Pettäminen

Pettäminen

Käyttäjä Jebulis12 aloittanut aikaan 06.01.2023 klo 21:21 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Jebulis12 kirjoittanut 06.01.2023 klo 21:21

Onko teidän mielestä pettäminen kuinka väärin. Voiko sitä missään tilanteessa antaa anteeksi

minulla nyt puolentoistavuoden suhde takana ja erehdyin humalassa vaihtamaan pienet pusut vanhan tutun kanssa. (Heti tämän jälkeen kyllä olimme molemmat samaa mieltä että noin ei enää ikinä tule tapahtumaan)  Kummallakaan ei todellakaan ole millään tapaa romanttisia aikeita eikä ikinä ennen ole tullut edes ajatelleeksi mitään tälläistä. Nyt se kumminkin tapahtui enkä sitä voi perua. Ihan hirveä olo ja ahdistaa, en ole kotoa liikkunut viikkoon ja hädin tuskin syönyt. Asumme yhdessä poikaystävän kanssa ja rakastan häntä enemmän kun mitään joten erota en halua. En myöskään voi kertoa asiasta koska ero tulisi hyvin pian. Tuntuu siltä että olisin ihan hirveä ihminen enkä enää ansaitsi tätä suhdetta, kaikki on mennyt niin hyvin eikä suhteessa ole ollut mitään vikoja. Nyt vain on tullut se aika suhteesta että alkuhuuma laskee ja huomion saanti vähenee joten en tiedä olisiko se tähän tekooni vaikuttanut. Mitä mieltä olette, yritänkö vain unohtaa asian vai pitäisikö kertoa asiasta jolloin luultavasti ero tulisi?

Käyttäjä MattiN_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 13.01.2023 klo 17:07

Moi,

Ihmissuhteet on aika vaikea ja herkkä asia. Itsensä kanssa on toki tärkeää olla sovussa. Ja myös seurustelukumppanin. Minusta tekosi ei kuulosta ihan kauhealta. Molemminpuolinen rehellisyys on ihmissuhteessa kyllä tärkeää.

Minusta asiaa kannattaa miettiä siitä näkökulmasta, josta toki näytät miettivänkin: pilaako kertominen sinulle selvästi todella tärkeän ihmissuhteen?

Hankala homma... Ratkaisua ei kukaan toinen voi sinun puolestasi tehdä. Oletko varma että suhde päättyy jos kerrot?

Ja tuletko itse toimeen sen kanssa, että jätät kertomatta? Nuo on minusta oleelliset kysymykset. Teitpä niin tai näin, on tärkeää että teet päätöksen kuunnellen itseäsi.

Tsemppiä tähän vaikeaan ratkaisuun. Ja kaikkea hyvää sinulle, kävi kuinka kävi.

 

Terveisin Matti Joensuun Saappaasta.

Käyttäjä Tipo kirjoittanut 26.01.2023 klo 06:13

Nyt jos tuo todellakin jäi tuohon yhten pusuun en katsoisi sitä kovin suureksi ongelmaksi,kunhan se tieto siitä ei leviä minnekkään.

Ole tarkkana tulevaisuudessa,jos joku jotian tahtoo voit sanoaettä varattu olet niin lähikontaktiin ei silloin enää syytä.

Kaveriahan voi toki halata ja onnitella vaikka synttäreiden johdosta tai jos hänelle käynyt jotain todella pahaa,silloin halaus voidaan hyväksyä,sekin kannattaa tehdä muiden nähden ettei synny piilotilanteita.

Avoimmuudella pärjää pitkälle,valheilla ON lyhyet jäljen tuo hyvä muistaa.

Käyttäjä Eop kirjoittanut 14.03.2023 klo 01:20

Mikä on oma suhtautumisesi pettämiseen? Miltä sinusta tuntuisi, jos poikaystäväsi tekisi samoin?

Ainakin itse olen niin vahvasti uskollinen, että en edes humalassa pystyisi tekemään mitään, minkä en kokisi olevan sopivaa parisuhteessa olevana. Täten minun on hyvin vaikea ymmärtää sellaista, että joku laittaa humalan piikkiin sen, että tekee jotakin "harkitsematonta". Sanoisin, että ei sitten kannata enää myöskään juoda, jos ei pysty hallitsemaan käytöstään silloin.