Ahdistuneisuushäiriö kokemuksia?

Ahdistuneisuushäiriö kokemuksia?

Käyttäjä Tytöntyllerö aloittanut aikaan 03.08.2016 klo 14:56 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Tytöntyllerö kirjoittanut 03.08.2016 klo 14:56

Moiksu! Ajattelin kysästä onko kellään kokemusta ahdistuneisuushäiriöstä, sen oireista ja miten se ilmeni, keneltä hait apua? Kertokaa omia kokemuksia ja miten vaikuttaa elämäänne?

Olen itse siinä tilanteessa että vahvasti epäilen että itselläni tämä olisi, mutten tiedä mistä hakisin apua. Esimerkiksi tk-lääkäri on lukemani mukaan ”väärä” henkilö auttamaan. Saattaa kuulemma tuputtaa vaan lääkkeet kouraan ja jättää niin sanotusti oman onnensa nojaan. Yksityinen on taas aivan liian kallis opiskelijalle ja miltei joka paikkaan tarvitsee lähetteen ☹️ auttakaa tyttöä mäessä! Kannattaako lähteä etenemään tk-lääkärin kautta?

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 03.08.2016 klo 20:52

Varmaankin ensimmäinen ja helpoin sinulle olisi jonkin sortin opiskelijahuolto / koulun terkkari, mutta samalla tavalla tk-lääkäri osaa laittaa lähetettä eteenpäin tarvittavaan suuntaan. Diagnooseja ei pidä itse mennä tarjoamaan mutta suosittelen menemään juttelemaan oireista ja oloista. Lääkkeistä saa kieltäytyä.

Käyttäjä camillat kirjoittanut 31.08.2016 klo 08:18

mulla alko ahdistuneisuushäiriö tasan vuosi sitten suurinpiirtein. itkin useemmin, jäin ulkopuoliseks ja ahdistuin aina yksin. sulkeuduin ikään kuin omaan kuplaan, mistä kukaan ei saanu mua pois. eikä ketään ymmärtänyt mistä se johtui.
vähän ennen joulua mulla oli 8lk terveystarkastus ja äiti tuli mukaan. kerrottiin tästä ja saatiin lähete perheneuvolaan, jos haluttais mennä. siitä paikasta mulle ei ollu hyötyä ja kävin 6kk "turhaan" siellä. sit mut siirrettiin nuorten psykiatrisen jonkun jutun puolelle? ja sinne otetaan ihan 21v asti. niin ehkä se olis sulle oikee paikka. en vaan tiiä miten sun tapauksessa sinne pääsee, kun oon ite peruskoulussa ja terkkarit sun muut autto asiassa. 😟

Käyttäjä Lumiko kirjoittanut 06.09.2016 klo 11:27

Itselläni ei ole vielä diagnosoitu ahdistuneisuushäiriötä, mutta toivoisin saavani diagoosin pian. Oireet ainakin täsmäävät kys. olevaan sairauteen, mutta toivon että lääkäri antaisi varmemman vastauksen.

Minulla on ahdistusta, jatkunut puolitoista vuotta, ehkä ylikin. Lääkkeitä ei ole, terapiat vasta alkamassa uudessa kaupungissa. Olen ollut äkäinen, huolimaton, en pysty ajattelemaan kunnolla... kaikkea tätä, joka päivä D: