Täälläkö taas..
Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.
Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?
Kaunis päivä oli rampata asioilla. Kylläs otti voimille. Vanha ei jaksa. Nyt koskee selkään ja jalkoihin. Mutta saimpas asiat tehtyä. Mitä nyt unohdin apteekissa kysyä lääkkeestä ja pullot palautin, mutta unohdin pullon palautuskuitin antaa kassalla. Eipä se vanhene. Jos ensi kerralla sitten. Nyt on ajantasalla, kun sai patterit rannekelloon. Kyllä olin hukassa ilman sitä.
Pee tuli illalla ja vähän yli 21 aloin puuhata, että josko lähtisi kotiinsa? Ei selvästi halunnut. Minulla aina vaan vahvistuu se varmuus, ettei kotinsa ole hyvä paikka ollenkaan. Sanoin sitten, että herätä minut kun haluat ulos. Pikkuisen yli kahdelta naukui, että nyt haluttaa ulos. Ja ei ole sen jälkeen näkynyt. Toivotaan, että pääsi kotiinsa nukkumaan päiväksi.
Hitsi, kun Au pairissa se namuiskä olikin pahis ja pidätettiin. Koko sarjakin taisi loppua. Onneksi saan vielä Trackerista nautiskella, heh. Pieniä iloja ihmisellä,
Ihmeesti sain unen vaikka Peen päästin ulos. Eikä tainnut olla painajaisiakaan. Toffeli on käynyt jo monta kertaa. Aikansa tulee pitkäksi, kun kotiväkensä töissä.
Jotenkin synkkä ilma. Tuuli puhaltelee aika ajoin puuskissa. Tuntuu kyllä niin syksyltä kuin olla ja voi. Ei olisi ihme, jos vettä kohta tulisi. Vaikka huomisellehan ne sateet on ennustettu.
Ei ole mitenkään hyvä olo. Eilinen ramppaaminen tuntuu yhä jäsenissä ja tämä ilman kosteus pahentaa asiaa. Astmakin huononpana.
Ihan äsken kun istuin koneelle tuli päähän ajatus ystäväni/kissojeni kasvattajan hautajaisista. Kauheaa!!!!! Toki voi olla ihan pään temppuilua. Mutta on tien päällä menossa kissanäyttelyyn kahden kisunsa kanssa. Lähtiköhän jo eilen? Viestin vielä sateen uhasta ja että varoo hirviä. Huhhuh ja nyt tuli varoittamatta tuollainen ajatus päähän. Kumpa kaikki menisi hyvin. Aina minulla jotankin uhkaa pääkopassa. En kyllä voi hänelle tuosta viestiä, koska tietää, että minulla noita näkyjä, ettei rupea miettimään asiaa.
Pee oli illalla. Taisi kolmisen tuntia olla, sitten itse rupesi tekemään lähtöä. Ei ole vielä näkynyt tänään. Toivon, että pääsi kotiinsa. Ei reagoinut mitenkään sellaiseen kissanminttupalloon. Ei Heaven ja Masterkaan aikoinaan. MUtta Heavenin ihailija Eero, myös jo taivaassa, meni aivan sekaisin sellaisesta lelubanaanista jossa oli kissanminttua. Aivan kuolasi. Voi Eero kultaa, toivottavasti tapaa Heavenin siellä Sateenkaaripolulla.
Kirottua, pitää jätelava vielä tässä kuussa tilata. Ihmettelen vaan millä terveydellä sen täytän ja mihin väliin.. kun on omaisen hammaslääkärille vientiä, silmänpohjakuvauksia kahtena päivänä ja sitten vielä influenssapiikit. Kun sitten ei autoa saa tallista, kun lava tulee ajoluiskaan. Muuten olisi mahdoton paikka rampata kauenmaksi roskien kanssa. Helvetti tätä eloa. Taitaa eukko kuolla tähän kaikkeen.
Ihan raato olo unettoman yön jälkeen, Iski aavesärytkin niinkuin boonukseksi. Niihin ei tbl auta. Aamulla aamupalan jälkeen nukahdin tunnin ja tietty tuli joku painajainen. Näin se paska elämä menee. Passaa toisten olla kateellisia, kun olen päällepäin niin terve.
Sitten vielä päiväkahvilla vetäisin korvapuustin murun väärään kurkkuun ja meinasin tukehtua siihen. Näin se taas vaihteeksi menee. Mutta minkäs teen.
Ei näkynyt Peetä eilen eikä ole vielä tähän mennessä näkynyt. On varmaan vikonloppuarestissa. KUn nyt eivät kauhean huonosti taas kohtelisi.
Kohta pitäisi alkaa satamaan. Sitten parin tunnin tauko ja taas sataa. Kauheita tuulenpuuskia eilisen ja tämän aamusen. Se siitä ennakkoharavoinnista. Tuplasti tullut tilalle.
Mieli ja taivas käyvät käsikynkkää harmaudessaan. Maanantait muutenkin aina vaikeita minulle käynnistyä viikkoon. Aina ollut.
Sertejä sateli kisukoille näyttelyssä. Eli ainakin sinne olivat elossa päätyneet. Huolimatta kauheasta näystäni. En taida ystävälle sanoakkaan asiasta. Minun pääni niin kumma pakkaus, että johan voisi sillä pyrkiä Guinnesin ennätystenkirjaan.
Ei vaan näy Peetä. Eikä Toffeliakaan. Onko se niin, että Toffeli jäänyt sisälle, kun lähtivät töihin. Hyvä niin. Mutta entäs Pee? Varmasti sisällä, koska kyllä nälkä jo kummasti saisi meille hakeutumaan. Tietää täällä saavansa ruokaa ja rakkautta. Toivottavasti saa sitä kotonaankin.
En muuten tiennyt, että tiaiset ja tikat muuttavat syksyllä? Eilen jotakin uutisissa puhuivat. Meni hiukan ohitse. Kyllä meillä tiaiset ja tikat on koko talven paikalla. Nyt lentelee kovasti rastaita putsaamassa pihlajanmarjat masuunsa. Ei taas tilheille jää mitään. Eipä minulla ollut juurikaan marjoja. Epävarma havainto Taunosta..Ehti lennähtää pois ennenkuin pääsin tiiraamaan lähemmin. Ansa melko varmasti päivittäin. Siis mustarastaani.
Nyt kyllä todella tuntuu syksy. Koko aamun tullut vettä. Taitaa olla pienen pieni hengähdystauko ja sitten taas sataa urakalla. Toivottavasti huuhtoi kurat autosta, kun en millään viitsisi pestä. Keskustassa oli laitettu joka paikkaan jo aurausmerkit. En muista, että ennen olisi niin paljon niitä ollut. Hyvä vain. Itsekkin kävin ojan reunoihin laittamassa ihan itseä varten helpottamaan peruutusta tallista, kun kaikki on valkoista ja ei oikein tajua missä se syvä ojan reuna olikaan.
Kyllä taas oli vahva painajainen. En millään jaksaisi niitä joka hemmetin yö, kun se vaikuttaa koko päivän vireyteen ja tosiaan nostaa sitä kammoa, että pitää mennä nukkumaan, kun tietää mikä odottaa jos ja kun ja ehkä uni tulee yleensäkään,
Käytin omaista hammaslääkärillä. Ei reikiä. OIkea teräshammas. Kateeksi käy. Olisimpa perinyt geeninsä.
Eikai se Trump vakavissaan odota saavansa Nobelia? Mitä hyvää mukamas tehnyt?
Kauheaa oli taas lukea kuinka koulupoika puukotti toista. Onneksi ei kauhean vakavasti, mutta silti se on aivan kauheaa. Ei tuollaista saisi tapahtua. Kun puukko oli valmiina jo taskussa: Herää siitä jo kysymys, miksi?
Ei näy Pee. Alkaa olla iso huoli jo. Kun ei tiedä mistä kysellä ja millä oikeudella, kun en ole omistajansa. Sen tiedä, että jos olisi ulkona olisi täällä heti. Mutta Toffelikin vähentänyt käymistä? Jääkö enenmän sisälle? Tänään olen nähnyt ja koittanut kuivata turkkiaan. On aivan ihmeissään, että mitä eukko hommaat? MInulle se on itsestään selvyys kuivata. Ei näköjään omistajille.
Kauheita räkättilaumoja lennähtelee koko ajan taivaalla. Ja kun autolla ajaa niin yhtäkkiä koukkaavat matalalta auton edestä, ojasta lennähtäessään. En minä päälle aja, jos vain pystyn reagoimaan. Ajelen täällä suht hiljaa, kun ei ole liikennettä niin voi vähän ennakoida.
Harmaata ja sateista. Jännäsin eilen, että yksi paketti tulossa, jonka piti saapua eilen ei tullutkaan, että kauanko postipiste säilyttää ennen palautusta.. Meinaan, kun ajattelin, että kun jätelava tulee niin siitä ei autolla lähdetäkään. Vaan aamulla oli jo mailissa ilmoitus, että lähetys haettavissa. Kyllä oli eukolla tuuria. Hain sen samalla, kun kävin ostamassa jääkaapin täyteen, että selviää ensi viikolle. Jätelavan pitäisi tulla nyt iltapäivällä. Voi kuski parkaa taas. Ei meinaa ole yhtään liikaa tilaa saada lava tuohon. Ammattitaitoisia onneksi ovat.
Kylläpäs pääsi itku eilen ihan onnesta, kun illalla saapui Pee. Ja en edes muista koska ollut yhtä onnellinen. Voi sitä puskemista, kehräämistä ja pikaista sylissä käyntiä. Jä sitten yöksi ja aamulla puoli kuusi halusi ulos. Tympäisi häntä, kun satoi kaatamalla ja jäi tuoliinsa odottelemaan taukoa sateessa. Vähän ajan päästä kun kurkkasin oli lähtenyt. Nyt ei ole näkynyt. Toffeli äsken kävi ja alkaa pikkuhiljaa tajuamaan, ettei se kuivaaminen ihan hanurista olekkaan.
Taas painajainen. Yksi nuoruuden tuttu kirjoitti muka kirjeen jossa kyseenalaisti arvoni elämiseen. Kauheaa. Nyt hiukka pelottaa postin tulo. Katkaisin vuosia sitten yhteyden, kun en osannut olla mieliksi mitenkään. Ja samalla en ollut kiinnostunut uskonnosta ollenkaan.
Kaunis syyspäivä työn merkeissä. Muutaman kommervenkin jälkeen jätelava saapui ja on kohta täynnä puutarhajätettä. Eikä kunnon haravointia vielä tehty. Kun loppui kunto. Totaalisesti. En kyllä tajua, kuinka pääsen kumartumaan, että sukat saa jalasta. Ei taida olla ainoatakaan kohtaa johon ei koskisi. Mutta hammasta purren invalidi paahtaa. Välillä pakko istua je levätä kun astman takia henki pihisee kuin juuri tulisi stoppi. Söin vähän välipalaa ja tuumasin, että käympäs hiukan haravoimassa. Saahan sitä tuumata. Ei vaan käsivarret tykänneet. Jää huomiseen. JOs pääsen sängystä ylös. Pakkohan se on. Ei ne ittekseen mene lavalle. Se on hauska kytätä verhojen välistä, kun toinen tekee hommia. Ja arvostella kuinka terve ihminen ei jaksa. Vaan kun tietäisi sairauksien määrän. Mutta, kun on vmainen ihminen niin saahan sitä kytätä.
Huono yö oli, mutta ei tainnut olla painajaista. Ei tullut Pee eilen, josko illalla tulisi. Varmaan tullut kotiarestia kun oli yön poissa. Toffeli käynyt varmaan kymmenen kertaa. Yksinäisyys vaivaa.
Ei taida tämä työmaa nimeltä pihahelvetti koskaan tulla valmiiksi. Vaikka kuinka koittaa pakertaa. On kyllä joka paikka niin kipeänä, että itkettää. Ei tuo aurinkokaan yhtään lohduta. Ei siellä ole kuin +9 ja tuulee kylmästi.
Pee tuli illalla ja sain hänet ajoissa lähtemään, että yöksi pääsee kotiinsa. On hän kyllä ihana ukkeli. Toffeli on tänään minut aina bongannut, kun istuin puhaltamassa voimia. Ja kun istahtaa eteeni ja katsoo silmiin, että hellittele minua. Sydän meni aivan kurttuun niin tuntui syvällä. Taitaa tykätä minusta?
Vielä kaksi päivää aikaa tehdä ihmeitä. Maanantaina lava pois. Saavat varmaan minut kärrätä samalle kaatopaikalle, kun raatona makaan vieressä.
Hyytävä tuuli. +9 mittarissa. Ihan pilvessä taivas. Onneksi ei ole satanut. Nyt on se piste tullut, ettei kroppa taivu enää yhtään. Se on taistelua luontoa vastaan. Kun saat hyvin haravoitua ja aamulla katsot ikkunasta niin johan on hemmetti kun ei olisi haravaa nähnytkään. Sitähän ollut lehdissä, ettei kannata haravoida. Olikohan se niin, että lehdistä valuu se lehtivihreä maaperään ja tekee hyvää tms. Lava on kukkuroillaan puutarhajätettä. Kun ajattlee, että Toukokuussa viimeksi oli lava. Nyt on kyllä ihan uusia vihlaisuja ja kolotusta raatokropassa.
Pee tuli illalla ja oli muutaman kerran. Suht kiltisti lähti kotiinsa. Aukaisin eteisen ovea ja itse käveli sinne. Puheltiin hetki ja hän päätti lähteä kotiin. Ei ole tänään vielä käynyt.
Olipas upea se jäänmurtaja diili Suomelle. Mahtavaa. Taitaa se meidän pressa olla muutakin kuin puhuva pää. Hyvä, kun Trump häneen mieltynyt. Suomi kaipasi tuota uutista.
Harmaa ilma hyytävällä tuulella. Nyt jos jotakin sataisi niin olisi varmasti räntää. Toivotaan ettei. Mutta ei taida olla kaukana, kun kerrasta näin kovasti kylmeni ilmat.
En nouki enää ensinmäistäkään pudonnutta lehteä maasta. Soitan aamulla, että saavat hakea lavan pois. En saanut luukkua kiinni. Toinen puoli ovea ei liikkunut minnekään. Toinen liikkui mutta ei mahtunut liikkumaan tarpeeksi kun niin lähellä autotallin ovea. Kylläpä kuski ne sulkee, kun käyn vielä sanomassa.
En varmaan koskaan ole ollut näin kauheissa lihaskivuissa kuin nyt. Jos on aivan liikkumatta, edes vetämättä henkeä syvempään ei satu...muuten järkyttävää.
Ei tullut Pee eilen, mutta tänään ilmestyi lähempänä aamuysiä. Söi ja rupesi komistusunille. Varmasti iltapäivällä palaa kotiinsa. Toffelikin kävi pikapikaa. Haisteli Peen tuolia ja tuumasi, että herra ja ylhäisyys paikalla parempi palata kotiin.
Jo taas hirvi parkoja ammutaan. Ehti yksi ihmisuhrikin tulla. Minä en hyväksy metsästystä vaikka tajuan kyllä vaaran liikenteessä, kun hirvet liikkuvat.
Nyt on lava pois. Yhtään en siivoa, ennenkuin tämä helvetillisen pistävä ishias katoaa vasenmalta puolelta kankkua. Eilen alkoi oikein vaivaamaan ja kukoistaa tänään. Taisi tintit karista puista, kun kirolin laittaessani muoveja maahan ruokintapaikoille. Pikkuisen helpompaa pitää paikat puhtaampina. Mutta kyllä riipoi. Roska-astia pitäisi vielä siirtää paikalleen. Pee tuli aamulla jo puoli seiskalta. Muutaman tunnin nukkui. Ja halusi ruokaa ja takaisin ulos. Toivotaan, että pääsee kotiinsa on meinaa hyytävä +5 ulkona. Onneksi se tuuli lakkasi.
Pikkuisen parempi uni, vain yksi painajainen jossa 15 massivin kokoista siiliä halusi ruokaa. Koitin muka Masterin ja Heavenin ruuista, mistä eivät niin tykkää jaella siilien lautaselle. Ne koitti väkisin tulla sisälle ovesta. Master ja Heaven oli minulle vihaisia ruokansa jakamisesta. Minä vaan kysyn mistä nuo painajaiset pulppuaa? Siilejä ei näy yhtään. Kaipailen kovasti. Onneksi on Kiroileva Siili idolina..
Hyi, kuinka perussyksyinen keli. Synkeää ja tihuuttaa vettä. Välillä ripakkaakin. Eilen rupesi stressaamaan niin, että savu tuli korvista. Hyvä, ettei palohälyttimet alkaneet huutamaan. Minä vaan katselin tulevan viikon säätä kauhulla ja niitä selkeästi miinuksella olevia öitä. Tarkoittaa, että asfaltti varmasti liukastuu. Ja kun viikonloppuna voi tulla lunta/räntää. Näin kylmällä kelillä se ei heti sulakkaan. Ja ensi viikolla kolmena aamuna aikuinen terveydenhuoltoon meno. Se on varma, ettei niihin aikoihin taksia saa. Niinpä sitten päätin vaihdattaa talvirenkaat. Ensin tiedustella onko se jo luvallista? Kyllä on. Turvallisuus edellä. Minulla on kyllä niin mahtava paikka, jossa renkaat olleet talvihotellissa ja jossa kaikki huoltotyöt ym tehdään. Sain ajan Perjantaille. En suinkaan ollut eka vaihdattaja. Ja varmasti moni havahtuu kun yhtään seuraa säätietoja. Heti pää hiljeni stressistä. Upeaa.
Pee tuli aamukasilta. OLi taas muutaman tunnin sisällä nukkumassa ja sitten halusi kuningastuoliinsa nukkumaan kuistille. Olen monta kertaa houkutellut sisälle, mutta ei halua. Ei siellä niin kauhean kylmä ole. Minä vaan palelen aina. Kuinkahan tarkenen, kun talvi tulee?
Vein kohta vanhentuvia cashew pähkinöitä eilen ruokinta automaattiin. Vajaassa tunnissa kaksi isoa harakkaa ahmi ne kaikki. Ei ehtineet tintit.
En kauheasti innostu tuosta Trumpin hehkutuksesta sodan lopettamisessa. Nousee hattuunsa. Luulee olevansa jumalolento. Lopettaisi Ukrainan sodan niin sitten myöntäisin glooriaa ja hehkutusta hänelle. En ennen.
Kyllä syksy vaan syvenee. Aamuseiskalta oli vaan +3. Ei varmaan ole siitä juurikaan noussut. Kauhean kosteaa.
Ei ole Peetä vielä näkynyt. Varmaan illenmalla tulee. Eilen sain poistettua todella suuren punkin niskastaan. En noin isoa ole koskaan nähnyt. Minua pelotti poisto enenmän kuin herraa itseään. Desifioin heti kädet ja pinsetit. Kyllä saisi kotiväkensä tehdä kunnon tarkastuksen. En uskalla ihan kainaloita jne taivutella, ettei hermostu minuun vaan.
Kyllä aina vaan vaikeaa nukkua. En tiedä minkä ihmeen vielä koittaisi tehdä? Kokeilen kaikki mahdolliset reseptivapaat aina tovorikkaana. Vaan ei auta. Pitää saada se tklääkäri, kun oli lääkkeessä ukaasi kontrollikäynnistä ennen seuraavaa uusimista.
No niin, Pohjois-Suomessa ensi lumi. Järkyttävästi taisi olla 7cm. Täällä ei vielä, mutta taivas taas sen näköinen, että hyvin voisi lätkiä räntää kohta. Yhtään en ole valmis talveen. Hyi, koko sana yhdessä Joulu sanan kanssa tekee pahaa aivan. Kovasti koitetaan Halloweenia tyrkyttää tännekin. Toivotaan, ettei ala mukulat kerjäämään. Minulle koko päivä on yksi surupäivistäni.
Pee tuli aamulla ja jäi sisälle nukkumaan kun lähdin markettiin ja apteekkiin. Sitten heti halusi ulos kun palasin. Toivotaan, että pääsee kotiinsa on tuolla sen verran vilakkaa. Toffelikin pyörähti, mutta oli suht säikyn ja kiireisen oloinen. Kukahan nyt körmyyttänyt?
Viime yö oli taas suht uneton. Se alkaa stressaamaan päivä päivältä enenmän kun nukkumaan meno aika lähestyy. Koitan ensi viikolla kysyä tklääkärille aikaa, kun käyn rokotuksilla. Ei tästä elosta muuten mitään tule. Pinna kiristyy kun ei saa nukuttua.
Niin se tuli eka pakkasaamu. -3. Yhä taitaa olla aavistus pakkasen puolella. Kaunis aurinko kuitenkin paistaa. Nurmikko paksussa kuurassa. Vein jo eilen tinteille talipötkön puuhun, kun ovat koputelleet ikkunaan. Ei ehtinyt varttia olla niin johan 4 paksua ja jumalattoman suurta harakkaa pomppi nurmikolla ja kävi turhautuneena nokkaisemassa pötköä. Kaukonäköisenä laitoin sen rautalangalla niin kiinni, etteivät ainakaan kokonaisena saa vietyä. On siinä tinttejä jo käynyt. Koitin googlailla harakan karkoitustemppuja, mutta kovin niissäkin todettiin, että hetken saattavat toimia ja sitten tottuvat. Nuo aivan oikeasti ei ole mitään normikokoisia harakoita vaan oikeasti monstereita. Ja en ole syöttänyt koko kesänä! Ovat muuten löytäneet muonaa.
Ei ole Peetä näkynyt vielä. Hyvä jos pysyy kotonaan näin kylmällä. Kävin jo vakio Perjantai kierroksen. Vielä pitäisi kohta lähteä renkaanvaihtoon. Varaukaa helteiden paluuseen! Oikeesti, mun tuurilla. Kyllä auto varoitteli liukkaista pinnaista useaan otteeseen.
Koitin sitten saada itseni polvilleen, kun tallin vesiliitin pitäisi sulkea talveksi. Vaan eipäs liikahtanutkaan. Minun jalat on niin rautaa yms täynnä, että ei noin vaan mennä kontilleen saatikka nousta sieltä. Ensin oli vesimittarin lukeminen yksi päivä. Ne on ihan lattian rajassa kaapissa, Piti soittaa, josko saisin apua. Tulee kun kerkiää ja taas tunnen itseni idiootiksi kun mieshenkilö sormea liikauttamalla sulkee sen. Tai liikuttaa toiseen suuntaan. Aina harmeja.
Eilen minulle näytettiin päähäni hyvin haalistunut valokuva. Tunnistin heti, että siinä isäni puolelta mummoni kalastamassa yhdessä saaressa kesälomalla. Voi olla, että jostain tuo valokuva löytyisi. Mutta miksi ihmeessä tuli päähän?