Kuinka päästä yli erosta?

Kuinka päästä yli erosta?

Käyttäjä Särjetty2 aloittanut aikaan 07.12.2017 klo 14:28 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Särjetty2 kirjoittanut 07.12.2017 klo 14:28

Erosin jo vuos sitten miehestä joka oli narsisti tai omasi vähintäänkin narsistisia piirteitä. Itsetunto on mennyt ja jäi aika kauhea olo Hän hyväksikäytti ja petti..en olis alussa uskonut miten petollinen ihminen sieltä alta paljastuu. Alkuvaiheessa en huomannut mitään, osas peittää sen hyvin. Luulin että löysin oikean sielunkumppanin. Kaikki alkoi niin pikkuhiljaa. Valehteli useista asioista ja käytti mun empaattisuutta hyväkseen. Uskoin aina että puhuu totta kun osas olla uskottava..vasta kun aloin huomata puheissa ja teoissa selkeää ristiriitaa aloin huomata ettei kaikki ole ok. Jäi kiinni toisista naisista mut aina osas manipuloida jäämään,keksi selityksiä…en käsitä miten jaksoin suhdetta niinkin pitkään. Elämä oli ihan yhtä vuoristorataa ja arvaamatonta, sai raivareita millon mistäkin ja rikkoi multa tavaroita..empä säästynyt väkivallaltakaan☹️. Miten ihmeessä tunsin ja tunnen osittain vieläkin tunteita tuollaista kohtaan? En meinaa päästä yli..vaikeaksi tekee se että edelleen saattaa soitella. Onko kohtalontovereita?

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 10.12.2017 klo 10:18

Ymmärrän tuon tavallaan koukkuun jäämisen. Minulla on samantapaisia kokemuksia. Luulen, että on paljon kohtalotovereita. Olen yrittänyt miettiä, mitä nämä tunteet oikein ovat? Mielestäni kyse on jonkinlaisesta addiktiosta.

Yrittäessäni miesystävästäni eroon en vastannut yleensä hänen puheluihinsa ja viesteihinsä. Joskus vastasin. Puhelun jälkeen mietin, minkälainen tunne puhelusta jäi? Useimmiten tarkan analysoinnin jälkeen huomasin, että hän oli sanonut puhelimessa ainakin yhden koukuttavan tai komentelevan lauseen. Kun jäin "märehtimään" tätä yhtä narsistista lausetta, muut asiat jäivät taka-alalle. Tulin vakuuttuneeksi siitä, että ei kannata vastata puheluihin. Itse asiassa puheluista jäi epämiellyttävä olo.

Hakeuduin muiden ihmisten pariin. Huomasin, että monen seurassa oli mukavampaa kuin miesystävän. Aloin myös nauttia yksinolosta. Hyvällä yrityksellä pääsee eroon "tunteista", helppoa se ei ole.

Käyttäjä Särjetty2 kirjoittanut 12.12.2017 klo 11:03

Kiitos viestistä. Mulla on ollut todella työn takana päästä tunteista eroon. Mies osas koukuttaa taitavasti..vaikka jo loppumetreillä oli pettämistä ja muuta omituista paljastunut, yritti vaan sitkeästi valehdella ja koittaa saada mua uudestaan pyöritykseen. Ihan jatkuvasti oli ylä ja alamäkeä, aloin jo pelätä millon mut taas palautetaan maanpinnalle. Miehessä oli aika selkeitä narsistin piirteitä, valehtelu,hyväksikäyttö(jeesasin häntä kun tarvitsi apua),naisten kalastelu avoimesti mun silmien alla, äkkipikaisuuus,lipevyys, kiero luonne. Suuttuessaan oli aivan hirveä, sain monesti pelätä henkeni edestä.onneksi ei käynyt mitään vakavampaa. Jälkeenpäin ajateltuna olin aika sairaassa suhteessa joka oli pakkokin katkaista. Hän ei milloinkaan tajunnut omaa osuuttaan asioihin vaan syytteli mua. Hän oli todella taitava iskemään naisia, ja valehtelemaan.