Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 14.02.2022 klo 13:54

dahliakukka kirjoitti:

Hyvää ystävänpäivää kaikille. Muistakaa kertoa ystävälle kuinka tärkeä hän on. Koskaan sitä ei tarpeeksi usein tule sanottua.

 

Kiitos toivotuksistasi nimimerkki dahliakukka. Ja hyvää ystävänpäivää myös sinulle ja kaikille muille täällä Tukinetissä! 🌹💚

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.02.2022 klo 13:14

Sataa lunta urakalla. Voi, kun se jaksaa pistää mielen maahan. Odotan edes pieniä kevään merkkejä, mutta kaikki katosi, kun lumi alkoi vyöryä. Mihin ihmeeseen sitä enää saa kolattua? Ei vaan nouse penkalle. Pitää ensi talveksi, jos yhä elossa niin ostaa erilainen lumilapio. Tuo niin painava.

Huonosti meni yhdistetty, mutta parhaansa Herola teki. Huomenna jännä päivä, kun naisleijonatkin pelaa pronssista. Ja Leijonat puolivälierässä. Muuten tavalliseen hiihtoon ei usko minulla piisaa. Olisihan se mukava ylläri.

Alkaako pahin sodan uhka väistyä, kun joukkoja vedetään Ukrainan rajalta? Toivotaan näin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.02.2022 klo 13:23

Kahvipannu porisemaan. Hopeaa tuli. Iivo Niskanen ja Joni Mäki. Ja Leijonat kukisti Sveitsin lätkässä. Kohta alkaa naisten mitaliottelu myös Sveitsiä vastaan.

Herrajumala, että oli tullut lunta yöllä. Nyt on niin kauheat kinokset, ettei näe yhtään, kun peruuttaa tallista, että tuleeko lapsia tai autoja. Jotakin pitää tehdä, mutta nyt ollut niin surkea päivä, ettei mitään rajaa. On niin kosteahko keli, että otti astman päälle. Olin aivan varma, että kuukistun marketin lattialle. Se olisi päätynyt paikallislehteen, kun täällä ei vaan tapahdu mitään. Oli paljon ostoksia ja mukamas hiukkasen kiire katsomaan hiihtämistä. Maski tekee huonoa astmalle, mutta jos toisessa vaakakupissa on korona niin kyllä maskissa mennään.

Olen tähän saakka välttynyt tartunnalta, niin en sitä riskeeraa.

Ei tainnut sota alkaa, ONNEKSI. Mikä se oli se verkkohyökkäys eilen siellä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.02.2022 klo 13:05

Masentaa tämä lumenpaljous. Ei vaan nouse enää lapio penkalle. Ja kun nollakeli niin tosi raskasta lunta, joka tarttuu lapioon. Toisaalta ei käy kateeksi Etelä-Suomen pääkalloliukkaatkaan. Mutta koska tämä kaikki sulaa pois?

Varmaan saisin nk lumiseteleitä, mutta kun itse näytän niin terveeltä ulospäin niin noloa sitä hankkia joku lumitöihin. Ja en aivan varma ole mitä kautta sitä pyytää. Varmaan vammaispalveluista? Kun joku tulisi traktorilla hiukan lykkäämään lumikasoja ojaanpäin niin helpottaisi kovasti. Pitää miettiä asiaa. Jotenkin on kauhean korkealla se rima pyytää apua ja tunnustaa, ettei vaan itse jaksa.

Tällä kelillä ottaa henkeen, kun kannan Heavenia sylissä tiluksia katsomassa. Mutta mitä en hänen eteensä tekisi.

Huomenaamuna 6.00 Suomen matsi lätkässä. Naiset pelasi upean voiton eilen ja saivat pronssia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.02.2022 klo 13:33

Ei kukaan varmaan osaa arvata sataako lunta???? P.... paljon, tuiskuttaa vaakatasossa eikä loppua näy. Kun ei meinaa jaksaa. Henki pihisee. Pakko hakea se astmalääke, joka oli tarkoitettu siitepölyajalle. Ei tule elämästä mitään. Turhaa tässä tkhon lähteä. Tuskin saisi aikaa ja kun pitäisi alusta selittää koko kauhea tapaus, jonka aikana astmakin tuli pahana boonuksena.

Ja sitten väännän kättä matkahuollon kanssa, jota kautta pitää tulla Heavenin paketteja, hiekkaa ja muonaa. Monen mutkan jälkeen älysin soittaa oman paikkakunnan matkahuoltoon joka heti löysi paketit sieltä ja lupasi, että tuodaan tänään. Näin jo kummasti punaista kun valtakunnalliseen palvelupuhelimeen jonotin. Jossa jonotin turhaan.

Okei, jotakin aivan mahtavaakin... Leijonat meni finaaliin!!!!!!!!! Kumpi tulee vastaan Venäjä vai Ruotsi!?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.02.2022 klo 13:27

Ne hiekat ja muonat Heavenille tuotiin komiasti suht uudella tilataksilla. Komiasti, arvolle sopivasti. Kuljettaja ihmetteli mitä ihmettä paketeissa kun painaa kauheasti. Pisuhiekkaa. 2 pussia per laatikko. Heavenia nauratti. En huomannut sanoa, että työnnä lumea myöten.

Tilasin kokeeksi hammasharjoja, mutta unohdin hammastahnan. Jos neito antaisi harjata pikkuisen.

Aivan kauhean vaikea astmapäivä taas.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.02.2022 klo 15:21

Täällä ollaan. Suoraan sanottuna helvetillisen viikon jälkeen. Piti käydä kaksi eri ambulanssia viikko sitten, kun olo vaan sammui. Toinen kerta päätyi sitten osastolle viikoksi. Eilen sain tulla kotiin, vaikka olo ei ole lähelläkään ihmismäistä. Lääkäri ei vaan pystynyt eväämään, kun pyysin kotiinpääsyä. Sisätautiosastolla olin. Voi sitä kokeiden määrää. Molemmat kädet mustana kyynärpäihin saakka. Niin kivuliaita jatkuvat verikokeet. Ja eipä se tehty koronatestikään herkkua ollut. Syytä kaikkeen ei vaan löydetty? Maanantaina oman kylän labraan ja lääkäri soittaa samana päivänä jatkosta.

Jotenkin aivan kauhea henkinen väsy koko viikosta. Heavenilla oli hoitaja, ei ollut yksin.

Niin se vaan sotakin alkoi sillä aikaa. Kuinkahan siinäkin käy?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.02.2022 klo 14:40

Heavenin synttäripäivä, kuten auringonpaisteesta ja liputuksesta näkee. Kalevalan päivä.

Aamulla kävin labroissa. Himputti, että jännitti tuleeko pisaraakaan, kun oli viikon kaiveltua. Lääkäri soitti ja arvot ovat palaamassa normaaleiksi. Viikon päästä taas labrat. Hyvää huolta minusta tohtori pitää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.03.2022 klo 13:58

Pitää vaan ihmetellä, kuinka hitaasti voimat palaavat. Kaupassa piti istahtaa sellaiselle pikku jakkaralle, jota käyttävät saadakseen täytettyä ylähyllyt. Jalat on vaan kuin keitettyä makaroonia. Mutta aion kyllä tästä nousta entiselleni.

Eilen Martta katti ja toinen samannäköinen viritteli kunnon yhteenottoa ajoluiskassani. Avasin ovea ja rauhoittelin Marttaa, että toinen pääsi livahtamaan tilanteesta. Martta joka sanaan vastasi mau..Kulta pienoinen. Nyt kun heitin ovesta Heavenin kakkipussia niin Heaven sai kunnon tuoksut nenäänsä, vaikka ei omaan nenään tuoksunut.

Kaksi tikkaa romanssin pauloissa kiertelee puunrunkoa. Jotenkin suloista seurata. Tauno aktivoitunut jo Ansan odotuksesta, mutta ei taida mustarastaat vielä olla muutolla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.03.2022 klo 13:42

Sydän huolesta sairas. Heaven sai eilen epilepsiakohtauksen. Aivan kauheata. Siinä on niin avuton olo, ettei mitään määrää. Isukki Masterillahan oli sama. Oli lääkityskin, mutta joko ei auttanut tai ei lääke mennyt nielulle. Nyt ei voi muuta kuin elää hiljakseen ja puhua sitten eläinlääkärille, kun mennään sinne. En tiedä onko se tavallaan tämän rodun ongelma. Nyt on tyttö aivan normaali. Tarkkailen tietenkin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.03.2022 klo 13:23

Vauvanaskelin alkaa vointi parantua. Nyt alkaa olla ihmetyksen paikka, kun maanantaina pitäisi labraan mennä, mutta ei ole tietoa pitääkö itse aika tilata ja kun ei ole labramääräyksiä? Katsoin jo omakannankin, mutta ei mitään. Soitin eilen osastolle ja sanoivat, että minulle on kirje matkalla. Eipä näy kirjettä? Posti jaettu ilta10 jälkeen. Tiukoille menee. Jos ei tietoa tule niin en voi varata aikaakaan? Aivan ihme touhua?! Pitää nyt tuosta stressata.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.03.2022 klo 14:01

Soppa vaan sakenee kysyttäessä. Noh, puhelin sihteerin kanssa ja kirje on laitettu tiistaina tulemaan. Eipä ole saapunut. Jos oikein käsitin siinä olisi vaan ohje olla syömättä 10 tuntia ennen, mutta lähete olisi mennyt labraan. No tilasin siis ajan maanantaille. Saas nähdä kuinka käy? Ja luulin olleeni sisätaudeissa, mutta sihteeri puhui sydäntautien sihteerin kirjeen laittaneen. Ei minun sydäntä kyllä missään vaiheessa kontrolloitu. Olkoon nyt miten oli. Kunhan labrat onnistuu.

Kaunis ilma, pikku pakkanen. Tulisi vaan kevät.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.03.2022 klo 13:33

Jotenkin olen pettynyt siihen mitä meille kerrotaan ja kerrotaanko oikeasti yhtään mitään? Eikö kansalaisilla ole oikeus tietää, kuinka vakava meidän tilanteemme on? Nyt vaan saa itse mielessään kehitellä mitä kaikki tarkoittaa? Presidentti pääsi todella nopeasti tapaamaan Bideniä. Vaikka tietääkseni ei ole muita tavannut kuin puhelinyhteydellä. Miksi siis meidän Sauli? Onko se oikein härnätä Putinia tuolla tavoin? Arvaa, että Natosta ollaan puhuttu. Yksi kaunis  aamu herätään siihen, että on hyökännyt Suomeen. Niinhän hän uhkailee seurauksilla koko ajan. Ja nyt Ruotsista tullut pääministeri ja puolustusministeri Suomeen. Miksi? Ja maanantaina meidän puolustusministeri lähtee Usaan. Ja entäs tämä otsikko, että Suomi ostaisi aseita Israelilta? Miksi juuri nyt?

Ei meinaa voimat palata millään. Tuleekohan minusta enää samaa joka olin?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.03.2022 klo 13:22

Kansalaiset, tiedättekö mikä mahtava ilta tänään on?????? Tulee uudet jaksot Sorjosesta!!!!!!!! Tai, eka jakso kolmesta, jotka perustuu elokuvaan Muraalimurhat. Että olen odottanut ja surrut, kun ei täällä ole leffateatteria ja en näe leffaa. Jes! Minuutitkin tuntuu tunneilta, kun oikein odottelee iltaa. Sorjonen on minulle "se" juttu. Uppoaa aivan täydellisesti. Heaven huokailee, jotta mutsi raukan järjen valo vaan himmenee. No, ei haittaa, kun itse sen tiedän.

Kaiken tämän korona ja sotauutisten keskellä tulee muuta ajateltavaa.

Meidän kylällä on kaksi väestönsuojaa, mutta moniko mahtaa tietää. Ja lemmikkejähän ei sinne oteta. Itse jäisin kotiini. En hylkää Heavenia.

Aamulla labraan. Saas nähdä onko siellä lähete. Minulle sitä kirjettä ei ole saapunut, josta sihteerikin mainitsi. En siis tiedä ohjeita. Mutta menen 10 tuntia syömättä ja lääkkeitä ottamatta.

Käyttäjä masha2 kirjoittanut 07.03.2022 klo 10:43

Olipa kauhea mahalasku se Muraalimurhat. Olen katsonut edellisiä Sorjosen jaksoja ja olleet ihan katsottavia, vaikka Ville Virtasella on ne tietyt maneerit, jotka ovat jokaisessa roolissa. Nyt oli ilmeisesti tähän kiinnitetty huomiota ja tehty ihan toisenlainen tyyppi, hullun ihmisen prototyyppi. Juoni tökki ja oli kaikki hajallaan. En viitsi kuluttaa aikaa moiseen tämän enempää.