Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.09.2025 klo 13:18

Aamun harmaus jäi taakse, kun aurinko päätti paistaa ainakin hetken. Ihanaa. Lisää aurinkoa, älä luovuta vielä syksyn edetessä.

Oli pitkästä aikaa komea miesvieras. Luulin jo, ettei tulekkaan Pee, mutta ilmestyi puoli kympiltä ja oli heti, että hänpäs jää yöksi. Aamulla puoli kuusi herätti naukumalla. Juoksi ovelle ja tuli aina minua hakemaan, kun olin mukamas hidas. Luulin, että hänellä kova hätä, mutta siihen jäi kuistille istumaan ja tutkailemaan aamua. Saas nähdä saako kotiarestia, kun yön oli poissa vai saapuuko. Toffeli kävi äsken.

Minulla oli todella huono yö. Ishias ei antanut hyvää asentoa ja päälle iski levottomat jalat. Ei auttanut kun nousta sohvalle, jossa pelailin Mahjongia ja odottelin, josko Burana auttaisi. Tunnin varmaan pelailin. Sitten palasin sänkyyn ja oli uni tullut.

Omaisen lääkärikäynti meni hyvin. Turhaan jännitti ja ei ollut mitään pahaa vaikka oli aivan varma. Itse otin sitten ruuan jälkeen jatkounet, kun yö oli niin huono. Teki hyvää.

Nyt saa ulkohommelit odotella parempaa hetkeä. Eipä ne sieltä karkaa.

Ja niin keihäsmiehet karsiutuivat. Taisi olla eka kerta, ettei oltu jatkossa. Ei tule kisoista mitalin mitalia.

HUomenna taas Perjantai ja vakiohommat edessä. Toivotaan, että olisi parempi yö ainakin.

Voi, kuinka olen nauttinut, kun ei viikkoon kohta ole tarvinnut nähdä tiettyjä naamoja. Sitäkin kamalampaa, kun paluu arkeen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.09.2025 klo 13:08

Hrrrr..aamukuudelta vain +3. Ei ole halla-ajat kaukana. En millään olisi valmis siihen. Nyt vasta Syyskuun loppupuoli. No, tuleehan ne vaikka kuinka kampitan vastaan.

Ei tullut Pee eilen. Iski kotiaresti, kun oli yön poissa. Nyt oli käynyt, kun olin asioilla. Ai mistä tiedän, kun oli valtaistuimensa viltille jäänyt tassuista roskia. Varmaan tulee uudelleen. Harvoin olen asioilla, mutta Perjantaina aina se sama touri. Pitkään ihmettelin kirjaston edessä mikä on erilailla? Lopulta hitaalla sytytti, että koko kesän kadehtimani upeat kukkapömpelit on viety pois portaiden molemmin puolin.

Ulkona olisi hommia vaikka muille jakaa, mutta tämä pirullinen ishias ja sitten taas toinen jalka joka ei hyväksy kumisaapasta jalkaan. Nurmikko aivan kauhean märkää. Ei passaisi märässä rämpiä enää crockseissa, kun flunssa aika alkanut.

Valvoin taas yöllä ja piti ottaa lisää lääkettä. Mikä sitten tekee minusta kauhean aamutorkun. Ei meinaa herätä. Pitäisiköhän siirtyi muroista aamukahviin, jos heräisi paremmin? Illalla pelotti taas kauheasti kun ikkunan takaa kuului vaikka mitä ääniä.

Ahdistaa myös se, että nyt jo alkaa törmätä Joulu asioihin. Kumma, kun ei ole naapurustoon jo jouluvalot syttyneet. Viimeksi paloi Loka-Huhtikuun. Minuun sana sesonkivalot ei uppoa.

Ja päivän politikointia vähän.. Trump koittaa suitsia sananvapauden maastaan. Kuinka paljon kansa ottaa vastaan ennen kapinaa? Juuri auton radiossa uutiset kertoi, että koittaa sulkea kaikki jotka puhuvat hänestä sanankin pahaa. Onko todella noin huono itsetunto? Kyllä minäkin otan aikalailla paskaa vastaan ennenkuin ärähdän ja boikotoin. Vaikka en olekaan kuin ihan tavis.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.09.2025 klo 13:04

Olipas taas kostea aamu. Vettä tuli varmaan se 30ml minkä ennustivatkin. Nyt aurinko alkaa paistaa. Vielä on +14.

Ei tullut Pee illalla, mutta aamulla oli aivan kuivana tuolissa 6.30. Toivon totisesti, ettei ole ollut yötä ulkona. Ei ainakaan ollut kuistilla kymppiuutisten jälkeen kun kurkkasin. Outoa vaan viikonloppuna noin aikaisin? Söi, nukahti hetken ja halusi ennen kymmentä ulos. On sitten jatkanut siitä matkaansa..Toffeli harvoin käy viikonloppuna, kun kotiväkensä varmaan kotosalla.

Ei ole oikein hyviä öitä ollut pitkään aikaan. Sitten kyllä aamupalan jälkeen nukuttaa urakalla. Vaan minkäs teen? Ishias jatkaa vaivaamista. Alkaa taas pelottaa koska koomapaska iskee. Ajallisesti olisi sen aika taas. Mutta on niin arvaamaton. Aina yllättää mokoma.

Pää kaipaisi tuuletusta normiarjesta. Edes jotakin pientä, mutta eipä sitä kunto anna periksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.09.2025 klo 12:56

Sadetta taas kiskoo mustat pilvet taivaalla. Syksyähän tämä. Ja ensi viikolla syvenee kun kylmenee ja tulee hallayöt. Saakin sitten varoa mustalla asfaltilla joka näyttää märältä, mutta saattaakin olla jäinen pinta, ettei kaadu. Lähinnä aikaisin aamuisin.

Ei ole Pee käynyt, mutta vielä kerkiää, jos ei sade tympäise ja ei lähdekkään. Katsotaan. Kävin wcssä puolilta öin ja olin varma, että kissa naukaisi. Ajattelin etten kyllä katso ulos, kun pilkkopimeää jo, kun katuvalotkin sammuneet. Menin sänkyyn, mutta vaivasi niin, että oli pakko lähteä katsomaan. Eihän siellä ketään näkynyt.

Valvoin taas pari tuntia, kun ei uni tullut. 2-4. On ne pitkiä tunteja. Nousen sängystä, kun ei se auta jos siellä vaan kääntää kykeä ja miettii kadonnutta unta. Otin lisää lääkettä ja oli sitten jossakin vaiheessa uni tullut, kun olin palannut sänkyyn. En kyllä käsitä mikä minun unet vie tuollatavoin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.09.2025 klo 12:58

Kylläpäs tulee vettä aivan kauhealla voimalla. Kohta katto putoaa sisään. Voitte kuvitella miltä peltikatto kuulostaa.. Piti oikein tarkkaan katsoa tuleeko rakeita seassa. Ei tule, vielä. Harvinaisen suuria vesipisaroita. Ja sitten loppuu kuin napista painaisi ja eikös ala seuraava kuuro. Sisällä niin pimeää, ettei näe lukea ilman valoja. Onneksi sellaiset ladattavat käsityövalot keksitty. Vievät vähemmän kulutusta.

Pee ei viihtynyt eilen sisällä vaan halusi ulos. Mutta kun satoi ei lähtenyt vaan hyppäsi tuoliinsa, jossa otti monen tunnin tyytyväiset unet. Kävin vähän väliä kysymässä eikö tulisi sisälle kosteasta ja koleasta. Paransi vaan asentoaan. Oma valinta.

Eilen meinasi sydän haljeta surusta aivan kokonaan. Heaven vaan koitti tulla läpi tähän maailmaan. Läpi seinämän, joka yhdistää elämän ja sateenkaarisillan. Ei ollut mitään epäilyä kuka yritti. Kyyneleet vaan virtasi ja sitten olin siinä viimeisessä kylpyhetkessä. Tunsin sen lämpöisen veden käsilläni. Näin kuinka Heaven nautti, kuin olisi tiennyt tämä valmistelua hänen lähdölleen. Varmaan tiesikin. Sattui sydämeen niin kauheasti. Teki mieli repiä sydän rinnasta. Ja kyyneleet vaan virtasi, koska tajusin tämä ei oikeasti tapahdu nyt vaan olen kokenut tämän aienmin. Yö meni sitten miettiessä mitä Heaven halusi sanoa? Lopulta oli pakko ottaa rauhottavaa, kun kokemus veti minut aivan kyyryyn. Silmät on ihan turvonneet itkusta. Kutsukaa vaan hulluksi. Minä elän tämmöisten kokemusten kanssa voimatta puhua kenellekään. Koska kukaan ei uskoisi. Ei ymmärtäisi. Se ei ollut vaarallista eikä aihauttanut vaaraa. Heaven ei ikinä haluaisi minulle pahaa. Ihmettelen miksi Master ei ole tullut läpi?

Ei voi mennä ulkohommiinkaan sateen takia. Ja tuulenpuuskat repii lehtiä puista joten ei järkeä haravoida. Ishias ihan hiukan parempi, koputetaan puuta...knokknokknok..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.09.2025 klo 13:07

Uskomatonta, aurinko vähän paistaa. Eilen kyllä tuli aivan kauheasti vettä. Ja koska ishias ei hetkellisesti tuntunut punnersin kumisaappaat jalkaan ja hiukan ulkohommia. Osa callunoista istutettu ja ainakin omaan silmään näyttävät upeilta. Kukas kissan hännän nostaa jos ei kissa itse? Toiset jää talvella hangen alle, mutta ikkunalaatikossa näkyvät. Osan puutarhakoristeista pesin jo pois. Haravointi ei onnistu, koska nurmikko on niin litimärkää. Ja tuuli puhaltaa koko ajan lisää lehtiä.

Ihan huvitti, kun linnut heti bongasi, että puuhailin siinä päässä taloa jossa talviruokinta. Niin kävivät toiverikkaana livertämässä, toitkos ruokaa? Toitkos ruokaa? Ei niuho eukko vielä ala ruokkimaan.

Pee oli illalla vajaa 2 tuntia, sitten halusi ulos. Tänään oli vajaa tunnin ja taas halusi ulos. Kiireinen nuorimies. Saas nähdä palaakos vielä?

Kauhea jylinä taivaalla, kun ne harjoittelevat ilmavoimissa. Jotenkin uhkaavalta se tuntuu tässä maailmantilanteessa.

Taas yöllä uni loppui aamuneljältä. PIrteä kuin peipponen. Kyllä on kirottua.

Mietin illalla Heavenia. Jos hän on jäänyt nk välitilaan? Master pääsi perille kun on rauhallinen, mutta jostakin syystä Heaven ei. En tiedä kuinka voisin asiaa auttaa. Tunnen syyllisyyttä, kun ajattelen jos joutuu samanlaiseen maailmaan jossa minä olin koomassani. Tai jos kantaa minusta huolta ja ei haluaisi lähteä? Nämä on niin outoja asioita, että monia varmaan ajattelee mitä eukko horisee. Olenko katsonut The crown liian monta kertaa?

Nyt perhanan ishias palasi kerrasta. En kyllä ota lääkettä. Jos uskon tarpeeksi niin katoaisiko?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.09.2025 klo 12:53

Nyt se on koettu. Tämän syksyn ensinmäinen kunnon halla. En tiedä paljonko oli, mutta aamulla pitkään oli nurmikko kuurassa ja pienoista liukkautta asfaltilla paikoin. Ei olisi uskonut kaiken sen eilisenkin illan sateen jälkeen. Tuli meinaa huimasti taas vettä. Nyt paistaa aurinko, mutta tuuli hyytävä. Ei tarkene kohta enää legginseissä ulkona vaan saa kaivella raappahousut jalkaan. Tai se kyllä lupaa, että lämpenisi hetkeksi. Katsotaan..

Pee nukkuu tyytyväisenä masu täynnä sohvalla. Illalla ei onneksi lähtenyt kastumaan ja tulemaan. Toffelia ei ole näkynyt moneen päivään? Toivotaan, että kaikki hyvin.

Taas oli huono yö. Monta tuntia istuin yöllä sohvalla. Kun sitten nukuin niin aivan kauheaa painajaista näin. Niin selkeää mutta kauheaa. Alkaa ajatus yön saapumisesta kammottaa kun tietää ettei saa nukuttua koko yötä.

Tulipas surullinen olo, kun ihminen jonka tunsin hurjassa nuoruudessani on kuollut. En ole tavannut nuoruuteni jälkeen, mutta toki tiennyt tekemisiään. Oli aikamoinen yllätys hänen ikänsä. Pidin aina saman ikäisenä itseni kanssa. OLi aina niin mukava ja lempeä. R:I:P.

Ei tämä elämä oikein maistu. Sellainen yleisahdistus koko ajan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.09.2025 klo 12:57

Jestas, että on hyytävä tuuli ulkona. +9 vaan mittarissa. Oli taas hallayö. Aurinko paistaa mukavasti, mutta tosi kylmä siellä on. Ei olisi ihme vaikka kohta räntää tupruttaisi.

Nyt on Toffeli nähty. Kävi jo kolme kertaa namittamassa. Ihan oli terveen oloinen. Olisiko nähnyt Peen ja siksi pysytteli poissa? Pee otti eilen 6 tunnin unet. Sitten halusi ulos. Aivan kauhea kuinka poika taas pelkäsi kahvilusikkaa, jolla olisin purkista lisää muonaa antanut. Mitä kotiväkensä oikein tekee poikaparalle? Tänään ei ole vielä näkynyt, mutta laitoin katkarapuja likoamaan, että liika suola lähtisi.

Viime yö taisi olla pahin kaikista. Aamuviiteen en ollut yhtään nukkunut. En kyllä tajua mikä ihme on vialla? Alkaa olla aikamoinen kammo yön tulemisesta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.09.2025 klo 12:44

Pilvinen +9 päivä. Pikkuisen parempi yö oli vaikka olin hereillä muutamaan kertaan, kun oli vallan komea miesvieras yötä. Pee. Päätti illalla, ettei lähde kotiinsa vaan siirtyi sänkyyn. Yökolmelta heräsin wc ja tietty Pee hereillä ja oli nälkäkin. Odottelin että saa syötyä, että haluaako ulos? Ei halunnut oli hellyyttä vailla. Ja kyllä me hellittiin. Jäi sitten sohvalle nukkumaan. Puoli seiskalta heräsin taas hädissäni, että jos en ole kuullut pojan haluavan ulos? Halusi ensin lisää ruokaa ja sitten siirtyi eteinen, jossa on namukulho/dreamies/Latz party..Lähinnä Toffea varten, mutta Pee tykkää syödä niitä. Ei auttanut kuin kiltisti odotella kunnes sitten päätti, että nyt lähtee. Jotenkin pahalta tuntui päästää koleaan ja vielä pimeään aamuun, mutta jos kotiväkensä lähtee aamuvuoroon niin voisi päästä sisälle. Varmaan pääsi, koska ei ole palannut.

Kävin vakiokeikan heittämässä. Olipas kartonkikierrätys taas aivan tukossa, mutta mahtui onneksi vain vähäiset kartonkini sinne. KUn olin ajamassa kohti keskustaa ja liikenneympyrää vallan peloton varis pompotteli keskellä tietä..enhän minä nyt viattoman eläimen päälle aja vaan odottelin, niin eikös joku jo kerinnyt minulle torvea soittaa. Ne on nämä kiireiset maalaiset.. Yhtään en kadu, että jarrutin.

Kyllä kohta tulee Suomeenkin drooneja. JOhan Ruotsissakin ollut ja montakohan siellä Tanskassa. Natolla korkea kynnys ampua alas, koska se saattaisi saada sodan leimahtamaan Ukrainan ulkopuolellekin. Näin itse pähkäilen. Ja mikä se venäläinen alus siellä vesillä sammutettuna tiedot..hyvä paikka laukaista droonit. Ihmettelin miksi ne Tanskaa vainoaa, mutta taisi telkassa sanoa, että jotakin Ukrainan aseistusta siellä valmistettaisiin.

Minusta on kammottavaa, kun nuo sotaharjoituksen koneet pitää kauheaa ääntä lentäessään tästä yli. Eilen äänestä pitäen yksi tuli niin alhaalla, että tuntui, että juuri putoaa päälle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.09.2025 klo 12:59

Suumuaamun jälkeen aurinko kiipesi paistamaan. Pitäisi mennä ulos, mutta on ihan mökittynyt olo. Koitan lukea kohta erääntyviä kirjojani. Paksussa kirjassa olen ihan loppumetreillä.

No jaa, oli suht ok yö, kun vertaa niihin kauheisiin valvottuihin. Mutta joka yö painajainen. Minä niin vähän epäilen yhtä lääkettäni, että antaa epätoivottuna boonuksena painajaiset. Muistaakseni sisällysluettelossa luki.

Ei näkynyt Pee murua eilen, eikä vielä tänäänkään. Taisi iskeä kotiaresti kun oli yön poissa. Varmasti tulee heti kun ulos pääsee. Taas on pieni epäily asuinpaikastaan. Ohiajaessa ikkunalaudalla istui kissa sisäänkatsoen, mutta en ehtinyt katsoa kunnolla etten ohjaa ojaan. OLisi kyllä sopivalla etäisyydellä, josta voisi kulkea tänne helposti.

Olen huomannut nyt reilu kkden kuinka muistia alkaa palata. Oltuaan pois reilu 10v. Oikein vilisee päässä ja koitan itselleni sanoa, ettei tarvitse niitä asioita miettiä enää. Ovat tapahtuneita ja eivät muuta mitään. Eilen Vain elämää oli Pellen päivä ja tulipas mieleen se kerta, kun näin keikan ihan livenä. OLi ihan alku-uraansa. Pienellä parkkipaikalla esiintyi. Olin äidin kanssa katsomassa. En muista oliko sattuma vai tiedettiinkö keikasta. Äitikään ei muista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.09.2025 klo 13:06

Aurinko paistaa kolean aamun jälkeen. +2 oli aamuseiskalta. Nurmikko paksusti kuurassa. Talitintit kurkkii jo syyllistävinä ikkunasta. Eikös olisi eukko aika tuoda muonaa? Vaan pihi eukko panttaa. Siemenpussi ja rasvapötkö on ostettuina. Mutta ihan vielä ei..

Pee tuli eilen ja oli monta tuntia. Vähän taas huijaamalla piti saada lähtemään, että varmasti pääsisi yöksi kotiinsa. Istuin kuistilla seuranaan ja olisi vaan halunnut takaisin sisälle. Mutta ajattelin, että on niin kauan ollut pissaamatta, että olisi sitten iltakympin jälkeen varmasti halunnut ulos ja pääsisikö kotiinsa? Koko loppuillan tunsin itseni hirviöksi, kun toisen jätin kuistille pimenevään iltaan. Hoin, että saa palata, kun käy pissillä. Katsoin sitten iltakympin jälkeen ja oli lähtenyt. Juuri äsken saapui päiväkahville. Söi ja meni komistusunilleen.

Olen ihan hukassa, kun rannekellosta loppui patterit. Vaikka joka puolella kelloja niin aina sitä katsoo rannetta. Tiistaina vasta paikka auki, jossa vaihdetaan.

Voihan Elämäni biisi sentään. SYdän puristui sykkyrään. Kuoli ja korisi tuskissaan murhaballadista. Jp ja Suvi. Kuinka Jp eläytyi ja meni ihoni alle. Se kpl on uskomaton. Ei enenmänkin, kun siihen lisää Jp Leppäluodon. Kestää kauan toipua, huh.

Ja Tracker sarja on taas palannut ihastuttamaan minua Tiistaisin. Aijai mikä herkku. Ja jos herkkuteemalla jatketaan niin ihmettelin Au Pair sarjassa pitkään aviomiestä, että kun hehkui jotakin upeaa. En tunnnistanut heti, mutta sehän on Vera Stanhopen kyttäpari Aiden. Kyllä on sielua herkuilla siunattu. PItää ottaa iloa tälläisestä, kun elämä muuten pitää helkkarin kovilla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.09.2025 klo 14:28

Kaunis ilma ja taisi yökin olla plussalla. Huonot yöt sai jatkoa. Miten niitä piisaakin? Ahdistaa aina se maate meno, kun tietää pari tuntia ja johan taas herään pirteänä. Ja aamupalan jatkounilla tuli taas niin värikäs uni. Tuttuja ihmisiä menneisyydestäni. Arvoitus ei kesken siinä.

Pee kävi eilen herkuttelemassa ja halusi ulos. Tarjoan kuulemma parasta muonaa, heh. Mitähän hän kotonaan saa?? Tänään ei vielä ole näkynyt. Ja ei ole Toffeliakaan näkynyt? Ei koko viikonloppunakaan.

Kävin haudat laittamassa talvikuntoon ja pesin ruohorobon valmiiksi, kun kohta hakevat talvihotelliin. Tuntuu kyllä joka paikassa kyyristely. Tuplasti ishias. Eli molemmin puolin. Vielä olisi ruusujen leikkausta ja haravointia. Mutta koko ajan puista sataa lehtiä. Turhauttaa. Taidan hävittää viimeiset kesäkukat huomenna jos selkä suoristuu sen verran.

Kurre kävi toivorikkaana katsomassa josko olisi pähkinöitä. OLi vähän alkanut harmaantua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.09.2025 klo 13:17

Ihan mukava syksyilma. Toki saisi olla vähän lämpimämpi ja aurinkoa. Koko aamupäivän ollut taivas pilvessä.

Nukuin aavistus paremmin. Sekö ollut syynä energialataukseen jolla painoin ulkohommia? Leikkasin ruusua. Piti vähän sahaa käytellä, kun oli sitkeä runko. Jäi niitä hommia vielä huomisellekin. Mutta kun ei vaan jaksa. Nyt kädet tärisee väsystä ja ishias laulaa hoosiannaan. Kuinkahan illalla saan oikaistua itseni sänkyyn? Saatikka ylös sieltä ja jatkamaan vielä pensaiden harvennusta ruokintapaikan lähellä,  ettei Toffelle olisi liian helppoja saalistuspaikkoja. No, tuskin lumi huomenna saapuu. Paha kun ei jalat suostu pitämään kumisaappaita ja pakko crockseissa hommia.

Pee oli illalla muutaman tunnin. Taas huono omatunto, kun pikkuisen huijaamalla sain ennen iltakymppiä lähtemään, että pääsee kotiinsa yöksi. Onneksi itse lähti kuistilta menemään, kun oltiin aikamme tuumattu elämää. Tänään ei ole vielä näkynyt, mutta illalla viimeistään tulee. Eilen taas sydäntä särki reaktionsa, kun otin äkkiliikkeen..Kyyristeli kauenmaksi peloissaan. En itse edes huomannut tekeväni jotakin pelottavaa? Mitä hänen kotonaan oikein tapahtuu? Onko siellä kaltoinkohtelua? Minun sydäntä särkee. Ei tulisi mieleenkään satuttaa tai uhkailla mitenkään. Ainoa kielletty on kynsien teroitus sohvan reunaan. Ja senkin teen lempeästi. Minun on niin vaikeaa ymmärtää vapaana kulkevien kissojen omistajia ja sitä kuinka heidän elämänsä eroaa siihen kuinka Heaven ja Master elivät MInusta se oli ainoa oikea tapa. Ja sitten tulee kulkurikissa, joka luulee tulleensa taivaaseen kun kohtelen hyvin ja rakastaen vaikka ei ole oma,

Yöllä näin taas värikästä unta joka jatkui ja jatkui vaikka kävin wc välillä. Ei ollut painajainen mutta selkeä. Pelottaa, kun koomapaska aika taas lähenee, jos on yhtään aikataulussa. Kuinka kauheana iskee?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.10.2025 klo 14:01

K aunis syyspäivä ja kauheaa, mutta totta Lokakuussa mennään...kuolla kolotuksiin. Eilen luulin jo kuolevani niihin, mutta taistelin. Kun ei liikahtanut yhtään ei sattunut. Kipulääkkeet ei auttaneet yhtään. Nukahdin ja heräsin varttia vailla puolenyön. Silloin taas iski kolotukset ja uni kaikkosi. Ei ollut mikään asento hyvä. Lopulta otin täkkini ja sohvalle puolimakaavaan asentoon. Siinä muutaman tunnin unet. Ja taas ulkohommiim ruuan jälkeen.

Pee ei eilen käynyt, mutta tänään tuli puoli yksitoista ja söi ja meni unille. Kävin aina kurkkaamassa, että kaikki hyvin, kun yksin jäi sisälle. Nosti unisena päätään ja tuumasi kaikki ok. Nyt on kyllä selkä kuin tulessa. Pitänee suosiolla jäädä sohvalle nukkumaan. Nyt ei olisi oikeastaan kuin haravointi jäljellä. Mietin pitäisikö roskalava tilata vielä ennen lumien tuloa? Jos ei nyt niin keväällä edessä. Taas.

Sain tilattua itselle ja omaiselle rokotusajan influenssa/koronavahvike helposti. Ei varmaan ole vielä ollut lehdessä ilmoitus niin oli mistä valita.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.10.2025 klo 12:58

Taisi olla tosi kylmä viime yö. Osa nurmea yhä kuurassa ja eka kertaa tänä syksynä auton kojetauluun tuli varoitus mahdollisista jäisistä tien pinnoista. Hyi kamala. Mutta käsittääkseni viikonloppuna pitäisi tulla rankkoja vesisateita. Jos eivät sitten muutu rännäksi?

Ihan raato olo ja jalka ei meinaa ottaa vastaan mitään kenkää. Pakko oli asioilla käydä. Ja huomenna taas vakiotour. Pikku lisällä, kun pitää lopulta kellon patterit vaihdattaa.

Pee oli melkein koko päivän eilen. Taisi tulla puoli yksitoista aamusella ja lähti sitten ilta seiskan jälkeen. Nyt ei vielä ole näkynyt. Illenmalla varmasti, jos ei ole kotiarestia saanut pitkästä poisolosta.

NUkuin ihmeesti, mutta pirun värikäs uni taas. Pakko johtua lääkkeestä. Kysyn huomenna apteekissa onko heillä tiedossa. Se käy voimille tuollaiset unet.