Yksinäisyys

Yksinäisyys

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 19.05.2015 klo 20:04 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 19.05.2015 klo 20:04

Täällä on varmasti samalla otsikolla monta keskustelu aihetta.

Minulla ei ole kavereita eikä ainuttakaan ystävää. Ei koskaan ole ollutkaan luotettavia kavereita. Olin peruskoulussa se yksinäinen. Jos vain väkisin menin jonnekkin ryhmään mukaan he hääsivät minut ryhmästä tai muuten vain syrjivät. Koko peruskoulun olin koulukiusattu. Halusin kavereita vaikka väkisin mutta kukaan ei huolinut minua ryhmäänsä. En halunnut mennä minnekkään tupakka porukoihin mukaan!
Vanhempiani ei kiinnostanut vaikka kerroin että kavereita ei ole.

Monen vuoden yksinäisyys toi mukaansa sen että en ”uskalla” tutustua enään ihmisiin. Uskalla sana on lainausmerkeissä siksi että kyllä uskallan mutta kukaan ei halua tutustua.

Nykypäivänä ei ole vieläkään kaveita. Ikää on 23v.

Onko teillä ideoita miten estää yksinäisyyden tunne?
Toki yksinäisyys kuuluu elämään mutta en kuitenkaan halua kokea sitä päivittäin.
– jos katson elokuvaa, tulee tunne ai niin eihän mulla olekkaan kavereita
– tai menen lenkille, kun tulee pariskuntia vastaan, ai niin mulla ei olekkaan kavereita. Eikä poikaystävää.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 20.05.2015 klo 21:56

Se tunne kun festarit lähestyvät eikä yksin halua mennä mutta ei ole kaveria. Tai kun istuu bussissa, läheisellä penkkirivillä ihmiset haukkuvat jotain kaveriaan sitten tulee tunne olen juuri tuollainen mitä nuo tuossa haukkuvat tyyliin olen liian karvainen. Tai satun käyttämään jotain vaatetta joka ei ole enään muodissa. Ei kukaan kehtaa olla kaverini!😭

Käyttäjä Wylean kirjoittanut 21.05.2015 klo 00:07

Hei

Olen itsekkin aika yksinäinen, onneksi olen ajan kanssa oppinut elämään sen kanssa. Ennen ahdisti todella paljon olla yksin koko ajan, mutta nyt se on aika ok. Joskus tulee ikävä toisia ihmisiä.

Ja vaikka olisinkin ihmisten kanssa niin harvoin tunnen kuuluvani ryhmään. Olen aika lailla ulkopuolinen aina.

Ehkä etsin vain sitä minulle sopivaa seuraa, pari ystävää olen jo löytänytkin, vaikka heidän kanssaan en niinkään fyysisessa kontaktissa olekkaan melkein ikinä, mutta nettiaikana se ei haittaa paljoa.

Ehkä yksinäisyys helpottaa kun löydät jonkun jonka kanssa voit keskustella aina joskus.

Käyttäjä heiniei kirjoittanut 27.05.2015 klo 18:51

Moip🙂 Täällä toinen yksinäinen ilmoittautuu! Laitoin tuonne aikuisten puolelle ystävän etsintäilmoituksen, käyhän katsomassa🙂 🙂

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 28.05.2015 klo 09:46

heiniei kirjoitti 27.5.2015 18:51

Moip🙂 Täällä toinen yksinäinen ilmoittautuu! Laitoin tuonne aikuisten puolelle ystävän etsintäilmoituksen, käyhän katsomassa🙂 🙂

Moikka
Kävin kirjoittamassa viestin sulle tuonne mihin kirjoitit etsintäilmoituksen 🙂

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 29.05.2015 klo 20:06

Sama juttu. Ahdistava perjantai-ilta taas yksin. Vanhemmat ehdottavat mökille menoa, mutta tuntuu että oma nuoruus/nuori aikuisuus menee hukkaan. Haluaisin vaan kerrankin nauttia nuoruudesta. Yksin on vaikea nauttia. Olen kateellinen ihmisille, jotka saavat nauttia elämästä miehen ja ystävien kanssa.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 29.05.2015 klo 22:57

hanne3 kirjoitti 29.5.2015 20:6

Sama juttu. Ahdistava perjantai-ilta taas yksin. Vanhemmat ehdottavat mökille menoa, mutta tuntuu että oma nuoruus/nuori aikuisuus menee hukkaan. Haluaisin vaan kerrankin nauttia nuoruudesta. Yksin on vaikea nauttia. Olen kateellinen ihmisille, jotka saavat nauttia elämästä miehen ja ystävien kanssa.

Niinpä. Mullakin on samoja tuntemuksia että nuoruus menee hukkaan. Nyt varsinkin kun lukee esim. Facebookista että on juhlat tulossa. Ihmiset "leijuvat" saavutuksillaan pakostakin tulee olo että muilla menee paljon paremmin ja he todella nauttivat. Sitten huomaa kun katsoo sen kaverin profiilia että oho se on poistanut minut kavereistaan. Ja sen jälkeen tulee olo että kukaan ei halua tuntea ja olen huononpi kuin muut.
Minäkin taidan ollla kateellinen ihmisille jolla on seuraa.

Käyttäjä miramarianna kirjoittanut 25.06.2015 klo 22:21

Moi, täälläkin yksinäinen!
Tuntuu, että kaikilla on se oma porukka, eikä niihin oteta mukaan.
Tuntuu et kukaan ei halua uusia kavereita ☹️

Oon yrittäny netistä etsiä kavereita, joittenkin kanssa kirjotellu, mut sit vähän ajan päästä ei tuukkaan enää vastausta. Tänään tää yksinäisyys iski jotenki lujaa, oon itkeny koko päivän. Eikä loppua näy ☹️

Miks mun elämä on tämmöstä? 😭

Käyttäjä miramarianna kirjoittanut 28.06.2015 klo 22:50

Ei yllätä ettei kukaan kirjoita takaisin. Oon ennenkin tänne kirjotellu, mut ikinä kukaan ei vastaa mitään. Hienoa huomata, etten kelpaa edes täällä..

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 28.06.2015 klo 23:02

miramarianna kirjoitti 25.6.2015 22:21

Moi, täälläkin yksinäinen!
Tuntuu, että kaikilla on se oma porukka, eikä niihin oteta mukaan.
Tuntuu et kukaan ei halua uusia kavereita ☹️

Oon yrittäny netistä etsiä kavereita, joittenkin kanssa kirjotellu, mut sit vähän ajan päästä ei tuukkaan enää vastausta. Tänään tää yksinäisyys iski jotenki lujaa, oon itkeny koko päivän. Eikä loppua näy ☹️

Miks mun elämä on tämmöstä? 😭

Hei

Sama tunne että kaikki muut otetaan porukkaan mukaan.
Myös tuo netistä kavereiden haku on tuttua.
Sama täällä itken myös yksinäisyyttäni välillä.

Käyttäjä miramarianna kirjoittanut 29.06.2015 klo 12:09

Kiva kun vastasit 🙂
Tuntuu, että hirveesti haetaan ystäviä netin kautta, mut ne sitten tyssään heti alkuunsa. Miks se menee niin?
Varsinkin kesä on kamalaa aikaa, aurinko paistaa ja on lämmin. Tekis mieli mennä pihalle nauttimaan, mut ei sitä yksin viitti :/
Mua myös hävettää tää kaverittomuus, mussa on vikaa kun kukaan ei halua olla mun kaveri.

BirdBell, kauan oot ollu yksinäinen? Ootko aina ollu?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 29.06.2015 klo 16:40

miramarianna kirjoitti 29.6.2015 12:9

Kiva kun vastasit 🙂
Tuntuu, että hirveesti haetaan ystäviä netin kautta, mut ne sitten tyssään heti alkuunsa. Miks se menee niin?
Varsinkin kesä on kamalaa aikaa, aurinko paistaa ja on lämmin. Tekis mieli mennä pihalle nauttimaan, mut ei sitä yksin viitti :/
Mua myös hävettää tää kaverittomuus, mussa on vikaa kun kukaan ei halua olla mun kaveri.

BirdBell, kauan oot ollu yksinäinen? Ootko aina ollu?

Kysyit kauanko olen ollut yksinäinen vastaus on niin kauan kuin muistan. Koko peruskoulun olin kiusattu ja sama jatkui opiskeluihin nyt olen 22v.

Niinpä! ei yksin viitsi mennä ulos. Tuntuu että kaikki muut ovat kavereidensa kanssa jossain rannalla. Sitten ei halua mennä rannalle yksin. Olen liian iso uima-altaaseen 😀 kaikki ulkouimala paikat ovat täynnä ihmisiä. Sinne en kehtaa mennä läskejäni esittelemään.

Olen myös miettinyt tuota että mitä vikaa kun ei kukaan halua olla kaveri. Tulin siihen tulokseen että ei mitään vikaa jokainen meistä kuitenkin on erilainen.

Käyttäjä miramarianna kirjoittanut 29.06.2015 klo 19:03

BirdBell kirjoitti 29.6.2015 16:40

miramarianna kirjoitti 29.6.2015 12:9

Kiva kun vastasit 🙂
Tuntuu, että hirveesti haetaan ystäviä netin kautta, mut ne sitten tyssään heti alkuunsa. Miks se menee niin?
Varsinkin kesä on kamalaa aikaa, aurinko paistaa ja on lämmin. Tekis mieli mennä pihalle nauttimaan, mut ei sitä yksin viitti :/
Mua myös hävettää tää kaverittomuus, mussa on vikaa kun kukaan ei halua olla mun kaveri.

BirdBell, kauan oot ollu yksinäinen? Ootko aina ollu?

Kysyit kauanko olen ollut yksinäinen vastaus on niin kauan kuin muistan. Koko peruskoulun olin kiusattu ja sama jatkui opiskeluihin nyt olen 22v.

Niinpä! ei yksin viitsi mennä ulos. Tuntuu että kaikki muut ovat kavereidensa kanssa jossain rannalla. Sitten ei halua mennä rannalle yksin. Olen liian iso uima-altaaseen 😀 kaikki ulkouimala paikat ovat täynnä ihmisiä. Sinne en kehtaa mennä läskejäni esittelemään.

Olen myös miettinyt tuota että mitä vikaa kun ei kukaan halua olla kaveri. Tulin siihen tulokseen että ei mitään vikaa jokainen meistä kuitenkin on erilainen.

Eikä :/ pyh, en usko että sä oot liian iso, ei semmosta ookkaan. Kuten sanoit, jokainen on erilainen! Miten oot sitten jaksanut olla yksin?
Mulla oli hetki sitten kaks kaveria, toisen kanssa välit haaleni mun loman aikana, en tiedä miksi. Ja tän toisen kanssa, jonka kaveri olin ollu 10vuotta, ni meni nyt siihenkin kokonaan välit poikki. Mulla ei oo ikinä ollu ku muutama kaveri kerrallaan, mut nyt oon ihan yksin. Tuntuu ettei millään ois mitään väliä. Mun elämä kiteytyy töihin ja kotiin.
Ja sitten oon vielä niin ujo, niin on hankalaa tutustuu ihmisiin, musta saa aina niin väärän ensivaikutelman :/

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.06.2015 klo 11:15

miramarianna kirjoitti 29.6.2015 19:3

Eikä :/ pyh, en usko että sä oot liian iso, ei semmosta ookkaan. Kuten sanoit, jokainen on erilainen! Miten oot sitten jaksanut olla yksin?
Mulla oli hetki sitten kaks kaveria, toisen kanssa välit haaleni mun loman aikana, en tiedä miksi. Ja tän toisen kanssa, jonka kaveri olin ollu 10vuotta, ni meni nyt siihenkin kokonaan välit poikki. Mulla ei oo ikinä ollu ku muutama kaveri kerrallaan, mut nyt oon ihan yksin. Tuntuu ettei millään ois mitään väliä. Mun elämä kiteytyy töihin ja kotiin.
Ja sitten oon vielä niin ujo, niin on hankalaa tutustuu ihmisiin, musta saa aina niin väärän ensivaikutelman :/

Miten oon jaksanut olla yksin, koira on auttanut yksinäisyyden voittamisessa.
Jep sama täällä mun elämä myös on töistä kotiin ja nukkumaan töihin elämää. Tuttua myös tuo ujous. Olin ehkä vuosi sitten vielä todella ujo sitten ajattelin että en halua olla ujo ja kävin keskustelemassa asioistani vertaistuki ryhmässä. Se kokemus avasi silmäni että ei meistä kukaan ole täydellinen miksi mun pitäisi. Luin myös paljon itsetunto kirjoja ja tein tehtäviä netissä mm. Mielenterveysnetissä. En tiedä en ole vieläkään mikään super sosiaalinen mutta en niin ujokaan että se rajoittaisi elämääni.
En tiedä auttaako tuo sinua koska olemme niin yksilöllisiä.

Käyttäjä miramarianna kirjoittanut 30.06.2015 klo 17:51

BirdBell kirjoitti 30.6.2015 11:15

miramarianna kirjoitti 29.6.2015 19:3

Eikä :/ pyh, en usko että sä oot liian iso, ei semmosta ookkaan. Kuten sanoit, jokainen on erilainen! Miten oot sitten jaksanut olla yksin?
Mulla oli hetki sitten kaks kaveria, toisen kanssa välit haaleni mun loman aikana, en tiedä miksi. Ja tän toisen kanssa, jonka kaveri olin ollu 10vuotta, ni meni nyt siihenkin kokonaan välit poikki. Mulla ei oo ikinä ollu ku muutama kaveri kerrallaan, mut nyt oon ihan yksin. Tuntuu ettei millään ois mitään väliä. Mun elämä kiteytyy töihin ja kotiin.
Ja sitten oon vielä niin ujo, niin on hankalaa tutustuu ihmisiin, musta saa aina niin väärän ensivaikutelman :/

Miten oon jaksanut olla yksin, koira on auttanut yksinäisyyden voittamisessa.
Jep sama täällä mun elämä myös on töistä kotiin ja nukkumaan töihin elämää. Tuttua myös tuo ujous. Olin ehkä vuosi sitten vielä todella ujo sitten ajattelin että en halua olla ujo ja kävin keskustelemassa asioistani vertaistuki ryhmässä. Se kokemus avasi silmäni että ei meistä kukaan ole täydellinen miksi mun pitäisi. Luin myös paljon itsetunto kirjoja ja tein tehtäviä netissä mm. Mielenterveysnetissä. En tiedä en ole vieläkään mikään super sosiaalinen mutta en niin ujokaan että se rajoittaisi elämääni.
En tiedä auttaako tuo sinua koska olemme niin yksilöllisiä.

Hienoa että koira auttaa jaksamaan 🙂 Täytyykin kokeilla, kiitos vinkistä. Vertaistukiryhmään en kyllä ole valmis, eikä täällä varmaan sellaista ookkaan. Toivotaan että elämä alkaa helpottaa.

Käyttäjä sandra/santtu kirjoittanut 28.02.2016 klo 23:15

Itselläni ei ole yhtäkään kaveria koskaan ollut, enkä enää edes etsikään. minua on kiusattu koko elämäni ja käytetty hyväksi, joten en enää edes yritä etsiä ystäviä. Ennen yritin miellyttää kaikkia ihmisiä ja olla mahdollisimman kiltti kaikille, mutta nykyään minua ei kiinnosta vittuakaan mitä ihmiset ajattelevat. Jos joku haluaa olla ystäväni voin olla heidän ystävänsä, mutta muuten en enää etsi ystäviä. Olen ehkä liian omituinen ihmisille, joten fuck it. Minun ei tarvitse tykätä ihmisistä. Lemmikit ovat paljon kivempia ^^