Liian kiltti? Vaikea sanoa ei.

Liian kiltti? Vaikea sanoa ei.

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 01.01.2016 klo 16:47 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 16:47

Tyhmää olla näin kiltti. Olen kuullut sitä muilta ihmisiltä että olen liian kiltti. Olen samaa mieltä asiasta. Tosi rasittavaa kun haluaa vain miellyttää ja vaikka sen tajuaisi itse että tämän on jo vähän liian kilttiä niin tulee tunne että on vain pakko tehdä nooin koska muuten nuo toiset suuttuvat. Välillä tulee itserakas olo.

Voiko ihminen olla itserakas?

Kun joku toinen ei tykkää että menen jonnekkin tai teen jotain ja vaikka se olisi minulle hyödyksi tai tekisi hyvää. Jätän väliin koska toinen ihminen ei tykkää. Tulee sellainen olo etten ole tervetullut. Tai en ole oiketettu asiaan.

Jos on työelämässä ( minä en kyllä ole tällä hetkellä ) siellä juoksutetaan koska ihmiset tietävät että on vaikea sanoa ei.

Kokemuksia kiltteydestä?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 04.01.2016 klo 13:17

Ymmärrän BirdBell mitä tarkoitat. En tuomitse, jokainen on niin kuin on, mutta olen kokenut itsekin loukkaavaa kohtelua kyseisestä ryhmästä. Työpaikoilla etenkin näille pidempään olleille tyypeille on ehkä parempikin välillä vain myötäillä, sillä voi säästyä paljolta. Epäasiallista kohtelua ei kuitenkaan tarvitse sietää, ja pitäähän sullakin olla rauha tehdä omia hommiasi.

Ymmärrän silti hyvin että heille on vaikea sanoa vastaan, vaikka olisikin vahvasti eri mieltä. Jos joku ei kunnioita sinua eikä kuuntele siksi mielipidettäsi, niin se ei vähennä mielipiteesi arvoa. Mielipiteesi on edelleen aivan yhtä arvokas kuin toisenkin, mutta toinen vain kieltäytyy kuuntelemasta. Se ei ole sinun vikasi. 🙂

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.01.2016 klo 14:23

villikettu kirjoitti 4.1.2016 13:17

Ymmärrän BirdBell mitä tarkoitat. En tuomitse, jokainen on niin kuin on, mutta olen kokenut itsekin loukkaavaa kohtelua kyseisestä ryhmästä. Työpaikoilla etenkin näille pidempään olleille tyypeille on ehkä parempikin välillä vain myötäillä, sillä voi säästyä paljolta. Epäasiallista kohtelua ei kuitenkaan tarvitse sietää, ja pitäähän sullakin olla rauha tehdä omia hommiasi.

Ymmärrän silti hyvin että heille on vaikea sanoa vastaan, vaikka olisikin vahvasti eri mieltä. Jos joku ei kunnioita sinua eikä kuuntele siksi mielipidettäsi, niin se ei vähennä mielipiteesi arvoa. Mielipiteesi on edelleen aivan yhtä arvokas kuin toisenkin, mutta toinen vain kieltäytyy kuuntelemasta. Se ei ole sinun vikasi. 🙂

Hei Villikettu
Kiitos viestistäsi. Ymmärrän sen että jokainen on samanarvoinen. Silloin kun toinen vastaa vähättelevästi pitäisikö siinä jatkaa vain puhumista? Tai kun toinen puhuu päälle pitäisikö puhua korotetummin tai kenties huutaa päälle?