Puolien pitäminen

Puolien pitäminen

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 29.12.2015 klo 17:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 29.12.2015 klo 17:40

Uskallan sanoa jos olen eri mieltä asioista en kuitenkaan kaikille. Jos sattuu se kenelle pitäisi sanoa vastaan jos hän sattuukin olemaan jonkin astelnen auktoriteetti. Silloin menen helposti lukkoon niin että sanat jäävät kurkkuun ja alistun koska ääntä ei ole enään sanoa auktoriteetille vastaan sillä pelkään hänen reaktiotaan. Tai jos sanon jollekkin ei auktoriteetille vastaan, kadun sitä koska en halua olla ilkeä vaikka minulle ehkä ollaan.

Vinkkejä miten oppii pitämään puoliaan? 😯🗯️

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.12.2015 klo 10:19

Minulle tulee itserakas olo jos sanon vastaan.

Eikö täällä ole muilla samaa ongelmaa?

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 30.12.2015 klo 18:56

Sama ongelma. En vaan osaa sanoa mitään vinkkejä asiaan. Varmaan se itsetunto täytyy saada kohilleen.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 31.12.2015 klo 11:26

Sarjetty kirjoitti 30.12.2015 18:56

Sama ongelma. En vaan osaa sanoa mitään vinkkejä asiaan. Varmaan se itsetunto täytyy saada kohilleen.

Hei Sarjetty
Niinpä! Luulen myös että ilman itsetuntoa ei pärjää kovin pitkälle. Voi olla että pitää kehua itseään vaikka se tuntuisi hirveältä ajatukselta. Minun on ainakin hirveän vaikea itseni kehua koska saan jatkuvasti kuulla negatiivista palautetta.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 31.12.2015 klo 15:06

Minun itsetuntoni on aina ollut heikko. Se romahti niin pienenä, että se on niin vaikea saada ylös.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 31.12.2015 klo 19:49

Sarjetty kirjoitti 31.12.2015 15:6

Minun itsetuntoni on aina ollut heikko. Se romahti niin pienenä, että se on niin vaikea saada ylös.

Hei

Samoin täällä! Rankan koulukiusaamisen johdosta ja vanhempien lyttäämisen vuoksi!

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 31.12.2015 klo 22:35

Koulukiusaaminen, vanhempien kasvatustapa ja riidat, ystävien menetys, pettäjä poikaystävä yms.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 00:18

Sarjetty kirjoitti 31.12.2015 22:35

Koulukiusaaminen, vanhempien kasvatustapa ja riidat, ystävien menetys, pettäjä poikaystävä yms.

Hei
Sama juttu koulukiusaminen... ehkä pahinta mitä voi kokea koulussa... Vanhempien kasvatustapa. Onko sinuakin vertailtu? Kenties verrataan edelleen? Minua verrataan siskoihini. Ne ovat sellaisia kokoa 32 ja itse olen siinä 36/38 pitävät minua ylipainoisena läskinä jolla ei ole mitään arvoa missään asiassa. Lyttäävät minkä kerkeävät. Tuntuu välillä että he ovat niin kylmä sydämisiä että eivät ollenkaan edes ymmärrä miten tuollainen ottaa itsetuntoon. Vanhempani menevät siihen mukaan, oikein kannustavat. Vanhempani lisäksi haukkuvat että en osaa mitään ja minusta ei koskaan tule mitään ( vooivat olla ehkä oikeassakin 😯🗯️ 😭 )
Ystäviä olen minäkin menettänyt. Tällä hetkellä ei ole ystäviä eikä kavereitakaan. Ei ala-asteen jälkeen ainuttakaan.
Poikaystävä olen minäkin kerran seurustellut mutta jätettiin...

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 17:57

Koulussa minua haukuttiin, jätettiin yksin, tönittiin yms. Edelleenkin saan koulussa osakseni ilkeitä katseita ja kommentteja.
Vanhempien kasvatustapa oli huuto, tavaroiden paiskominen, tukka pölly ja isoveljeen ja isosiskoon vertailu (tosin vähäistä). Vanhempani riitelevät paljon.
Menetin 12-vuotiaana kaikki ystäväni kerralla ja he ryhtyivät kiusaamaan.
Tällä hetkelle toivon ettei minua tunnisteta tästä viestistä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 19:45

Sarjetty kirjoitti 1.1.2016 17:57

Koulussa minua haukuttiin, jätettiin yksin, tönittiin yms. Edelleenkin saan koulussa osakseni ilkeitä katseita ja kommentteja.
Vanhempien kasvatustapa oli huuto, tavaroiden paiskominen, tukka pölly ja isoveljeen ja isosiskoon vertailu (tosin vähäistä). Vanhempani riitelevät paljon.
Menetin 12-vuotiaana kaikki ystäväni kerralla ja he ryhtyivät kiusaamaan.
Tällä hetkelle toivon ettei minua tunnisteta tästä viestistä.

Hei Sarjetty

Sama juttu, koulussa haukuttiin jätettiin yksin. Tuo yksinäisyys on hirveää. Muistan peruskoulusta kun sain tai jouduin olemaan kaikki välitunnit aina yksin. Kaikilla muilla oli kaveri ja jos menin vain väkisin mukaan. Koko porukka siirtyi pois. Jos "seurasin" kysyivät he minulta mitäs seuraat meitä? Sama juttu oli kun tehtiin ryhmätöitä. Aina saimme valita ryhmät itse. Minut vain tungettiin jonnekkin ryhmään. Ryhmässä aistin että he eivät halua seuraani. Minulla ei ole tönimisestä kokemusta mutta varastamisesta kylläkin. Kirjojani varastettiin sekä lyijyjä katkottiin ym. Koiran kakkaa laitettiin laukkuun... Juu ja haukkuminen. Aina välillä saan nykhpäiväkin kuulla haukkuma sanaa jolla minua haukuttiin. " katsokaa nyt kuka tuli?" Nauraminen perään kuin teineillä. Aina olen se ällö ja ruma...

Myös sama juttu kasvatuksen kanssa. Huutaminen! Jatkuva vertailu. Koskaan en heille kelpaa...

Kamalaa tuollainen että menetit kaikki ystävät kerralla...
Otan osaa! Toivottavasti he jonainpäivänä ymmärtävät mitä ovat tehneet. Se on ehkä paras kosto. Koska kiusaaminen on niin ala-arvoista.
- onko sinulla koskaan ollut tunnetta että haluaisit kostaa kiusaajillesi?

Olen varma ettei kukaan tunnista sinua. Onhan ihmisiä Suomessa monta kappaletta. Ellet sitten ole kertonut täällä missäpäin asut.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 23:19

En tietenkään ole kertonut missä asun.
Varastaminen koulussa...ekalla luokalla eräät varastivat piponi/huivini, hiettelivät sitä toisilleen ja lopulta koulun rajojen yli.
5.-6. luokka jotkut eivät suostuneet istumaan edes vieressäni ja vielä nyt 7. ja 8. eräs.
Olen monesti tahtonut kostaa heille. Minua on kiusattu niin kauan kuin muistan.
Joskus koulumatkalla minua ammuttiin kuulapyssyillä.
Se yksin jääminen ryhmätöissä on niin tuttua. Aina se joka jää yksin...

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.01.2016 klo 13:22

Sarjetty kirjoitti 1.1.2016 23:19

En tietenkään ole kertonut missä asun.
Varastaminen koulussa...ekalla luokalla eräät varastivat piponi/huivini, hiettelivät sitä toisilleen ja lopulta koulun rajojen yli.
5.-6. luokka jotkut eivät suostuneet istumaan edes vieressäni ja vielä nyt 7. ja 8. eräs.
Olen monesti tahtonut kostaa heille. Minua on kiusattu niin kauan kuin muistan.
Joskus koulumatkalla minua ammuttiin kuulapyssyillä.
Se yksin jääminen ryhmätöissä on niin tuttua. Aina se joka jää yksin...

Hei Sarjetty
Hyvä ettet ole kertonut mistä päin olet.
Minulle on joskus tehty samalla tavalla pipojen kanssa... Juu sama juttu ala-asteella ja ylä-asteella ettei kukaan halunnut istua vieressäni.
Kuula pyssyllä ampuminen... Kuullostaa kamalta.

Minulla on aina välillä tunne että haluaisin kostaa kiusaajille... Kiusaaminen on rikos joten kadun etten tehnyt peruskoulussa rikosilmoitusta.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.01.2016 klo 19:50

Minä olen vielä peruskoulussa, mutta rikosilmoitusta en tule tekemään. Ei minusta ole siihen.
Ahdistavaa, kun pian koulu taas jatkuu.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.01.2016 klo 23:06

Sarjetty kirjoitti 2.1.2016 19:50

Minä olen vielä peruskoulussa, mutta rikosilmoitusta en tule tekemään. Ei minusta ole siihen.
Ahdistavaa, kun pian koulu taas jatkuu.

Hei Sarjetty!
Ainakin omalla kohdalla peruskoulussa kun menin kuraattorille puhumaan hän vain vastasi no voi voi. Terveydenhoitaja oli samanlainen.
Onko koulusi terkkari ja kuraattori myös tuollaisia?

Kun koulusi jatkuu muistele niitä vinkkejä jota ainakin minulle täällä tukinetissä olet antanut. Kuullostat järkevältä ihmiseltä! Näytä kiusaajille ettei sinua kiusata!

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.01.2016 klo 23:20

Helppoa ihmisillä on toisia neuvoa että ole tiukka ja pidä puolesi. Jos kärsii kiltin ihmisen syndroomasta niinkuin minä niin puolien pitäminen on haastavaa kun ei millään haluaisi loukata toisen tunteita vaikka jostain syystä he kuitenkin saavat minun tunteitani loukata enkä suutu tai suutun mutta en niin että se toinen asian tajuaisi.

Tässä kuitenkin vinkkejä miten kiltin tytön/pojan syndroomasta voi päästä.

http://elaparemmin.fi/blogi/kuinka-olla-kiltti-olematta-alistuva/

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=23689.0;wap2

http://www.tiede.fi/keskustelu/40751/ketju/dominoivat_alistuvat_ihmistyypit

Monessa artikkelissa sanotaan että puolien pitäminen on rohkeutta niin on mutta miten rohkeutta saa puolien pitämiseen. Siinäpä vasta kysymys!

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.01.2016 klo 08:59

Koulun kuraattoria en ole tavannut. Psykologi ja terveydenhoitaja ovat olleet ihan hyviä, mutta eivät saaneet minun vointiani parempaan.