lastensuojeluilmoitus

lastensuojeluilmoitus

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 aloittanut aikaan 04.03.2016 klo 12:01 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 04.03.2016 klo 12:01

Hei!!!!

Onko kenelläkään kokemusta lastensuojeluilmoituksest???

Miten heille on käynyt sen takia???

Mistä olette saaneet lastensuojeluilmoituksen?????

Tää aihe on mulle nyt hyvin ajan kohtainen koska sain tänään kuulla että mistä on tehty lastensuojeluilmoituksen. Käyttäytymisen ja vointini ja vähän muunkin takia. No mä menin sekaisin enkä tiedä mitä ajatella nyt ollenkaan…
😭😭😭😭😞😭😭

Käyttäjä kirjoittanut 04.03.2016 klo 16:20

Minusta on tehty vaikka kuinka monta lastensuojeilmoitusta. Nyt olen jo aikuinen.
Mitähän kaikkia syitä on ollutkaan? Esim olen ollut kännissä enkä tullut kotiin moneen päivään tai mennyt kouluun. Olin yksin metsässä.
Pääsääntöisesti minusta kai tehtiin ilmoitus, kun äitini oli mielisairas eikä juuri jaksanut huolehtia misttään. Ei ollut ruokaa kotona, ei puhtaita vaatteita ym.
Opettajat kai eniten tekivät ilmoituksia mutta myös naapurit ja äiti itse sitten minusta.

Hyvin mulle on käynyt. Olin usein sijoituksessa jossain perhekodissa. Mutta en ole katkera sijoituksista.
Lastensuojeluilmoituksessa ei ole mitään pelättävää vaikka sitä tietenkin just silloin pelkää, kun se sattuu omalle kohalle.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 04.03.2016 klo 20:23

maanvaiva kirjoitti 4.3.2016 16:20

Minusta on tehty vaikka kuinka monta lastensuojeilmoitusta. Nyt olen jo aikuinen.
Mitähän kaikkia syitä on ollutkaan? Esim olen ollut kännissä enkä tullut kotiin moneen päivään tai mennyt kouluun. Olin yksin metsässä.
Pääsääntöisesti minusta kai tehtiin ilmoitus, kun äitini oli mielisairas eikä juuri jaksanut huolehtia misttään. Ei ollut ruokaa kotona, ei puhtaita vaatteita ym.
Opettajat kai eniten tekivät ilmoituksia mutta myös naapurit ja äiti itse sitten minusta.

Hyvin mulle on käynyt. Olin usein sijoituksessa jossain perhekodissa. Mutta en ole katkera sijoituksista.
Lastensuojeluilmoituksessa ei ole mitään pelättävää vaikka sitä tietenkin just silloin pelkää, kun se sattuu omalle kohalle.

Eikö ne voi huostaan ottaa ketään??
Esim oman käytöksen takia?????
Mä en tiedä mitä teen mua pelottaaaa😞😭😭

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 04.03.2016 klo 22:26

Minustakin on tehty lastensuojeluilmoituksia. Ensimmäiset ja toivottavasti viimeiset tehtiin viime vuonna, taisi olla yhteensä kolme tai neljä. Kaikki minun ilmoitukset koskivat minun vointiani ja pääsääntöisesti itsemurhauhkaa ja itsetuhoisuutta. Ensimmäisen ilmoituksen teki joku täältä netistä ja se antoi minulle mahdollisuuden saada oikeanlaista apua ja minun vointini saatiin niiden tietoon kenen se pitikin saada. Toinen ilmoitus tehtiin psykiatriselta osastolta rutiinina, siis se kuulemma tehdään aina kun nuori joutuu/pääsee psykiatriselle osastolle itsemurhauhkan takia. Ja kolmas tehtiin myös samasta syystä..

Ensimmäinen oli suurin shokki minulle. Ajattelin että nyt kaikki kaatuu. En tiennyt mitä se tarkoittaa. Pääsin vaan lanuun päivystykseen. SIllä se, eii kummempia. Toisen ilmoituksen jälkeen sossut kävi kotona, itse siis samaan aikaan psykiatrisella osastolla. Ja siinä se. EI sen kummempia. Luulen että jos nyt vielä joutuisin osastolle ja taas tehtäisiin ilmoitus, olisi huostaanotto lähellä, koska he eivät enää tietäisi mikä minuun auttaisi. Täysikäisyys kuitenkin lähellä.

Voimia, ei se ilmoitus maata kaada! Ne ovat todella yleisiä.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 07.03.2016 klo 13:31

lasinenkyynel kirjoitti 4.3.2016 22:26

Minustakin on tehty lastensuojeluilmoituksia. Ensimmäiset ja toivottavasti viimeiset tehtiin viime vuonna, taisi olla yhteensä kolme tai neljä. Kaikki minun ilmoitukset koskivat minun vointiani ja pääsääntöisesti itsemurhauhkaa ja itsetuhoisuutta. Ensimmäisen ilmoituksen teki joku täältä netistä ja se antoi minulle mahdollisuuden saada oikeanlaista apua ja minun vointini saatiin niiden tietoon kenen se pitikin saada. Toinen ilmoitus tehtiin psykiatriselta osastolta rutiinina, siis se kuulemma tehdään aina kun nuori joutuu/pääsee psykiatriselle osastolle itsemurhauhkan takia. Ja kolmas tehtiin myös samasta syystä..

Ensimmäinen oli suurin shokki minulle. Ajattelin että nyt kaikki kaatuu. En tiennyt mitä se tarkoittaa. Pääsin vaan lanuun päivystykseen. SIllä se, eii kummempia. Toisen ilmoituksen jälkeen sossut kävi kotona, itse siis samaan aikaan psykiatrisella osastolla. Ja siinä se. EI sen kummempia. Luulen että jos nyt vielä joutuisin osastolle ja taas tehtäisiin ilmoitus, olisi huostaanotto lähellä, koska he eivät enää tietäisi mikä minuun auttaisi. Täysikäisyys kuitenkin lähellä.

Voimia, ei se ilmoitus maata kaada! Ne ovat todella yleisiä.

Mut jääkö se merkintä ikuiseksi ajoiksi??
Saako siitä edes merkintää????
Mä en tiedä mä sekoan kohta...

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 08.03.2016 klo 15:30

En tiedä mitään muuta kuin että kyllä siittä joku merkintä jää että näin on ollut. Riittävän monta kun ilmoitusta tulee niin kyllähän se jotenkin vaikutta... Ja varmaankin äärimmäistapauksissa alettas miettiä huostaanottoa, mutta luulen että siihen tarvitaan todella pätevät syyt. Sen takia meillä käytii kotona, että katsottiin onko se mulle sopiva kodiksi, onko kotona kaikki hyvin. Mutta onhan se fakta että jos olo ei muutu on kotona tai osastolla niin sijoitusta mietitään.

Muistan ite kuinka pahalta se tuntui kun toinen ilmoitus tehtiin ja vielä viikon sisällä edellisestä. Mun mielestä jälkeen päib ajateltuna ei kannata murehtia sitä. Joo helpommin sanottu kuin tehty. Niin monistä tehdään ilmoituksia jne. Se on normaalia.

Kyllä sinä selviät tästä! Tsemppiä ja voimia! Ei yksi merkintä sun elämää pilaa

Käyttäjä kirjoittanut 08.03.2016 klo 19:23

Kyllä se merkintä siellä on siihen asti ainakin, kun tulet täysikäiseksi. Mutta eihän sitä tiedä kuin sossun ihmiset jotka käsittelevät asiaasi ja vanhemmat ja sinä itse.
Minä olen jo täysikänen, hakenut kouluihin, töihin ym enkä koskaan ole törmännyt siihen, että tulisi vastaan tilanne, että musta tehnyt lastensuojeluilmoitukset tai sijoitukset tai huostaanotot, tulisivat esiin.

Käyttäjä Peggy* (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 16.03.2016 klo 21:52

Hei,

lastensuojeluilmoituksesta ei kannata huolestua. Menettely on tapa, jonka avulla sinulle pyritään saamaan apua ja palvelua sosiaali- ja terveyspuolelta. Lastensuojelun tavoitteena on auttaa alaikäistä lasta ja ratkaista ongelmia. Lastensuojelu ilmoituksen myötä sosiaalityöntekijä tarkastelee sinun tilannetta ja yleensä sovitaan tapaaminen. Tavoite on löytää apua ongelmiin ja ratkaista niitä. Lastensuojelussa asioista keskustellaan yhdessä sosiaalityöntekijän kanssa ja etsitään vaihtoehtoisia tapoja ratkaista ongelmia.

Lastensuojelun tavoitteena on auttaa sinua. Sitä ei kannata pelätä. Lastensuojelu ilmoitukseen liittyvät asiat ovat viranomaistietoa ja ne eivät ole julkista tietoa. Tiedot pysyvät salassa.

Toivon kovasti, että saat apua ongelmiisi ja sinun kanssasi asioita käy läpi osaava ja hyvä sosiaalityöntekijä. Monen nuoren ja lapsen ongelmat ovat lastensuojelun toimenpiteiden myötä selvinneet. Tsemppiä kevääseen 🌻🙂🌻

Käyttäjä Andricka kirjoittanut 04.07.2016 klo 00:16

Hei.
Minun kokemukseni lastensuojeluilmoituksesta on ollut aika negatiivisia, mutta kerronpahan kuitenkin. Lastensuojeluilmoituksen tein minä itse koulupsykologilla käydessäni. Olihan se rankka paikka tehdä omista vanhmmista se ilmoitus, mutta tarvitsin apua (ja tarvitsen edelleen). Olin poliisikuulusteluissa sekä niissä lastensuojelun kuulusteluissa ja niissä kyllä oli rankkaa. Piti kertoa kaikki tapahtunut monen ihmisen ja poliisien tuijottaessa minua ja kyllä siinä itkeä sai. Kuitenkin ilmoitus ei edennyt jatkotoimenpiteisiin, josta olen hyvin pettynyt sillä kotioloni eivät ole todellakaan kehuttavat. Siitä jäi vaan vanhempien papereihin merkintä, että tällainen ilmoitus on heistä tehty mutta ei jatkotoimenpiteitä. Alunperin kun tein ilmoituksen koulupsykologi sanoi, että vanhempani eivät koskaan tulisi tietämään kuka ilmoituksen oli tehnyt ja mistä syystä. Hän myös sanoi, että lastensuojelu tulisi koululleni jututtamana minua ennen kuin vanhemmilleni tulisi tieto tästä ilnoituksesta. Toisin kävi. Kesti melkein kuukausi ilmoituksen teon jälkeen, kun poliisi soitti isälleni ja pyysi poliisitutkintaan. Isäni ei tiennyt siinä vaiheessa yhtään mistä oli kysymys, mutta sai ajan jolloin meidän piti mennä sinne poliisiasemalle. Seuraavana päivänä tuli kirje lastensuohelulta misää luki suoraan kuka oli ilmoituksen tehnyt ja miksi.Tästähän vanhempani eivät riemastuneet ja mutta heidän tekonsa ei ole nyt se pääasia. Kuitenkin asia meni aivan päinvastoon kun minulle oli sanottu. Ja vaikka sanoin sekä poliisille että lastensuojelulle että en halua asua vanhempieni luona, ei tehty jatkotoimenpiteitä. Nyt mietin uuden ilmoituksen tekemistä.