Mikä minulla on?

Mikä minulla on?

Käyttäjä -jassu- aloittanut aikaan 07.12.2012 klo 17:45 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä -jassu- kirjoittanut 07.12.2012 klo 17:45

Heippa!

Olen tänään kirjoitellut aikaisemminkin elämäntarinaani, mutta nyt on ”uusi” asia, josta haluaisin teille kertoa, kun en tiedä mikä minulla on. Parin viime kuukauden aikana, olen alkanut kuulemaan ja näkemään asioita, ja ne pahenevat päivä päivältä. Minua ”vainoaa” mies. Eilen hän sanoi minulle, että hän on Jussi. Ystäväni sanovat minulle, että eivät he näe tai kuule jussia, mutta minä näen ja kuulen, SEN ON PAKKO OLLA TODELLINEN. En voi olla niin sairas, en tunne itseäni sairaaksi. Enkä halua hoitoa, en tarvitse. Jussi tietää mitä ajattelen ja tunnen. Hän vainoaa minua. Jussi käskee minun satuttaa itseäni tai tappaa itseni. Jos en tee, mitä hän käskee niin saan vain hirveitä haukkuja niskaan. Tämä kaikki on ihan päivittäistä. Minulle jussi on todellinen, pelottava ihminen, miksi muut eivät näe häntä? Tai kuule? Pelottavinta on se, että hän tietää ajatukseni… mitä tämä on?

Käyttäjä kirjoittanut 07.12.2012 klo 18:29

Kyllä taidat olla siinä kunnossa, että tarvitset lääkäriä tai sitten toinen mahdollisuus on, että Jussi tarvitsee poliisia.
Kahdestaan teidän ei kuitenkaan kannata enää olla, joten valitse kumpi lähtee hoitoon.

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 07.12.2012 klo 19:14

En tiedä mitä se on, mutta minulla on ihan samalaista, päivittäin. Kuulen ääniä, jotka käskevät mua, satuttamaan itseäni. Elämäntilanteeni vuoksi. ☹️ mitä tämä sitten on???

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 07.12.2012 klo 22:24

Hei jassu ja rocroc, kuulostaa siltä että teillä on psykoottisia oireita. Ne voivat kummuta monesta lähteestä ja ovat itselle hyvin todellisia ja tosia, mutta muut eivät niitä havaitse koska ne ovat teidän sisäisiänne. Älkää jääkö yksin niitä pohtimaan, vaan menkää psykiatrin juttusille. Oireet voivat paheta jos ette hoida niitä.

Käyttäjä toivoton tapaus? kirjoittanut 07.12.2012 klo 22:58

Se voi johtua monenlaisista asioista,kuten stressistä yms.muusta ongelmista mutta lähimpänä tuo alkaa kuulostaa skitsofreniaa. En kyllä itse ole mikään lääkäri mutta suosittelen että käyt jonkun kanssa puhumassa tästä,niin selviää onko jussi todellinen vaiko ei. Kuulostaa kyllä oman psyykeen tuotokselta siinä mielessä että jos se jussi tietää mitä sinä ajattelet. Tuollainen varmaan pelottaa ihan kamalasti ☹️ Tsemppiä!

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 08.12.2012 klo 10:55

toki pelottaa.. Ajattelen että olen hullu kun kuulen jotain ihme ääniä, mitä ystäväni ei kuule. ???

Käyttäjä -jassu- kirjoittanut 10.12.2012 klo 18:43

Tämä on pelottavaa ja hirvittävää, enkä tiedä.. en tunne itseäni sairaaksi.. Jussi ei anna mun mennä tästä lääkäriin, enkä välttämättä itsekkään halua.. pitävät mua hulluna.
Jussi on täällä, hän päättää mitä teen mm. viiltely ja että mun pitää tappaa itseni.. sanoo mulle keinoja.. ja kyllä, jussi tietää, mitä ajattelen ja tunnen.. ihmiset nauravat mulle ja ne vainoaa mua. Elän kahdessa eri maailmassa.. pelottaa..

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 11.12.2012 klo 10:45

Niinpä, en mäkään halua mennä lekuriin, mutta joskus on vaan pakko tehdä itse asian eteen jotain, että saa apua. ☹️.. Tai sitten puhuu jollekkin muulle aikuiselle, jossei lekuriin mee, vai etkö saa tehä sitäkään??? ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 11.12.2012 klo 15:12

Kyllä kai sitä taas pitää aivan suoraan sanoa, että olet sinä juuri tällä hetkellä sairas, jos sua joku näkymätön Jussi käskee tehdä kaikenlaisia juttuja. On se näkymätön jos sinä sen vain näet, se on harha. Et ole hullu mutta kyllä sinä nyt lääkäriä tarvitset.

Käyttäjä -jassu- kirjoittanut 18.12.2012 klo 19:14

Hei!

Ongelmana on myös se, että jussi ei anna minun mennä puhumaan tästä mihinkään lääkäriin tai mitään. Minun käy muuten huonosti ☹️ Toisekseen olen todellakin pian haudassa, koska minun täytyy tehdä itsemurha ☹️ Jussi määrää elämäni pelisäännöt. Enkä todellakaan enää jaksa niitä haukkuja tai käskyjä. Enkä pidä siitä, että hän tietää kaiken minusta ja mitä mielessäni liikkuu..

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 18.12.2012 klo 23:02

Menkää Jussin kanssa yhdessä lääkäriin, Jussi voi tulla mukaan. Ja puhuakin lääkärin kanssa, vaikka haukkua sinut jos haluaa. En tiedä miksi Jussilla olisi mitään sitä vastaan, jos mukaan pääsee ja pääseehän se. Mietin miksi Jussi haluaa sinun tekevän itsemurhan, koska jos sinä katoat niin samalla katoaa Jussikin. Eli ehdota Jussille visiittiä lääkäriin ja Jussikin voi sitten todistaa sinulle, että on olemassa. Ei Jussille mitään lääkärissä tapahdu, miksi Jussin pelkuri sitä pelkäisi tai että puhut hänestä.

Käyttäjä -jassu- kirjoittanut 26.12.2012 klo 00:23

En oikeesti vaan voi mennä lääkäriin tästä.. j ei tykkää, että kirjotan edes tänne asiasta...

Käyttäjä -jassu- kirjoittanut 26.12.2012 klo 16:54

Jussi on mulle tosi vihanen.. jouduin viiltelemään sen takia..

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 28.12.2012 klo 14:35

Hei taas Jassu, minusta Jussi on vain sinussa itsessäsi. Jussi on sinä ja sinä olet Jussi. Jussin käskiessä oma mielesi käskee sinua tekemään kaikenlaisia asioita. Sinulle hän on tietysti aivan todellinen, koska olet itse todellinen. Et ehkä tunne sairaudentunnetta koska kaikki on niin totta sinulle, mutta ei se ole. Kun Jussi seuraavan kerran päässäsi käskee sinua tekemään jotain, soita jollekin läheisellesi tai auttavaan puhelimeen.

Käyttäjä Ikäväperhonen kirjoittanut 06.01.2013 klo 00:36

Ottakaa vain rohkeasti psykologiin yhteyttä. Yhdellä sukulaisellani on ollut samanlainen tilanne, hän väitti kivenkovaan usein miten jokin Ella-niminen tyttö on hänen seurassaan. Me muut ei nähty tietenkään tätä "Ellaa". Hän ei aluksi uskonut että hänellä on psyykkisiä oireita mutta lopulta vapaa-ehtoisesti meni psykologille kun ei kestänyt sitä että jotkut katsoivat häntä hölmösti ja luulivat hänen puhuvan yksikseen. Tsemppiä molemmille, olette vahvoja persoonia! 🙂

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 01.03.2013 klo 18:38

Hei jassu! Mitä sinulle kuuluu? Olisi kiva kuulla susta!