Huono elämä

Huono elämä

Käyttäjä eikukaan aloittanut aikaan 02.04.2011 klo 20:15 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä eikukaan kirjoittanut 02.04.2011 klo 20:15

Sanon näin aluksi että tulette löytämään virheitä tästä kirjoituksesta. Noniin… En oikein tiedä mitä tehdä kun mun vanhemmat riitelee jatkuvasti. Kaikki meidän naapurit luulevat että meillä on kaikki mainiosti, mutta toisin on. Vanhempani riitelevät liki joka päivä ja se päättyy siihen että äitini alkaa itkeä että miksi hänellä on näin huono perhe☹️ yleisin syy tappeluun on raha. Meillä on paljon velkaa ja aiheuttaa stressiä erittäin paljon. Isäni on invalidi ja hänelle kävely on vaikeaa. Isä menetti työnsä ja äitini joutuu tuomaan leivän pöytään. Tämänpäiväisen riitelyn ansiosta jopa isäni alkoi itkeä. Me lapset joudumme lohduttamaan vanhempiamme joka tappelun jälkeen. Koulussa minulla on vaikeaa koska minua siellä kiusataan. 7 luokalla se oli fyysistä jonka seurauksena jopa käteni murtui, ja koulumme opettajat eivät tehneet mitään. Nyt olen 8 luokalla ja kiusaus on henkistä. Minua haukutaan joka päivä jotenkin☹️. usen kiusaajat huutavat kesken tunnin minulle jotain esim:homo, opettaja ei reagoi mitenkään. Nyt näen elämäni turhana ja joskus tekisi mieli vain kuolla 😞 olen yrittänyt puhua jollekkin aikuiselle mutta en uskalla sillä tiedän että saisin turpaani sen jälkeen niinkuin kävi kaverilleni. 😯🗯️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 02.04.2011 klo 21:47

Heippa
Voi itku kun tuli minullekin paha mieli kun luin sinun kirjoitustasi niin voi vain
kuvitella millainen olo sinulla on.
Mutta minä autan, neuvon ja olen sinun tukena niin varmasti saat asiasi ja elämäsi kuntoon.
nyt pitää vaan olla sitkeä ja katsoa elämää pidemmällä ajan jaksolle.
Mutta olisiko mahdollista että vanhempasi keskustelisivat asioista rauhallisesti ja
rakentavasti ilman riitelyä???
Toinen vaihto ehto olisi hyvä jos olisi ulkopuolinen ihminen juttelemassa.
Mutta Koulukiusaamiseen kyllä täytyy puuttua heti ja siitä pitää kyllä tehdä loppu!!!
Ikävä kyllä on niin yleistä noi sinun kertomat jutut.
Mutta minä plen kirjallisesti kysynyt poliisilta miten toimitaan kun koulukiusaamista
esiintyy.
Niin ehdottomasti menet juttelemaan opettajan / rehtorille
Onko koulussa koulupoliisia niin se kanssa puuttuu asiaan ( yleensä paikkakunnalla on )
Kunnassa / kaupungilla on sosijaali työntekijä joka on erikoistunut näihin asioihin
( soita tai käy kunnan virastotalolla kysy neuvonnasta tai puhelin vaihteesta niin yhdistää sinut
sille henkilölle )
Sitten on rikosilmoituksen teko vaikka on alle 15 vuotias niin ei ole rikosoikeudellisessa
vastuussa mutta siirtyy sitten lastensuojelun viranomaisten piiriin.
Mutta hommaappa itsellesi sellainen noheva tukihenkilö niin se olisi sinun tukena
ja neuvoisi sinua.
Mene nettiin ja googleen laita hakusanaksi tukihenkilo niin tutustu siihen sivuun
Mutta niinkuin sanoin niin kyllä asiasi saadaan kuntoon mutta ne pitää nyt jämäkästi
puuttua.
Kirjoita tänne miten on asiat järjestynyt.
Minulla ei riitä tippaakaan sympatijaa koulu kiusaajille niihin pitää puuttua heti.
Kuinka sinä olet nyt jaksanut???
kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 02.04.2011 klo 21:52

Heippa
Jäi viellä sanomatta että ikinä ei me mietitä kuolemaa eikä mitään itsetuhoajatuksia
me saadaan nämä asiat kuntoon ja nautit elämästä.
Minulle voit puhua ihan mistä vaan vaikka ollaankin netin välityksellä
niin tiedät että et jää milloinkaan yksin minä autan ja ajattelen sinua.
Kaunista kevättä sinulle