Avopuolison uskottomuuden seurauksena syntynyt lapsi

Avopuolison uskottomuuden seurauksena syntynyt lapsi

Käyttäjä Manju aloittanut aikaan 21.06.2016 klo 22:40 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Manju kirjoittanut 21.06.2016 klo 22:40

Mistähän aloittaisin.. Olen niin kovasti yrittänyt löytää vertaistukea tilanteeseeni, mutta tuntuu olevan kovin vaikeaa kun yleisesti puhutaan uskottomuudesta. Tilanteeni on se, että sain kuukausi sitten kuulla puolisoni suusta että hän on minua pettänyt 2 vuotta sitten, jonka seurauksena on syntynyt lapsi. Olimme olleet kaukosuhteessa 4v kunnes muutin opiskelujeni ja pääosin miehen luo toiseen kaupunkiin. Hän oli salannut tämän kaiken aikaa, koska ei kuulema uskaltanut kertoa asiasta koska en olisi muuten hänen luokseen muuttanut. Hän ei kuulema ole ollut yhteydessä naiseen, paitsi vaatiessaan DNA-testiä jonka seurauksena tunnisti isyytensä. Nainen lähettää kuvia lapsesta ja ilmeisen selvää että hakenut elämäänsä elättäjää yhden illan tapauksen kautta. Nainen on hyvin arvaamaton, sillä hän on uhkaillut miestäni ja soitteli läheisillemme kertoakseen totuuden. Itse vasta käsittelin asiaa shokkivaiheessa enkä halunnut kertoa muille.. Olemme käyneet miehen kanssa erikseen terapiassa kuukauden verran, mutta paha olo ja ahdistus ja viha ovat edelleen hyvin voimakkaita. Olemme olleet viimeisen vuoden avoliitossa ja kaikki sujui hyvin ennen tätä paljastusta. Mieheni on hyvin katuvainen, ei kuulema halua pitää mitään yhteyttä lapseen tai naiseen, vaan haluaa uuden mahdollisuuden kanssani. Olen hyvin pettynyt ja masentunut ja koko elämä tuntuu helvetiltä. Toivoisin löytäväni vertaistukea samassa tilanteessa olevilta, jos heitä epäonnisia muita on..kaikki apu ja neuvo on tarpeen.. 😯🗯️ ☹️

Käyttäjä käpytär kirjoittanut 11.08.2016 klo 13:23

Jotta on uskoton, tarvitaan kaksi osapuolta. Olen joskus aikaisemminkin sanonut mielipiteeni asiasta ja kerron sen vieläkin. Kun on varattu (ns.) miksi edes ylittää " rajan" , pettää, miksi ei kanna vastuuta seurauksista ja miksi ylipäätää salaa tieten tahtoen parisuhteensa?! Selvääkin selvempi on se mikä on (joissakin parisuhteissa) kiellettyä se on kiehtovin ja jännittävin. Vapaat, sinkut eivät ole kenenkään pettäjiä 😮, vai miten se nyt taas menikään näin vaikeaksi. Taidan olla väärässä😐. Luulen ettei pettäminen olle vain toisen osapuolen tahto, vaikkakin me naiset olemme kautta aikojen, jo ihmisen luomisesta (😐) saakka olleet vietteljän rooliin "asetettu". Tämä on vain mielipiteeni koska mehän olemme omia yksilöitä kokemuksinemme jokainen🙂👍

Käyttäjä mariella kirjoittanut 11.08.2016 klo 22:04

Hei 🌻🙂🌻
Minun mielestäni vastuu on tasaisesti sekä pettäjällä, että petoskumppaniksi lähtevillä.
Meillä petoskumppani tiesi varsin hyvin vakavan sairastumiseni ja tätä hän käyttikin aasinsiltana: hän halusi tukea miestäni perheemme vaikeassa tilanteessa.
Niin; minä sairastunut ja lapsemme eivät tarvinneet tukea. Tällainen tuttava meillä oli.
Eikä hidaste ollut hänellä oma mies, eikä omat lapset.
Laittoi vielä viestin minulle, ettei ole millään tavalla vastuussa pahasta olostani.
Enkä ole ensimmäinen nainen, jonka miestä vietiin, kuin pässiä narussa.
Toki ymmärrän meitä vanhemman naisen tarpeen testata markkina-arvoaan.
Siitä tuli vaan turhan kova hinta tälle perheelle maksettavaksi 😞

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 12.08.2016 klo 22:40

Ikävää että mielipiteitä toivottiin, mutta sitten kuitenkin vaan niitä tietynlaisia. Toivottavasti sait edes jotain uusia ajatuksia tästä keskustelusta ja asia etenee johonkin parempaan suuntaan.