Apua! Auttakaa!

Apua! Auttakaa!

Käyttäjä Katsa aloittanut aikaan 18.09.2013 klo 16:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.09.2013 klo 16:36

Minä olen 14-v tyttö, jonka lapsuuteen/ varhaisnuoruuteen mahtu paljon vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja kutos luokalta lähtien vaikea kotitilannekin.
Kotona kuulen koko ajan vaan haukkumista ja valitusta. Itsemurha on käynyt mielessä viimeisen vuoden aikana neljä kertaa ja sitä kerran jopa kokeilin, mutta en onnistunut. Tällä hetkellä vaikean kotitilanteen ja ala-asteen kiusaamisen takia mä oon ihan hukassa. Mä en tiedä kuka mä oon, mikä on mun elämän tehtävä ja onko mun elämä ees elämisen arvoista.

Käyttäjä Pauliina_R (Työntekijä) (A-klinikkasäätiö) kirjoittanut 10.03.2014 klo 15:05

Hyvä Katsa!

Olet rohkea ja tuo ominaisuus auttaa vielä sua elämässä. Olen todella onnellinen puolestasi. Kyllä se äiti toipuu. Ja elämä jatkuu. Kuulostaa hyvältä, että sun rakkaat ihmiset alkaa tajuta, miltä susta tuntuu. Olet taistellut jo niin pitkään.

🙂👍 ☺️❤️
Paukku

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 12.03.2014 klo 02:23

Hyvä Katsa! Oon onnellinen ja ilonen sun puolesta kun viimein sait kerrottua☺️❤️ Kuten Paukku sanoi, oot rohkea ja se on huippu juttu. Miten on nyt viime päivät menny? Oot tärkeä, muista se☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 12.03.2014 klo 06:47

Viime päivät on ollu enemmän ja vähemmän taistelua itseni ja muiden kanssa. Itteni kanssa oon joutunu taisteleen että oon pystyny puhuu äidille tästä, vaikka Se onkin tosi rankkaa. Ja muiden kanssa oon joutunu taistelemaan ihan perus asioista kuten, siitä saanko mä maata sohvalla ja lepuuttaa kipsijalkaani vai pitääkö mun antaa muiden maata siinä. Kuraattorilla mä oon käyny nyt säännöllisesti kerran viikossa ja eilen Se teetti mulla masennus testin ja tekee mulle kai lähetteen lääkärille ja johonkin perhejuttuun, mistä joku tyyppi tulee kai käymään meillä.
Mut ihaninta nyt on Se et mä saan torstaina kipsin pois ja voin aloittaa kuntoutuksen 😀

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 12.03.2014 klo 11:56

Miks mun kemianryhmässä on niin lapsellisia poikia. Tänään ne vei mun kepit piiloon, haukku ja tökki mua koko tunnin. Mä en vaan jaksa enää niitä!! Nyt tekis mieli vaan hakata ne, mut kai mä yritän sinnitellä. Ärsyttää!!

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 14.03.2014 klo 00:31

Hei hienoa että sait kipsin pois!! 🙂 Muutenki kuulostaa että nyt saat apua enemmän. Toivotaan että se auttaa!

Voi ei. Harmillista että sun luokalle on sattunut juuri tällaisia poikia. Kerroitko opelle tai kellekään?

Tsemppiä!☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 14.03.2014 klo 07:14

Luokassa ollut ope ei välittäny tilanteesta ja muut eivät voi tehdä mitään, koska eivät nähneet tilannetta.

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 14.03.2014 klo 18:22

Höh! Kyllä jokaisen opettajan pitäis tuollaiseen puuttua! 😠 Jos se jatkuu, niin sanotaan viimeistään sitten vaikka luokanvalvojalle? Jos yksin on vaikeaa, niin voitko pyytää vaikka joltakin luokkakaveriltasi tukea?

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 19.03.2014 klo 21:01

Tänään mulla oli taas ärsyttävä koulupäivä. Enkun koe meni huonosti, kemian tunti oli katastrofi ja mantsan tunti oli rauhaton. Mutta illalla mulla oli kuoro ja sain tietää että pääsin yhen riparin lisäks kahelle varhaisnuorten leireille 🙂.
Huomenna mulla on kuraattori käynti, joten huomenna on luvassa taas itkua ja ahdistusta, mut Se ei pilaa mun Tän hetkistä tunnelmaa. Jota parantaa vielä sekin et mä sain itellenu viikonlopun leirille kaverin, joka suostuu auttaan mua ruokailuissa 😀

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 19.03.2014 klo 21:25

Moi Katsa,

Vähänkö hienoa että pääset noille leireille ja sulla oli illalla mielekästä tekemistä! Ne on just sellasia asioita mitkä usein piristää mieltä, kun saa tehdä jotain mistä oikeasti pitää ja voi odottaa mukavia juttuja 🙂 Itse muistan myös omilta yläkouluajoilta varsinkin kiusaamisen riivaamia päiviä, jotka oli vaikeita. Oliko ne pojat tai muut pilaamassa sitä koulupäivää? Tsemppiä sun kuraattorikäyntiin, joskus asioiden käsitteleminen ja parantuminen vaatii itkuakin, että saa sen pahan olon kunnolla pois itsestään. Sulla on oikea asenne, sun tunnelmia ei tarvitse murheiden pilata ja se voi auttaa vaikeissakin paikoissa 🙂

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 23.03.2014 klo 18:46

Ihana viikonloppu leiri takana 😀. Nyt istun jalkakylvyssä hoitamassa jalkaa, josta sain tänään repiä liimasiteen irti ja Se on kuiva, arka ja pieni, koska Se oli kuus viikkoo valottomassa ja hapettomassa tilassa. Vielä viikko keppien kanssa ja sitten vapauteen!! 🌻🙂🌻

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 24.03.2014 klo 09:34

Hei vähän kiva ku pääset kohta kokonaan irti kepeistä! 🙂 Ja ihana että oli ihana leiri🙂

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 08.04.2014 klo 19:59

Nyt oon vapaa kepeistä!! 😀 Ja viime viikon TET oli ihana! 🙂
Eilen mä sain kutsun nuorisopsykiatriseen nuorisotyöryhmään, jossa selvitetään mun ongelmat ja yritetään korjata ne. Siinä mua ahdistaa kun mun Pitäs kertoo isälle koko totuus mun olosta ja ajatuksista enkä mä haluais kertoo sille mitään. Sen reaktiot pelottaa ihan hirveesti :'( Mä en tiä mitään mitä mulle tehään siinä työryhmässä enkä tiä ees jaksanko sinne asti, koska kotona ja koulussa haukutaan, mistään ei saa tukee, kaikkialla vaan kiusataan. Mä oon ihan poikki ja lopussa.

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 10.04.2014 klo 16:51

Moikka Katsa!🙂

Hienoo että sulla on ollut ihana TET, sait varmaan siitä voimia elämään. Missä olit TET:iässä, saako kysyä? 🙂

Millon se aika on? Tiiäthän sää kuin mua pelotti sillon ku meillä tehtiin se lastensuojeluilmotus, ku pelkäsin sitä että iskä saa tietää. Mutta se meni sitte ihan hyvin. Oli oikeestaan hyväkin että se sai tietää näistä asioista. Mutta ymmärrän hyvin että pelottaa. Voisitkohan saada tukea vaikka kuraattorilta? Ootko kertonut koulussa kiusaamisesta? Täältä saat ainakin tukee, mutta tiiän ettei se oo niin riittävää ku kasvokkain saatu konkreettinen tuki. Mutta muista että oot ihana ihminen ja sun elämä on ARVOKAS☺️❤️

Voimia, oot tärkeä<3

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 10.04.2014 klo 19:11

Nyt ärsyttää!!! Mä luulin että kun mä pääsin yläasteelle melkein kaks vuotta sitten, et muhun kohdistuva koulukiusaaminen loppuis. Mut ei Se rauha kestäny kun puol vuotta ja nyt Se kiusaaminen on taas siinä pisteessä etten jaksais enää. Ainoo ero ala-asteen tilanteeseen on Se et sillon mua ei haukuttu kotona niin kun nyt. Tällä hetkellä mulla on Se olo et musta ei kukaan välitä ja maailma olis niin paljon parempi ilman mua. Mut silti mä vaan yritän päivästä toiseen selvitä, vaikka olo on ihan rikki Mä en millään jaksa enää kauaa tätä mut tiedän et mitään ei Tuu tapahtuun. Ainakaan parempaan suuntaan

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 11.04.2014 klo 09:47

Voitko kertoo opettajalle tai rehtorille? Tuo on niin väärin eikä sun tarvis semmosta sietää.
Mää välitän susta! Ihan oikeasti. Ja oon varma että on muitaki jotka sust välittää. Oot ihana!<3 Ja maailma ei tosiaan ois parempi ilman sua. Älä tee itelles mitään. Mää pyydän.
Oot TÄRKEÄ☺️❤️