Jos se oli vain kerran?

Jos se oli vain kerran?

Käyttäjä Huuhuu aloittanut aikaan 23.12.2008 klo 00:50 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Huuhuu kirjoittanut 23.12.2008 klo 00:50

Hei.

Olen lukenut paljon viestejä hakusanoilla fyysinen väkivalta täältä avointen ryhmien palstoilta. Tuntuu, että jokaisen sanoma on se, että jos fyysistä väkivaltaa tapahtuu, niin se on jäädäkseen suhteessa. Eikö kenelläkään ole muunlaisia kokemuksia. Jos poikaystäväni hakee apua, jos menen itsekin keskustelemaan jonkun ammattilaisen kanssa? Jos molemmat ymmärrämme mitä tilanteessa tapahtui ja haluamme sellaisen loppuvan heti tähän kertaan, niin voidaanko onnistua yhdessä? Rakastetaan toisiamme.

Hän otti minua perjantaiyönä kurkusta kiinni tullessani huutamaan hänelle kun hän oli sammahtanut vessan lattialle. Sitä kesti hetken, mutta se tapahtui. Aikaisemmin ei ole hänen mukaansa tällaista tapahtunut.
Myös aikaisemmin meillä on ollut ongelmana hänen mustasukkaisuutensa, josta ajattelimme tämänkin johtuvan.
Mitä ovat ne muut mahdolliset ratkaisut kuin heti suhteesta luopuminen? Ajattelin, että jos asuisimme hetken aikaa erillään, sinä aikana kun hän käy keskustelemassa asioista (katsotaan nyt miten niitä aikojakaan on nuille ammattilaisille)? Pitäisikö muuttaa erilleen? En haluaisi olla erillään. Haluaisin tukea häntä. Tukea tarvitsen kyllä varmaan itsekin. Olen jutellut asiasta muutaman ystävän kanssa, mutta en saa mitään näistä keskusteluista. He kuuntelevat, mutta minä olen pulassa tämän asian kanssa, minä haluaisin vastauksia, vaikka tiedän, että ei kukaan pysty niitä antamaan. Nyt ollaan kuitenkin jouluaika erossa eri paikkakunnilla, mutta kaipaan häntä ja kotia koko ajan.

Käyttäjä Puolukka kirjoittanut 09.01.2009 klo 19:15

Hei!

En osaa sanoa voisiko väkivaltaisesti käyttäytyvä muuttua, mutta en usko että se tapahtuu ilman ammattiapua. Jos ihminen käy toiseen kiinni kuvaamallasi tavalla, niin sehän on rikos. Hienoa jos kuitenkin yhdessä koetatte selvittää josko voisitte saada apua asiaan. Voisit tutkia asiaan liittyvää informaatiota netistä hakusanalla Lyömätön linja, siellä on yhdyshenkilöiden nimiä eri paikkakunnilta.

Onnea matkaan ja ole tiukkana, sinuun ei kosketa väkivaltaisesti, eikä sinua uhata väkivallalla, jos sitä ei heti katkaise, niin sehän vain pahenee ajan mittaan. Jos vielä jossain vaiheessa teillä on lapsia niin tilanne vain pahenee, koska silloin pakeneminen tilanteesta on vielä vaikeampaa. Oletko varma ettei hänen aiemmat suhteet ole kariutuneet väkivaltaan??

"Hän otti minua perjantaiyönä kurkusta kiinni tullessani huutamaan hänelle kun hän oli sammahtanut vessan lattialle. Sitä kesti hetken, mutta se tapahtui. Aikaisemmin ei ole hänen mukaansa tällaista tapahtunut. Myös aikaisemmin meillä on ollut ongelmana hänen mustasukkaisuutensa, josta ajattelimme tämänkin johtuvan".