Teema: Ystävyys

Teema: Ystävyys

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 09.02.2012 klo 09:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.02.2012 klo 09:59

Tiistaina 14.2. on ystävänpäivä, mutta ystävyys on tärkeää vuoden jokaisena päivänä.

Tähän ketjuun voi kirjoittaa ajatuksia ja pohdintoja ystävyydestä.

Esim.

– Mitä ystävyys merkitsee?
– Minkälainen on hyvä ystävä?
– Olenko itse hyvä ystävä?

Tervetuloa kirjoittelemaan ystävyydestä!🌻🙂🌻

Huom!

Viikolla 7 ystävyydestä keskustellaan myös liveryhmissä.

Maanantaina 13.2. kaikille avoimen liveryhmän teemana on: Ystävyyden merkitys ja tiistaina 14.2. SPR:n Nuorten liveryhmässä on teemana: Ystävyys.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 21.05.2012 klo 13:57

niin ja muuten: kirjoitin siitä kolmiodraamasta aiemmin. nyt jälkeenpäin sanoen se oli ihan tyhmä juttu. mitä helvettiä, annoin jonkun miehen jäädä kaivelemaan minun ja ystäväni välejä.

ei se edes ollut niin hyvä mies kuin luulimme. ja se mun kaveri jätti sen jo. 😀 kumpikaan meistä ei enää ole sen miehen kaa tekemisissä.

en enää ikinä anna kenenkään miehen tulla minun ja ystäväni väliin.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 05.06.2012 klo 06:36

Tuosta tuli mieleen, että toinen minkä ei kannata antaa pilata ystävyyttä on: raha.
Ystävyys ja raha-asiat on paras pitää erillään, niitä ei kannata sekoittaa keskenään.
Ystävyyttä ei voi rahalla mitata(mikä on hyvä asia).
Kuinkahan moni ystävyys on ajautunut karikolle rahan takia?

Käyttäjä halleri kirjoittanut 13.07.2012 klo 09:13

Mulla on nyt ystäviä töissä mutta ei töiden jälkeen. Kun he voivat kaikki rahansa tuhlata omiin juttuihin mutta mun pitää miettiä kuinka rahalla pitää ostaa ruokaa ja säästää koulua varten. Töiden jälkeen mun pitää siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja lasken mihin ruokaan rahat riittää, avata laskuja ja käydä iskän luona sairaalassa. Ruokatunnilla kaverit käy hampurilaisella ja mä syön eväsleipii tai lämmitän eilistä makkarakeittoa. Lasken tarkkaan mitä voin kännykällä soitella ettei saldo lopu kesken.
Rahalla on merkitystä nuorten elämässä.