Ahdistuskohtausten helpottaminen.

Ahdistuskohtausten helpottaminen.

Käyttäjä Omenasuu aloittanut aikaan 05.10.2010 klo 22:05 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Omenasuu kirjoittanut 05.10.2010 klo 22:05

Moi, eli sain nyt lääkityksen ahdistuneisuuteen Sepram 40mg. Mutta onko kellään tietoa miten näitä tulevia ahdistuskohtauksia vois niide aikana ja jälkeen helpottaa.. tai saada ne nopeammin ohite.. Lääkityksen ohella minun pitäisi varata aika depressiohoitajalle, joka antaa terapiaa. onko jollain kokemusta tästä?

Tuntuu, että olen niin pihalla ja ulkopuolella tästä kaikesta.

Käyttäjä homelo kirjoittanut 23.10.2010 klo 21:40

Mulle määrättiin kans Sepram ahdistuneisuuteen. Mä kestin ahdistuskohtaukset Diapamin, tukinetin ja kriisipuhelinten kautta. Depressiohoitajalla olen joskus käynyt ja kyllä siitä ainakin mulle oli apua. Kannattaa ainakin kokeilla! Kuinka usein sulle tulee ahdistuskohtauksia? Ootko jo tottunu lääkkeeseen? 🙂👍

Käyttäjä Hiirulainen kirjoittanut 25.10.2010 klo 13:27

Moikka!

Mulle määrättiin kanssa Sepram masennukseen ja ahdistuneisuuteen. Aloitan kylläkin 10 mg:lla, kun siedän lääkkeitä todella huonosti, lähdemme vähitellen nostamaan, jos rupeaa sopimaan, taas sivuvaikutuksia.... Tällä hetkellä tuntuu, etten kestä enää yhtään, kaikki ahdistaa ja mikään ei onnistu. Diapam laukaisee hyvin ahdistusta, mutta joudun samantien painumaan nukkumaan eli sekään ei ole kovin hyvä keino. Itselläni auttaa joskus neulominen, akvaarion tuijottelu, kirjan lukeminen tai lasten kanssa touhuaminen, mutta välillä mikään ei auta. Tiedä sitten miten olen vielä hengissä.... Jaksamista teille!

Hiirulainen

Käyttäjä zena_91 kirjoittanut 27.10.2010 klo 15:09

Mitä olette sanoneet lääkärille, että hän on kirjottanut teille reseptin lääkkeeseen? Ja minkälainen ahdistuskohtaus täytyy olla ja kuinka usein, että saisi sen?

Käyttäjä Hiirulainen kirjoittanut 27.10.2010 klo 19:23

Hei zena!

Mun sairaanhoitaja ehdotti tota lääkettä, kun edellinen masennuslääke jouduttiin lopettamaan hankalien sivuvaikutusten takia, ja tämän pitäisi olla hyvin siedetty, en kyllä tällä hetkellä voi tippaakaan hyvin tämän lääkkeen kanssa: valot häikisee, oksettaa... Silti jatketaan vielä kokeilun vuoksi. En tiedä kuinka vaikeaa ahdistusta sitten pitää olla, minulla se on melkeen jatkuvaa... Jaksamista kaikille!

Hiirulainen

Käyttäjä homelo kirjoittanut 27.10.2010 klo 19:40

Mulla meni niin, että menin valittaan lääkärille jatkuvasta ahdistuksesta ja lääkäri sitten ehdotti mulle Sepramia ahdistuksen estoon. Mulla ahdistus oli päivittäistä ja melkein koko ajan.

Käyttäjä Omenasuu kirjoittanut 12.11.2010 klo 20:03

Mulla oli kans ahdistus päivittäistä ja kohtauspainoitteista. Nyt olen käynyt 2 kertaa depressiohoitajalla ja hän epäilee että saan paniikkikohtauksia tiettyjen asioiden seurauksena. Lisäksi opeteltiin sellainen rentoutus, jota voi yrittää ahdistuskohtauksen tullessa. Sepramista oli mulle ainakin se apu, että aloin saamaan unta ja kohtaukset vähenivät 3-4krt/vk. Tunne on vieläkin säilynyt rinnassa, mutta itkua ei tule enää niin paljoa. Sepram alussa pahenti kaikkea. Mutta pikku hiljaa sivuoireet katos ja rupes parantamaan unenlaatua. Depressiohoitaja konsultoi mun tapauksen psykiatrille, joka oli sitä mieltä, että lääkettä tulis vaihtaa 2 vaikutteiseen, toinen ahdistukseen ja toinen paniikkihäiriön lieventämiseen. En kuitenkaan suostunut vaan halusin vielä yrittää sepramilla, koska se on jo auttanut jonkun verran. Kuolemaan en ole enään ajatellut, nyt kun apua saa ja kuuntelijoita.

Emme siis ole yksi, jaksamisia kaikille <3

Käyttäjä feelingblue kirjoittanut 22.11.2010 klo 01:10

Itsekin kärsin ahdistuskohtauksista, jotka välillä menee ihan liian pitkälle ja silloin auttaa sopiva lääke. Kuitenkin, siinä vaiheessa kun ahdistus on vasta nousemassa niin siihenhän voi yrittää vaikuttaa. Törmäsin sellaiseen kirjaan kuin Vapaaksi ahdistuksesta - työkirja paniikista ja peloista kärsiville. Mitä sitä nyt olen lukenut niin siinä on asiatietoa ja tosi paljon harjoituksia ja ohjeita elämäntapoihin, jotka voivat auttaa ahdistukseen. Suosittelen vaikka etsimään kirjastosta/kirjakaupasta käsiin ja selailemaan vähäsen. Ei siis varmasti tuo mitään pika-apua, mutta jos ei vaikka saa hoitajalta/terapeutilta toiminta-ohjeita kohtausten helpottamiseen niin itseopiskelu on ainakin tyhjää parempi. Ja rohkaisen muutenkin kokeilemaan vaikka mitä pöhköä nyt mieleen tulee että mikä VOISI auttaa, koska tuskin se kohtaus ainakaan sen yrittämisen takia paljon pahemmaksi menee 😉🙂🌻

Nyt kun lunta on tullut niin ihan lievimpiin itellä auttaa kun menee tohon pihalle palelemaan ja tekemään lumipalloja paljain käsin. Keho saa siis jotain fyysistä toimintaa ja se vähän helpottaa. Toisaalta joskus turvaudun fiksusti tunnesyömiseen 😳😞