Keskenmeno

Keskenmeno

Käyttäjä Foxteri aloittanut aikaan 21.03.2016 klo 15:11 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Foxteri kirjoittanut 21.03.2016 klo 15:11

Olen ihan hukassa itseni kanssa. Tein positiivisen raskaustestin syyskuussa -15, vauva oli, on todella odotettu ja tuolloin olin onneni kukkuloilla me saadaan kesävauva. Marraskuussa kuitenkin sain keskenmenon, matto vedettiin jalkojen alta. Ilo muuttui suruksi, viikkoja oli takana vasta 8, neuvola olisi ollut tulevalla viikolla muttei päästy sinne saakka. Olin 2viikkoa sairaslomalla ja oikeastaan vain itkin.
Nyt edelleen tunteet heittää laidasta laitaan yritän olla iloinen ja elää normaalisti mutta välillä se ei tarvitse mitään erityistä kun se vetää mielen pahasti miinuksen puolelle, en kestäisi nähdä yhtään raskaana olevia tai pieniä vauvoja, ne saa ahdistuksen ihan hirmuiseksi tuntuu että kropan pitäisi räjähtää että se pääsisi ulos ja olo helpottuu. Työkaverini kertoi olevansa raskaana, kaiken lisäksi hän saa vauvan silloin kun minunkin piti saada. Töissä hän selailee vaunukuvastoja ja mitä kaikkea pitää hankkia, se tekee todella pahaa. Aina mieleen hiipii ajatus niin minäkin jos en olisi ajanut pois sitä kehostani, jos olisin ollut parempi.

Kaksi hyvää ystävääni ilmoitti olevansa raskaana, enkä oikeastaan ole pystynyt pitämään heihin mitään yhteyttä koska en vain kestä kuulla raskausoireista enkä halua heille omista tunteistani puhua eivät he voi tajuta miltä se tuntuu. Olen vihainen ja katkera vaikkei se heidän vika ole mutten voi mitään ajatukselle että miksi muut miksi en minä. Toinen ystävistäni vielä ihmettelee kuinka hän niin helposti sai toisen aluilleen, he vaan päättivät jos olisi aika ja samantien raskaus alkoi ja on nyt jo pitkällä. Mieheni on varmasti ihan kypsä kun itken nykyään niin paljon, kesken kauppareissun kun tulee vauvoja tai raskaana olevia itku vaan saattaa tulla.

Keskenmenon lisäksi on tänne asti ollut jonkunlaista ongelmaa, sisäinen tulehdus ja vaikka mitä ja odotan kutsua naistentautien poliklinikalle. Joka kuukausi saa jälleen kerta toisensa jälkeen pettyä vaikka kuinka itseensä siihen valmistelee ettei toivo raskautta mutta silti se tiputtaa kovaa ja korkealta vaikka tietää ettei ole raskaana mutta silti joku pieni osa odottaa ihmettä että kaikki kävisikin hyvin. Kaikki toitottavat pitää jatkaa yrittämistä ja keskenmenot on normaalia, mutta kukaan ei ymmärrä ettei ne sanat lohduta ei yhtään ja kai sen itsekkin tiedän että pitäisi yrittää vaan. Itsestä tuntuu ettei jaksa, mikään ei kiinnosta. Töissä käyn muttei se tunnu miltään, en tapaa ystäviä, en halua lähteä ulos kun menipä minne tahansa asia tulee vastaan. Olen vaan kotona ja joinakin päivinä vaan töistä tultua itken.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 21.03.2016 klo 16:21

Älä ajattele ystäviesi ja tuttujesi raskauksia, kaikki tapahtuu, jokaiselle aikanaan.
Minulle sanoi yksi vanha kätilö, luoja korjaa luomistyötään....siis, jos lapsella olisi ollut joku synnynnäinen vakava sairaus, niin luoja korjasi tekemisiään.
Se tekee kipeää ja syvältä. Minulla ei ole sanoja lohduttaa, ne vain tapahtuvat, joillekkin kerran ja toisille useammin.
Älä ala panikoimaan uuden raskauden kanssa, sillä se voi hidastaa, anna ajan kulua.

Käyttäjä Milla20 kirjoittanut 24.03.2016 klo 01:32

Voi ei... Minä luulin äitini endometrioosin takia, etten koskaan saisi helposti lapsia. Joo... Olen koeputkilapsi ja en koskaan kerro henk. kohtasesti tätä kenellekään, koska tunnen että se on noloa. Tyhmää... Koulussa muutamat tekivät esitelmän kirjasta missä oli ollut aiheena koeputkilapsen elämä. Muuta en tarkemmin muista kuin sen että he miettivät miltä tuntuisi olla koeputkilapsi ja olisiko silloin edes oikea ihminen. Nykyään minulla on kaksi tyttöä ja olisin kaikesta miettimisestä huolimatta halunnut lapsen vaikka sitten sillä koeputkihedelmöityksellä. Tuntuu ajatus silti oudolta. Sain onneksi kuitenkin lapseni helposti. Haluaisin vielä ainakin kaksi lasta tulevaisuudessa. Mielessä pyörii kuitenkin aina se endometrioosin mahdollisuus... Ja että saako niitä lapsia enää. Olen saanut ehkä muutaman kerran keskenmenon. Luulin niitä vain kivuliaiksi kuukautisiksi, koska minulla aina olleet sellaiset. Nyt olen miettinyt että ovatko olleet pelkät kuukautiset kun on tullut sellaisia paksumpiakin verisuonia ulos kun "kuukautiset" alkaneet? Osaisiko kukaan kertoa?

Käyttäjä erakkomainen kirjoittanut 24.03.2016 klo 09:47

Milla20: En usko, että ne ovat olleet keskenmenoja. Minullakin tuli tuollaisia paksuja klönttejä joskus kuukautisten aikana enkä varmasti voinut olla raskaana, koska söin pillereitä vuosikaudet. Minulla on myös aika paha endometrioosi. Se selvisi keisarinleikkauksessa. Koko kohdun takaseinä oli paksun kasvuston peittämä ja sitä oli myös kohdun ympärillä. Eipä se silti ole lastensaantia mitenkään vaikeuttanut. Päin vastoin. Kaksi lasta tuli ilman yrittämistä ja suunnittelua.

Käyttäjä Milla20 kirjoittanut 25.03.2016 klo 01:15

Hei... Kyllä minullakin tulee joka kuukautisten aikana paksuja klönttejä. Voiko se tarkoittaa endometrioosia? Ja en tarkoittanut nyt niitä veriklönttejä vaan Ihan isoja verisuonia olivat. Voiko ihan olla kuukautisten(ko?) yhteydessä. Ne verisuonet erotti ihan toisistaan. Ja jos ei ollut keskenmenoa niin Voiko tämä sitten viitata siihen endometrioosin?