Siskoni viilteli eilen

Siskoni viilteli eilen

Käyttäjä Niina99 aloittanut aikaan 13.10.2015 klo 17:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 13.10.2015 klo 17:40

Eli joo☹️ eile yöllä mun siskon kaveri soitti mulle et mun siskolla ei oo kaikki ok… Si tietysti juoksin nopee herättää äipän ja si mentii mu siskon huoneesee, se itki ja sen vieres oli terottimen terä ja verta☹️ tiesin heti et se oli viillelly ja näytin äidille sitä terää ja si mun äiti anto sen terän mulle ja si katottii siskon ranteet ja siinä ne oli.. 2 syvää viiltoo ja monta pient☹️ sit iskä tuli töit puol 11 aikaa ja si porukat lähtiki ensiapuu ja jäin yksin kotii.. Musta tuntu ku mun elämänhalu ois vaa kadonnu ja halusin kauas pois täält☹️ sit siinä puhuin mun parhaan kaverin kans puhelimee asiast ja se yritti auttaa ja rauhottaa mua☹️ venasin sinne puol 1 et porukat tuli kotii ja si siin valvoin viä et mun sisko ei tekis mitäää😭 ja ny oon tän koko pv ollu iha väsyny, elämänhalun menettäny ja muutenki ihan maassa😭 olisko mitään vinkkei tai näin…?😭 en haluis pelkää joka ilta että se tekee jotain ittelleen enää😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 14.10.2015 klo 00:33

Moi,

Hienoa että siskon kaveri soitti sulle ja pystyitte puuttumaan tilanteeseen. Se on varmasti tosi kova pala kun oma sisko tekee noin, varsinkin jos oma olo ei tunnu kovin vahvalta. Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä net-tukeen täällä tai koulussa esim. terveydenhoitajaan. Netissä tai nuorten puhelimessa voi olla helpompi ensin puhua (onnistuu nimettömänä), jos kasvokkain puhuminen tuntuu hankalalta. Olisi kuitenkin tärkeää että saisit purkaa näitä tapahtumia ja ajatuksiasi rauhassa jonkun kanssa.

Sun vanhemmilla on vastuu puuttua siskosi elämään ja pitää huolta siitä, että hän ei pääse vahingoittamaan itseään. Ilman muuta sulla on kova huoli siskostasi, pystyisitkö puhumaan hänen kanssaan? Tai voitko puhua tuolle parhaalle kaverillesi? Tämä asia voi järjestyä kyllä, ja siskosi voi saada asiantuntevaa apua ja tukea. Toivon sulle lujasti tsemppiä ja rohkeutta. Oot kokenut kovia mutta sun päivä koittaa kyllä vielä. Toivotaan että siskosikin saa voimia ja jaksaa eteenpäin ☺️❤️

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 14.10.2015 klo 22:30

villikettu kirjoitti 14.10.2015 0:33

Moi,

Hienoa että siskon kaveri soitti sulle ja pystyitte puuttumaan tilanteeseen. Se on varmasti tosi kova pala kun oma sisko tekee noin, varsinkin jos oma olo ei tunnu kovin vahvalta. Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä net-tukeen täällä tai koulussa esim. terveydenhoitajaan. Netissä tai nuorten puhelimessa voi olla helpompi ensin puhua (onnistuu nimettömänä), jos kasvokkain puhuminen tuntuu hankalalta. Olisi kuitenkin tärkeää että saisit purkaa näitä tapahtumia ja ajatuksiasi rauhassa jonkun kanssa.

Sun vanhemmilla on vastuu puuttua siskosi elämään ja pitää huolta siitä, että hän ei pääse vahingoittamaan itseään. Ilman muuta sulla on kova huoli siskostasi, pystyisitkö puhumaan hänen kanssaan? Tai voitko puhua tuolle parhaalle kaverillesi? Tämä asia voi järjestyä kyllä, ja siskosi voi saada asiantuntevaa apua ja tukea. Toivon sulle lujasti tsemppiä ja rohkeutta. Oot kokenut kovia mutta sun päivä koittaa kyllä vielä. Toivotaan että siskosikin saa voimia ja jaksaa eteenpäin ☺️❤️

Mutta tätä samaa on ollu jo 3vuotta😭 tää ei tunnu ikinä loppuvan☹️ ja siis en sillee uskalla kysyy mun siskon olotilasta siltä itseltään☹️ mutta joo puhun yleensä mun parhaalle kaverille jos mulla on huolia koska se tuntuu ymmärtävän:/ ja pelkään että mun sisko joutuu taas kriisijaksolle, jolloin en nää sitä ku kerran viikossa😭☹️ mutta kiitos kannustuksesta!!☺️❤️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 15.10.2015 klo 22:15

Aivan. Oot varmasti kokenut todella kovia siinä missä siskosikin. Upeaa että paras kaverisi ymmärtää. Sulla on mahdollisuus puhua myös koulun ammattihenkilöille tai täällä Tukinetissä jos tuntuu siltä. Olet kultainen kun välität siskostasi. Erossa oleminen voi varmasti olla raskasta, mutta mihin ratkaisuun päädytäänkin, toivotaan että siskosi saa parasta mahdollista apua ja pääset näkemään häntä mahdollisimman pian 🙂

Kovasti tsemppiä ja halauksia sulle. ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 25.10.2015 klo 20:33

Moi
Itse viiltelen ja toivon et tää viesti auttas sua. Itse en tahdo vahingoittaa itseäni, mutta olen koukussa. Viiltely auttaa ahdistukseen ja luulen, että siskosi alkaa voida paremmin nyt, kun kotona tiedetään viiltelystä🙂👍
Yritä olla siskosi tukena. Kaikki järjestyy kyllä☺️❤️

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 29.10.2015 klo 16:10

Sarjetty kirjoitti 25.10.2015 20:33

Moi
Itse viiltelen ja toivon et tää viesti auttas sua. Itse en tahdo vahingoittaa itseäni, mutta olen koukussa. Viiltely auttaa ahdistukseen ja luulen, että siskosi alkaa voida paremmin nyt, kun kotona tiedetään viiltelystä🙂👍
Yritä olla siskosi tukena. Kaikki järjestyy kyllä☺️❤️

Niin mutta tätä on ollut jo 3 vuotta☹️ tuntuu kuin tää ei ikinä loppuis☹️ ja itsekkin oon muutaman kerran viillellyt mutta en oo kertonu siitä☹️ yritän aina olla sen tukena!🙂 en haluis muutaku et sil ois kaikki hyvin☺️❤️ ja toivon et järjestyy!🙂

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.11.2015 klo 17:11

Muistaakseni vanhempanne tietävät siskosi viiltelystä? Onhan siskosi edes jonkin laisessa hoidossa?
Sinun kannattaisi ehdottomasti kertoa omasta viiltelystäsi jollekulle. Hienoa, että jaksat olla siskosi tukena🙂, mutta myös sinä tarvitset sitä.

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 15.11.2015 klo 22:35

Sarjetty kirjoitti 3.11.2015 17:11

Muistaakseni vanhempanne tietävät siskosi viiltelystä? Onhan siskosi edes jonkin laisessa hoidossa?
Sinun kannattaisi ehdottomasti kertoa omasta viiltelystäsi jollekulle. Hienoa, että jaksat olla siskosi tukena🙂, mutta myös sinä tarvitset sitä.

Juu tietävät, kyllä mun sisko käy 2krt viikos omahoitajalla ja välillä tulee kriisijaksoja Pitkään Niemeen tai Vihnukselaan:/ no ainoostaan mun paras kaveri tietää että oon viillellyt koska se näki nää arvet. Oon aina ollu se "isosiskona" mun isosiskolle...:| toivosin vaa et tää hel***ti loppuis joskus☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 17.11.2015 klo 15:58

Kyllä se joskus loppuu 🙂
Älä suotta satuta itseäsi. Onko siskosi tilanne nyt mikä? Entä sinun?

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 09.12.2015 klo 00:27

Sarjetty kirjoitti 17.11.2015 15:58

Kyllä se joskus loppuu 🙂
Älä suotta satuta itseäsi. Onko siskosi tilanne nyt mikä? Entä sinun?

No mun siskon tilanne on nyt se että hän käy omahoitajalla ja psykologisissa testeissä + ei oo viillellyt kai kuukauteen. Mun tilanne on sama, en oo kertonut vanhemmille mitään mun olotilasta, ainoa ero on että mulla meni parhaaseen kaveriin välit poikki
☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 10.12.2015 klo 10:53

Mitä tapahtui parhaan kaverin kanssa?

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 19.12.2015 klo 00:43

Sarjetty kirjoitti 10.12.2015 10:53

Mitä tapahtui parhaan kaverin kanssa?

Nosiis hän ei vaan jaksanut kun oon kuulemma liian negatiivinen ja ei oltu muutenkaan puhuttu enää ☹️ en ees osaa itse kunnolla selittää☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 19.12.2015 klo 17:42

Mulla on koko musta tosta. Ajattele, ettei hän ollut arvoisesi, kun jätti vaikeinpana aikana

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 23.12.2015 klo 23:47

Sarjetty kirjoitti 19.12.2015 17:42

Mulla on koko musta tosta. Ajattele, ettei hän ollut arvoisesi, kun jätti vaikeinpana aikana

Vaikeeta ajatella että joku ei olis mun arvoinen koska mä en nää itteeni kenenkään arvoisena☹️... Mutta pakko kai se on yrittää☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 24.12.2015 klo 19:40

Sussa on varmasti paljon hyvää ja olet hieno ihminen. Koita jaksaa ja jos vain pystyt älä vahingoita itseäsi

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 26.12.2015 klo 17:33

Sarjetty kirjoitti 24.12.2015 19:40

Sussa on varmasti paljon hyvää ja olet hieno ihminen. Koita jaksaa ja jos vain pystyt älä vahingoita itseäsi

Tuntuu vaa et kukaan ei oikeesti välittäs mut si ku mul o vaikeet ni kaikki vaa haluu tietää mikä mul on ☹️ oon päättäny etten satuttas itteeni ensvuonna ja nyt päätin pitää kännykän sammuneena etten oo yhteyksis kehenkään ja se tuntuu ku se auttais ettei koko aika vyöry paskaa niskaa:/ ☹️