Kun suhteen suurin ongelma on seksi.

Kun suhteen suurin ongelma on seksi.

Käyttäjä Menolly aloittanut aikaan 10.09.2012 klo 19:04 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Menolly kirjoittanut 10.09.2012 klo 19:04

Hei!
Tahtoisin vähän apua ja mielipiteitä painavaan ja lähes ylipääsemättömääseen tilanteeseen. Olemme olleet avopuolisoni kanssa yhdessä yli 4 vuotta, joista saman katon alla on asuttu 3. Olemme molemmat nuoria, alle 26 vuotiaita. Avoni käy töissä ja itse opiskelen.

Suhteemme suurin kompastuskivi on seksi ja erittäin poikkeavat halut. Mieheni on tavallinen, terve nuorimies, jolla on terveet halut. Minä puolestani olen sairastanut masennusta viimeiset 5 vuotta ja orgasmin saaminen ja kiihottuminen on vaikeaa.
Minulle seksi on erittäin ahdistavaa.
Tai ei se akti itsessään, vaan se aloittaminen ja ajoittaminen. En kai osaa ilmaista tarpeeksi selvästi, että nyt tekee mieli, enkä osaa myöskään lukea puolisoni haluja. Meillä on ollut paljon riitoja seksin vähyyttä koskien, koska avo haluaa enemmän ja tahtoo minun olevan aktiivisempi.
Olen erittäin stressaantunut.
Samat ajatukset kiertävät päässäni: ”Onko viimekerrasta liian kauan? Olisiko jo aika? Onko liian myöhä? Jaksaako puolisoni nyt, onko hän väsynyt? Pitäisikö minun mennä päälle?”

Olemme puhuneet asioista monesti, aina samoista asioista. Jostain syystä pulma ei vain ratkea.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Tahtoisin itsekin enemmän, mutten vain osaa aloittaa sitä. Tahtoisin laittaa kalenteriin päivän, että ”tänään seksiä”, mutta avoni mielestä sitä ei missään nimessä saa suunnitella vaan sen tulee olla spontaania.
Ahdistaa ja olen seuraavan kriisin tullen valmis kävelemään ulos tästä suhteesta.

Apua, vertaistukea? Mitä tahansa? 😞