Lastenkoti…

Lastenkoti...

Käyttäjä Nimetön Prinsessa aloittanut aikaan 24.05.2013 klo 12:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Nimetön Prinsessa kirjoittanut 24.05.2013 klo 12:42

Jouduin 5kk sitten lastenkotiin ja olen koko ajan ihan paniikissa koska täällä on kamalaa… Yksikin väärä sana ja ”Jatka tota niin sä et lähde täältä kotiin”. Onko kelläkään kokemuksia lastenkodeista ja jos on niin millaisia? Ite oon saanu täällä masennuksen ja Ahdistusta. Nyt on ihan hyvältä mun kotiin pääsy näyttäny ja yritän ajatella positiivisesti mut silti fiilis maassa 24/7. Lisäks ikävä porukoita , kavereita ja ns vapautta (en saa lähteä minnekkään täältä, edes lähi kauppaan). Huoneessa sänky vaatekaappi ja pöytä KAIKKI VALKOISTA. Olo on kuin sairaalassa kun seinät ja kaikki ihan valkoista, oon ihan panikkissa tääl ;(

Käyttäjä kirjoittanut 24.05.2013 klo 13:44

Ei ole kokemusta lastenkodista mutta sijaisperheistä on ja samaa kiristystä sielläkin oli.
Miksi et saa nähdä porukoita, eikö ne voi siellä vierailla?
Kaiken kaikkiaan voin vain neuvoa, että tee kuten ne sanoo, äläkä sano vastaan ja pyydä tarkka päivämäärä millon saat nähdä kavereitasi, jos noudatat kaikkia sääntöjä.
Tsemppiä.

Käyttäjä Nimetön Prinsessa kirjoittanut 24.05.2013 klo 16:11

maanvaiva kirjoitti 24.5.2013 13:44

Ei ole kokemusta lastenkodista mutta sijaisperheistä on ja samaa kiristystä sielläkin oli.
Miksi et saa nähdä porukoita, eikö ne voi siellä vierailla?
Kaiken kaikkiaan voin vain neuvoa, että tee kuten ne sanoo, äläkä sano vastaan ja pyydä tarkka päivämäärä millon saat nähdä kavereitasi, jos noudatat kaikkia sääntöjä.
Tsemppiä.

Thanks, pitää yrittää

Käyttäjä pesco kirjoittanut 23.06.2013 klo 00:22

Lastenkodit ovat aika kamalia paikkoja. Enemmänkin vankiloita kuin HOITOpaikkoja. Mulla alkoi elämä mennä myös lujaa alamäkeen kun mut huostaanotettiin. Ei päässyt ulos, ei saanut pitää puhelinta ja ulkona kerkesi olla vain kaksi tuntia kerrallaan jne. Tuntuu että työntekijät oikein yllyttivät suuttumaan.
Nyt olen päässyt melkein pois täältä, asun itsenäistymisasunnossa. Ahdistaa nähdä aina pihalla leikkivät lapset ja surulliset nuoret. Ei tämä ole elämää.

Toivottavasti saisit asiat paremmalle mallille ja kotiin ☹️ Eikä sua pidettäis siellä täysi-ikäiseksi asti.

Käyttäjä Saana3 kirjoittanut 25.06.2013 klo 23:29

pesco kirjoitti 23.6.2013 0:22

Lastenkodit ovat aika kamalia paikkoja. Enemmänkin vankiloita kuin HOITOpaikkoja. Mulla alkoi elämä mennä myös lujaa alamäkeen kun mut huostaanotettiin. Ei päässyt ulos, ei saanut pitää puhelinta ja ulkona kerkesi olla vain kaksi tuntia kerrallaan jne. Tuntuu että työntekijät oikein yllyttivät suuttumaan.
Nyt olen päässyt melkein pois täältä, asun itsenäistymisasunnossa. Ahdistaa nähdä aina pihalla leikkivät lapset ja surulliset nuoret. Ei tämä ole elämää.

Toivottavasti saisit asiat paremmalle mallille ja kotiin ☹️ Eikä sua pidettäis siellä täysi-ikäiseksi asti.

Moi, tää on mun toinen käyttäjä... Ja joo ne on vankiloita itse pääsin kyllä pois 31.5.2013 LUOJAN KIITOS