Tarvitsen jonkun joka kuuntelee…

Tarvitsen jonkun joka kuuntelee...

Käyttäjä laremoi aloittanut aikaan 23.04.2011 klo 12:57 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä laremoi kirjoittanut 23.04.2011 klo 12:57

En tiiä mistä alottaisin kertoo….

En oo käyny missään lääkärissä tai missän, mutta mulla on tosi masentunut olo ….. turha, ahdistunut, yksinäinen, väsynyt, ei jaksa nykyäään tehdä enää yhtään mitään.
Tätä on kestäny pian vuoden.

Kaikki alko sillä kun menetin parhaankaverin kun aloin seurustella yhen jätkän kanssa josta paraskaveri ei tykännyt yhtään. kesän lopussa tää jätkä sitten jätti mut ja sain selvillle että se oli pyörittäny 2 muijaa samaan aikaaa. Olin ihan hajallla jätkän menetyksestä, ollaan silti puheväleissä vieläkin. sitten mutsin kanssa meni välit, olin jäänyt kiinni juomisesta pariin otteeseeen ja hän ei enää luota muhun. me vaan riideltiin en ikinä voinut olla kotona kun pelkäsin äitiä ja sen miestä.. tulin aina vaan yöksi kotiin ja päivät olin koulussa ja ulkona.
sitten menetin koulusta mun 3 parastakaveria…. en edes tiedä syytä miksi niin tapahtu mutta niin se vaan meni …

sitten kaikki alko mennä taas paremmin, sain ne 3 kaveria takaisin, mutsin kanssa tosiaan meni edelleen huonosti…. yhtenä päivänä menetin niistä kolmesta kaverista 2 tärkeintä .. olin pilannut taas jotain, eikä olla edelleenkää puheväleissä, nykyäään nää henkilät vaa puhuu musta paskaaa …

kun tulen kotiin avaan koneeen ja lagaan koneella, tai sitten mä vaaan menen makoilemaan sängyllle ja itken siinä siihen saakka kun nukahdan siihen itkuun. enkä jaksais enää tätä tukalaa ja paskaa oloo, haluisin päästä tästä eroon.

mä viiltelen, tai tavallaan oon pääsyt eroon siitä jo… monta kertaa melkein alottanu sen taas. muttta vedän myös lääkesekotuksia jotta saisin hyvän olon edes hetkeksi. tiedän lääkkeitten väärin käytön haitoista, mutta en mieti niitä siinä vaiheessa kun on pakko saada olo helpommaksi …

mulla ei ole kavereita jotka kuuntelee mua, tai vähä aika sitten oli vielä 2 kaveri… muttta nyt toinen seurustelee ja ei sillä oo aikaa mulle ja toine muutti niipitkällle etten voi puhua sille ku ei olla ikinä samaa aikaa koneella.

auttakaaa mua 😯🗯️

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 25.04.2011 klo 20:09

Minusta tarvitset nyt kuuntelijan lisäksi ammattilaista auttamaan sinua. Olethan jo kirjoittanut tuonne net-tukeen? Siis tämän sivun oma tuki- osioon. Siellä joku voi kirjoittaa sinulle ja opastaa samaan parempaa apua.

Onko teillä kouluterveydenhuolto? Sitä kautta voi päästä psykologille tms. juttelemaan. Siis ei ole pakko jäädä sen terkan juttusille jos ei hän ole hyvä tyyppi. Itse en apua hakiessani kertonut terkalle mitään, pyysin vain psykologin juttusille suoraan. Se osasi auttaa hyvin, ainakin senhetkisiin ongelmiin. Toisaalta vain lääkäri voi määrätä lääkkeitä masennukseen jos tarvitset sellaisia. Mutta se selviää sitten kun menet kyselemään.

Kaveriapu on hyvä juttu, mutta se on vain kaveriapua. Ja kaverit saattavat lakata olemasta kavereita ja alkaa ilkeiksi. Ammattilainen ei saa niin tehdä koskaan.

Käyttäjä doule kirjoittanut 30.04.2011 klo 23:19

Mä tiedän mistä sä puhut. Vähän ku mitään ei olis ja se itkeminen tekee olon, että kaikki olis vaa yhtä janaa, ei erillisiä päiviä, vaan yhtä sumua. Mä en tie mitä mulle kävi, mä vaan masennuin. Ja mä toivuin. Mä en saanu apua, mä vaan kirjotin tänne. Asiat vaan yhtäkkiä selkeni ja se sumuverho katos päivien päältä. Jos mä olisin saanu apua, mulla menis paremmin nyt. Mä pelkään usein sitä, että millon se tunne tulee takaisin. Koska en tiädä miten se tuli, enkä tiädä miten se lähti. Tiedän kokemuksesta, että terveydenhoitajalle puhuminen yms on vaikeeta, mä en ikinä sanonu ite mitään. Se onneks näki sen. Mutta en oo vieläkään menny psykiatrille, parin käännekohdan takia. Mä en osaa auttaa, toivottavasti sä saat apua.

"Huudan apuu, kukaan ei kuule
ja vaik kuulis ni kukaan ei tulis
mul ei oo ku kynä ja paperii
yritän kirjottaa kivun sanoiksi
mut kipu on mussa kii
se ei päästä irti

Mä tarvin ihmisen
Mä tarvin ihmisen"

Tuo niiltä ajoilta, kun ei mikään tuntunut miltään.