Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:03 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:03

Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.12.2017 klo 13:28

On joulupäivä.
Minun jakomielitautini on taas pinnallista, huomaan sen vaikuttavan ympäristöni reaktioihin
minun läheisyydessäni, koska sivupersoonani ovat tulossa esiin minusta. Toivottavasti tämä
on ohimenevä vaihe, ja " HE" olivat vain yksinäisiä näin " JOULUNA". En saa heihin näin ollen
" YHTEYTTÄ SYNTYMÄÄN" vain " HE" roikkuvat mukanani, minne sitten menenkin!
Itse kärsivällisyyteni, on koetuksilla kokoajan, kuin olen " TEKEMISISSÄ" muiden ihmisten
kanssa. En voisi koskaan olla varma, heidän suhtautumisestansa minuun, kuin epäilen että
" HE" ovat tekemisissä " SIVUPERSOONANI KANSSA."🙂 Jaana6

Käyttäjä HulluPuutarhuri kirjoittanut 25.12.2017 klo 21:13

Hei....toivoisin toisia ääniä kuulevia vastaamaan kokemuksistaan. Minulla alkoi äänet yx kax Thaimaassa kesäkuun eka viikolla 2010....nyt olen asiasta enemmän tietoinen ja kommentoin äänille ja haastan niitä sun muuta ne katoaa välillä ja alkaa taas....todellisia ne ei ole siksi että ne jauhaa paikallaan eikä muutu vaikka minun elämän tilanteeni muuttuu koko ajan. On yksi kaveri jonka yliopisto opiskelut jäi kesken äänien takia ja suhtautuu tähän samoin kuin minä. Onko toisilla ääniä jotka yrittävät ehdottaa rikokseen mutta kun kommentoi niille ne menee sekaisin.... t HulluPuutarhuri

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 28.12.2017 klo 14:00

HulluPuutarhuri kirjoitti 25.12.2017 21:13

Hei....toivoisin toisia ääniä kuulevia vastaamaan kokemuksistaan. Minulla alkoi äänet yx kax Thaimaassa kesäkuun eka viikolla 2010....nyt olen asiasta enemmän tietoinen ja kommentoin äänille ja haastan niitä sun muuta ne katoaa välillä ja alkaa taas....todellisia ne ei ole siksi että ne jauhaa paikallaan eikä muutu vaikka minun elämän tilanteeni muuttuu koko ajan. On yksi kaveri jonka yliopisto opiskelut jäi kesken äänien takia ja suhtautuu tähän samoin kuin minä. Onko toisilla ääniä jotka yrittävät ehdottaa rikokseen mutta kun kommentoi niille ne menee sekaisin.... t HulluPuutarhuri

Hei...Ei se ole sitä mitä kuvittelisit, jos hallitsisit ajatuksesi itse. Äänet ovat usein sivutuotetta.
Minä kuulen NAURUA aina välillä, ja puhetta. Usein NE EIVÄT OLE henkilökohtaisuuksia, joita
INHOAN. Kuulen näitä Ääniä, itsestäni riippumattomista syistä, ja joskus henkilökohtaisuuksia
joita inhoan. Ne ovat vain ajatukseni ei toivottu jatke.☺️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.12.2017 klo 13:23

Minun näkyni ja ääneni ovat olleet hiljaisia jonkin aikaan. Hyvä niin. Eilen meinasi muistoja pulpahdella sairaala-ajalta, kun katsoin koskettavan ja samalla niin voimaannuttavan Pekka Hyysalon haastattelun Inhimillisessä tekijässä. Pekka on niin sympaattinen ja hänellä on se luottamus parempaan huomiseen, mitä toivoisin itsellenikin.
Haluan toivottaa Hyvää alkavaa vuotta ylläpidolle, kanssakulkijoille ja lukijoille. Tuokoon tuleva vuosi meille kaikille sydämenlämpöä ja kuin salaa karkaavan hymyn huulille.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 01.01.2018 klo 17:52

Mulla on taas äänet voimistunu ja ne haluaa, et tapan itteni...

Käyttäjä Paju2 kirjoittanut 13.01.2018 klo 15:19

..tuttaa ku tuun itekki huonolle tuulelle äänten sanomisista. Usein ne kommentoi mun tekemisiä ja ajatuksia. Toisinaan joo, mutta kyllä ne tukee myös jos ei ole jo polttanut hermojaan. Sit sitä miettii niiden alkuperää ja onko niissä jutuissa mitään oikeaa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 13.01.2018 klo 18:22

Mä oon totellu ääniä ja lyöny itteäni. Ärsyttävää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.01.2018 klo 12:38

Eilen illalla, kun kurkkasin kuistille se edesmenneen tuttu partaveden tuoksu leijui ja kuin tanssi ympärilläni. Ei se ole kenenkään muun tuoksu, tunnistan kyllä. Se on niin lohdullinen, koska tiedän, etten ole unohdettu. Edesmennyt tykkäsi istuksia kuistilla sikareineen ja oli varmaan poikennut varmistamassa, että kaikki on hyvin.

Käyttäjä Paju2 kirjoittanut 17.01.2018 klo 16:57

Mulla äänet on liian voimakkaita ni ne jotenki tuntuu vaikuttavan mun ajatusmaailmaan sillä tavalla, että kommentoivat kaikkeen. Voimasuhteen pitää muuttua. Täytyy astua ulos uhrin roolista ja asettaa rajoja äänille jotka ovat haastavia. Lisäksi täytyy kääntyä ammattilaisen puoleen koska ääneni rajoittaa mun elämää. 😠

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 17.01.2018 klo 17:41

Ne äänetkin on lyöny mua, jos en tottele niitä..

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 17.01.2018 klo 18:30

Tyttönen vaan kirjoitti 13.1.2018 18:22

Mä oon totellu ääniä ja lyöny itteäni. Ärsyttävää.

Sisäinen ääni opas sisältää hallintakeinoja ääniä varten ja tähän mielestäni sopisi hallintakeino "Korvaa äänien antamia käskyjä" s. 18.

http://moniaaniset.fi/data/documents/Sisainen-aani-opas-nettisivuille.pdf

🙂👍

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 17.01.2018 klo 18:38

Paju2 kirjoitti 13.1.2018 15:19

..tuttaa ku tuun itekki huonolle tuulelle äänten sanomisista. Usein ne kommentoi mun tekemisiä ja ajatuksia. Toisinaan joo, mutta kyllä ne tukee myös jos ei ole jo polttanut hermojaan. Sit sitä miettii niiden alkuperää ja onko niissä jutuissa mitään oikeaa.

Ääniä kannattaakin miettiä, sillä ne saattavat alitajuisesti kertoa myös jotain. Usein itsetunto saattaa olla maassa ja sen takia äänet erityisesti kommentoi tekemisiä ja ajatuksia. Hallintakeino "Tarkista äänien sanomat väitteet" s.17 ja "kuuntele ystävällisesti" s. 19 sekä samalta sivulta "kommunikointi positiivisten äänien kanssa" osuvat hyvin tähän kommenttiin sisäinen ääniopas sisällöstä.

http://moniaaniset.fi/data/documents/Sisainen-aani-opas-nettisivuille.pdf

🙂🌻

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 17.01.2018 klo 18:50

SCIM kirjoitti 20.11.2016 7:6

Hei kaikki !
Olen 24 - vuotiaana tyttö. Olen kuullut ääniä 10 vuotta paitsi ensimmäisen kerran 8 - vuotiaana.
Äänet on aina olleet päivittäisiä ja pahoja.
Ne käskee mua tekemään pahoja asioita. Viime vuonna ne oli niin pahoja että jouduin psyk. Sairaalaan jossa nyt olen ollut yks ja puoli vuotta. Mulla on tosi paljon lääkkeitä mitkä on auttaneet jonkin verran. Äänet ovat saaneet mut pakko - oireisiksi. Esim ne käskee painaa ovea 9 kertaa ja jos en paina mulle tulee ahdistus.
Mulla on tosi paljon nuita.
Olen nähnyt myös alamaailman olentoja. Ne on pelottavia. Jäykistyn kun nään sen. En voi tehdä mitään.
Mut tuntuu että äänistä en pääse ikinä eroon. Onko ne aina ?
Viime vuonna tittelin ääniä koko ajan ja Olin koko ajan eristyksessä. Olin melkein puoli vuotta siellä. Nyt olen ollut viimeksi kesäkuussa ja olen että enää ikinä en sinne joudu.

Suosittelen sinullekin SCIM sisäiseen äänioppaaseen tutustumista ja kokeilemaan äänien hallintakeinoja. Kannattaa myös osallistua Liveryhmiin Tukinetissä ja vertaistukiryhmään, jos lähiseudullasi sellainen on. Toivottavasti viesti vielä tavoittaa sinut, vaikka vastasinkin siihen vuosien päästä.
🌻🙂🌻

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.01.2018 klo 19:37

Minun ääneni on varmaan suojeleva. Tänään olin todella stressaavassa tilanteessa, jossa jouduin pyytämään apua tuntemattomalta. Tilanne tyhjensi pääni, viimeisistäkin muistin palasista. Ääni kuiskasi neuvon korvaani ja se todella toimi. Nolotti myöntää tyhmyytensä, vielä miehen edessä, mutta sain heti apua. Yhtään kyseenalaistamatta. Kuinka juuri se ystävällinen ihminen ohjattiinkin kohdalleni? Ja mistä se uskallus pyytää apua? Joku minusta huolehtii ja on kahlinnut sen mustemman äänen johonkin, mistä se ei voi ohjailla.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 25.01.2018 klo 18:50

Mulla ne äänet on pistäny ne hahmot lyömään mua, ku en tottele niitä.