miehelläni näyttäisi olevan rajatilapersoonallisuushäiriö, kokemuksia?

miehelläni näyttäisi olevan rajatilapersoonallisuushäiriö, kokemuksia?

Käyttäjä Sama aloittanut aikaan 27.10.2014 klo 22:01 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Sama kirjoittanut 27.10.2014 klo 22:01

Mieheni on kuin ruutitynnyri. Paukkuu ennalta arvaamattomasti aiheesta kuin aiheesta ja jos aihetta ei keksitä tästä hetkestä niin sitten kaivellaan vanhoja. Ja tämä paukkuminen tarkoitta ongelmien kehittämistä, minun solvaamista, epäkunnioittavaa puhetta, loukkaamisia jne. Hän kun saa kimmokkeen aloittaa riidan se jatkuu kuin lumipalloefekti, ongelma minun katseesta voi johtaa ostoslistan unohtamiseen tai jonkin vanhan vitsin väärin ymmärrykseen. Asiat mitkä eivät siis ole normaalille ihmiselle ongelmia ovat hänelle suuri riidan aihe ja syy aloittaa toisen solvaus, epäkunnioittava puhe jne. Ja jos hänelle sanoo vastaan se on kuin tulta heittäisi ruutitynnyriin. Ainoa oikea tapa on yrittää sivuuttaa hänet jos mahdollista. Voipi mennä päiviä jolloin hän käyttäytyy kuin ”normaalit” ihmiset ja kohtelee minu hyvin, mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta mieliala vaihtuu suureen negaatioon, henkiseen aggressioon ja tällöin alkaa ongelmien etsiminen, riidan haastaminen ja vaikka minä kuinka kieltäydyn riitelemestä hän sitten suorittaa riidan monologina solvaamalla minua ja kohtelemalla epäkunnioittavasti. Ja sitten kun hän tuntien tai päivän päästä vaihtuu mielalataan normaaliski tulee anteeksipyyntö ja selostus miksi hän käyttäytyi näin. Hän aina järkeistää oman järjettömän käytöksen. Luulen että enimmäkseen itselleen eikä minulle. Kun minä sanon että en ymmärrä tätä voisitko selittää, mikä oli syy tähän olen hieman hämmentynyt….vastaus tulee nopeasti äh en halua enää keskustella aiheesta, turha selittää sinulle. unohda. Hän on täydellisen epävakaa ja elämä on yhtä vuoristorataa.

Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan jos mentäisiin käymään yhdessä psykiatrin pakeilla kun hän selkeästi itse kärsii tästä tunteiden myllerryksestä. Toisinaan toimii impusiivisesti, vetää jopa muita ihmisiä mukaan omiin riitoihinsa, hakee vahvistusta, sotkee elämää, valehtelee, ja jopa lähtee yöllä ulos vaeltelemaan, saa epätoivoisia itkukohtauksia, ei kykene nousemaan sängystä lainkaan ja elämällä ei näytä olevan mitään tarkoitusta. Joskus hän jopa sanoo että olisi parempi kuolla kuin elää. Olisiko kenellläkään apuja tai hyviä neuvoja kuinka voisin saada hänet ymmärtämään että ammattiauttaja voisi auttaa häntä elämään normaalia elämää. Ja että hänen ja meidän ei tarvitse kärsiä koska on olemassa apua tähän mielalojen heittelyyn ja tunteiden myllerrykseen. Kiitos jo etukäteen.😑❓