Kuka auttaisi?

Kuka auttaisi?

Käyttäjä shangha aloittanut aikaan 25.04.2016 klo 13:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä shangha kirjoittanut 25.04.2016 klo 13:17

Osaako kukaan sanoa mistä voisi saada ihan konkreettista apua masentuneelle ja päihderiippuvaiselle ihmiselle? Vaikka niin kuin tukihenkilön. Jonkun jolle voisi soittaa heikolla hetkellä ja voisi laitella viestiä tai vaikka tavata silloin tällöin. Joku joka voisi tulla mukaan vaikka aa- ja na-kokouksiin silloin tällöin.
Olen 22 vuotias ja tällä hetkellä päihteetön, ongelmani on, ettei minulla masentuneisuuteni ja päihteiden käytön takia ole juuri ystäviä, jotka jaksaisi kuunnella tai viettää aikaa kanssani, kun minulla on huono päivä.
Pelkään/tiedän retkahtavani, kun ahdistus tulee liian isoksi. Kunnan päihdetyöntekijää ei voisi vähempää kiinnostaa. Hänen mielestä saan riittävästi tukea kun käyn 2 kk välin kertomassa hänelle kuulumisia.
Elämäni on tällä hetkellä aivan solmussa ja silloin kun se pahin ahdistus iskee voisi olla apua siitä, että voisi soittaa jollekulle ja vain itkeä pahaa oloa pois.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 25.04.2016 klo 17:24

Hei

Minulle tulee ensimmäiselsi mieleen että ota yhteys täällä tukinetissä johonkin tukihenkilöön. Soittamisesta en tiedä kuin ehkä kriisipuhelimen tai normaalin päivystyksen.

Tsemppiä!

Käyttäjä Spyyge kirjoittanut 27.05.2016 klo 18:35

Hei,
itselleni tuli ensimmäisenä mieleen, jos käyt jo aa- tai na-ryhmissä, voit kysyä ketä tahansa jäsentä kummiksi! Jokaisella jäsenellä voi olla yksi kummi, joka tarpeen tullen vastaa puheluihin ja kenelle voi kertoa omista huolistaan. Jos koet samaistumista etenkin jonkun ryhmäläisen tilanteeseen, nykäise rohkeasti häntä hihasta ja kysy kummiksi. Päihdepuolen ongelmiin ja etenkin retkahduspelkoon kummit osaavat auttaa, kokemusta on! 🙂

Kannattaa myös sinnikkäästi olla yhteydessä esimerkiksi oman kunnan terveydenhuoltoon, sillä sieltä osaavat kyllä lähettää tilannettasi eteenpäin niin, että saat kaiken tarvitsemasi avun.

Tsemppiä sulle!