Ero

Ero

Käyttäjä hilkkaliina aloittanut aikaan 21.06.2018 klo 10:34 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä hilkkaliina kirjoittanut 21.06.2018 klo 10:34

Moikka!

Selasin keskusteluja, mutta en löytänyt tällä hetkellä aktiivisena olevia keskusteluja erosta. Itse juuri eronneena kaipaisin vertaistukea ja tsemppiä uuteen tilanteeseen.

Asiat sinällään ovat hyvin: eropäätös tehtiin yhdessä, kaunoja tai kolmansia osapuolia ei ole. Olen muuttanut omaan asuntoon, ex jäi asumaan yhteiseen taloomme. Kuitenkin suru ja tyhjyys ovat läsnä paikka paikoin, niinkuin toki kuuluukin. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia muiden kanssa!

Juhannukseksi lähden siskojen kanssa Helsinkiin. Tuntuu, että haluan päästä pois kaikista perinteistä ja ”ihanajuhannusjeejee”-meiningeistä. Pitkä matka on vielä edessä.

Käyttäjä TäysinHukassa kirjoittanut 26.11.2018 klo 19:52

OnkoHuominenHuomenna: Teki pahaa lukea kirjoituksesi. Olet todella pahassa paikassa, olen pahoillani puolestasi. Johonkin pisteeseen asti voi olla toisen tukena, mutta ei sitä saa hukkuakaan toisen mukana. Ikävä kyllä joskus joutuu olemaan itsekäs ja tekemään sen mikä on omaksi parhaaksi. Vaikka se loukkaisi toista. Ja usko pois, tätä ei ole helppo sanoa, kun itse on tullut jätetyksi alle kaksi kuukautta sitten 😭

Käyttäjä jjasco kirjoittanut 03.12.2018 klo 13:52

Täällä on hyvää juttua erosta. Meillä oli paria kuukautta vajaa 5 vuotta yhdessä ja vähän yli 4 vuotta asuttiin saman katon alla. Nainen päätti sitten vain ilmoituksella muuttaa pois. Asunnot valmiina yms. Viime viikonloppuna ero konkretisoituu ja asunto on myynnissä. Pitäisi varmaan alkaa sitä omaa asuntoa katselemaan. Ollaan hyvissä väleissä, eikä ole riitoja tai vihaa. Puhumme varmasti vielä, mutta ero on totta. En enää onneksi itseäni syyllistä erosta vaikka minussakin vikaa oli.

Nyt pitäisi vaan päästä toisesta yli niin, ettei hänen elämäänsä enää miettisi, ja miettisi miten hän elämäänsä rakentaa, löytääkö milloin uuden jne. Tämä on aina ollut itselle haastavin vaihe eroissa. Pitäisi myös lopettaa haaveet uudelleen yrittämisestä, mutta kun sillekään ei muuten ole laitettu pistettä toisen puolelta muuten kuin, että nyt erotaan ja selvitetään päämme. Haluaisin yrittää, mutta osa minusta haluaisi unohtaa. Sattuu paljon, ehkä pitäisi unohtaa kun toiselta ei sitä vastakaikua tule sen uuden yrityksen suhteen. Ainakaan tässä vaiheessa.