyttäjä Serpentiini kirjoittanut 02.02.2017 klo 18:02

romahtanut2 kirjoitti 1.2.2017 17:3

Tietenkin mies on vastuussa tekemisistään, mutta ei se tee huoristakaan viattomia. Maksulliseen seksiin voi jäädä koukkuun, joten se yksi kerta kun hairahtuu heikkona hetkenään, voi sitten koitua kohtaloksi. Kyllä yhteiskunnan tulee antaa selvä viesti, että prostituutio on pahasta ja se on kriminalisoitava. Ilman erästä nettisivustoa, joka teki seksin oston helpoksi ja että prostituutio on laillista, en olisi näissä ongelmissa. Lukekaa ko. sivustoa.

Jos sitä nettisivustoa ei olisi ja jos prostituutiotakaan ei olisi, miehesi saattaisi pettää sinua jonkun salarakkaan kanssa tai sitten vaikkapa satunnaisten syrjähypähtelyjen muodossa.

Käyttäjä romahtanut2 kirjoittanut 02.02.2017 klo 19:31

Serpentiini kirjoitti 2.2.2017 18:2

romahtanut2 kirjoitti 1.2.2017 17:3

Tietenkin mies on vastuussa tekemisistään, mutta ei se tee huoristakaan viattomia. Maksulliseen seksiin voi jäädä koukkuun, joten se yksi kerta kun hairahtuu heikkona hetkenään, voi sitten koitua kohtaloksi. Kyllä yhteiskunnan tulee antaa selvä viesti, että prostituutio on pahasta ja se on kriminalisoitava. Ilman erästä nettisivustoa, joka teki seksin oston helpoksi ja että prostituutio on laillista, en olisi näissä ongelmissa. Lukekaa ko. sivustoa.

Jos sitä nettisivustoa ei olisi ja jos prostituutiotakaan ei olisi, miehesi saattaisi pettää sinua jonkun salarakkaan kanssa tai sitten vaikkapa satunnaisten syrjähypähtelyjen muodossa.

Valottamatta asiaa yhtään sen enempää ja yksityiskohtiin menemättä, niin mieheni ei olisi mennyt hypähtelemään satunnaisiin syrjähyppyihin ja salarakaskin hyvin epätodennäköinen. Käykää lukemassa sitä sivustoa, niin tiedätte miksi miehet menevät maksullisiin yleensä eivät ilmaisiin. Mieheni haluaa muuttua, joten sen mahdollisuuden hänelle suon, etenkin kun tiedän, ettei ollut minun vikani. Varsinaisesti itseni takia en sitä kriminalisointia halua, vaan myös sen takia, että minulla olisi kohtalotovereita tulevaisuudessa vähemmän. Tiesittehän varmaan senkin, että huorat toivovat asiakkaiksi nimenomaan varattuja miehiä, joten alhaista sakkia ovat ja sitä alinta pohjamutaa.

Käyttäjä Theofano kirjoittanut 03.02.2017 klo 17:18

Romahtanut2: Ongelma on, että kriminalisointi ei auttaisi asiaa yhtään. Kuten sanoin, Venäjällä prostituutio on laitonta ja SILTI se on siellä erittäin, erittäin laajalle levinnyttä eikä kenelläkään ole pienintäkään ongelmaa löytää itselleen maksullista naista. Moinen sivukin pysyisi netissä, koska sen voisi siirtää palvelimelle, joka ei ole Suomessa ja maksulliset naiset/asiakkaat voisivat kirjoitella anonyymeinä - poliisi ei voisi sille yhtään mitään.

On ehkä mahdollista, että juuri sinun miehesi ei olisi pettänyt maksullisten kanssa, jos se olisi laitonta, mutta vaikka näin olisi, hän on pisara meressä. Kriminalisoinnista saavutettava hyöty (ne pari hassua miestä, jotka jättäisivät väliin) verrattuna siitä aiheutuviin haittoihin on niin pieni, että kriminalisoinnissa ei ole mieltä. Itse asiassa, haitat ovat niin suuret, että vastustan kriminalisointia henkeen ja vereen. Laki ei ole sama asia kuin moraali - jos olisi, pettäminenkin olisi laitonta.

Prostituoidut eivät muuten toivo varattuja miehiä asiakkaikseen siksi, että he ovat ilkeitä ja pahantahtoisia syöjättäriä, jotka haluavat tuottaa hirveää tuskaa petetylle vaimolle. Varatut miehet ovat _turvallisempia_ prostituoidun kannalta - he ovat vähemmän todennäköisesti väkivaltaisia/aggressiivia. Ja prostituoiduille tämä on iso asia, koska työ on oikeasti vaarallista ja moni heistä joutuu elämänsä aikana pahoinpidellyksi ja/tai raiskatuksi. Suurin osa heistä ei edelleenkään tee sitä työtä siksi, että he haluaisivat vaan siksi, että heidän täytyy jotenkin tienata elantonsa . Suomessakin enemmistö prostituoiduista on maahanmuuttajia/maassa vierailijoita, kuten venäläisiä ja virolaisia.

Jos miehesi todella haluaa muuttua ja luopua entisestä elämästään, toivotan teille onnea. Terapia voisi olla paikallaan, myös ihan yksilöterapia. Noin rankka pettäminen tekee itselle hallaa, joten ei olisi välttämättä sinullekaan pahaksi päästä ruotimaan sitä jonkun kanssa. Se toki on jo hyvä, ettet syyllistä itseäsi, kuten oikein on, sillä syytön sinäkin olet siihen, mitä miehesi on puuhaillut.

Käyttäjä romahtanut2 kirjoittanut 04.02.2017 klo 17:17

Kirjoitin tänne tukinettiin, koska halusin saada vertaistukea saman kohtalon kokeneilta ja varoittaa muita naisia. Sen sijaan tuleekin vain kirjoituksia, jossa väitetään, että me petetyt emme osaa pitää puoliamme. Meillä petetyillä ei ole ketään, joka ajaisi meidän asiaa. Minulta petti sekä fyysinen että henkinen terveys ja olen sairaslomalla toimintakyvytön. Hullua minun olisi miestäni vihata, jos kerran aion antaa hänelle mahdollisuuden kunnostautua ja parantua. Minulla on oikeus omaan mielipiteeseen, että maksullinen seksi on kriminalisoitava. Ko. lakia yritettiin saada aikoinaan Suomeen, mutta se kaatui siihen, että se rikkoi elinkeinovapautta. Suomessa ei ole pahemmin tehty rikosilmoituksia ihmiskauppaan liittyen. Kyllä minä tiedän miksi ne haluavat varattuja, mutta ei minulta heille liikenne sympatiaa tuon taivaallista, päinvastoin. Tiedän kyllä, että suurin osa on lapsena hyväksikäytettyjä, mutta silti kaikki pedofiilien uhrit eivät ala seksin myyjiksi. Tutkimusten mukaan suurin osa huorissa kävijöistä on naimisissa olevia miehiä. Lisäksi tutkimuksen mukaan yli puolet lopettaisi käynnin, jos se tulisi laittomaksi. Tiedän kyllä, ettei seksin osto kriminalisointi lopeta sitä kokonaan. Tapetaan ihmisiä, vaikka se on laitonta, mutta vähemmän kuitenkin, jos se olisi laillista. Lisäksi haluan muistuttaa, että pettäminen aikoinaan katsottiin vakavaksi asiaksi Suomessa ja aviorikos oli rangaistava asia vuoteen 1948 asti.

Käyttäjä Serpentiini kirjoittanut 04.02.2017 klo 19:20

Hei romahtanut,
viimeisimmästä viestistäsi huomaa, että et ole ainakaan täysin toimintakyvytön. Hyvä! Kyllä sinulla on oikeus mielipiteeseesi niinkuin tunteisiisi ja päätöksiisikin.