Elämä luisuu käsistä

Elämä luisuu käsistä

Käyttäjä HenXu94 aloittanut aikaan 11.10.2022 klo 14:19 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä HenXu94 kirjoittanut 11.10.2022 klo 14:19

Joo, enpä tiedä miten tän alottaisi mutta olen todella huolissani omasta mielenterveydestäni ja mihin suuntaan se on menossa. Taustalla on cptsd, epävakaa persoona, vakava masennus. Olen viim. 10v ollut jumissa elämässä, pelkään kaikkea kolinaa, postin tulemista luukusta, rapinoita, puhetta ja naurua kerrostaloasunnossa ja ulkopuolella, ihmisten kasvoja koska ovat muutaman kerran muuntuneet näyttämään samalta kuin se uusi leffa ”Smile”, mutta ennen kuin se tuli ja tuli todella vainottu olo kun tuon leffan mainoksen näin. 

Nukkuminen on äärettömän vaikeaa pelkojen vuoksi, en niissä tiloissa tunnista enää todellisuutta. Myös muiden kanssa ollessa tunnen pelkoa jonkun pahan läsnäolosta ja olen jatkuvasti valmiudessa taistele/pakene.

En enää tiedä mitkä äänet ympäristössä ja omassa päässäni ovat oikeita ja mitkä eivät, kaikki tuntuvat todelta. Reagoin siis myös asiaan kuuluvasti kaiketi jähmettymällä ja ”leikkimällä kuollutta” -kyllä on psykoosi käynyt mielessä mutten tiedä miten lähellä ollaan menossa…

Käyttäjä Dissos kirjoittanut 12.03.2023 klo 10:55

Hei! En olekaan ainut, joka säikkyy käytävän ääniä.

Minun diagnoosini dissosiaatio, pakko-oireinen häiriö ja paranoidinen skitsofrenia, sitten lisäksi masennus ja ahdistus, paniikkikohtaukset.

Tuo jähmettyminen on kans tuttua. Sitten saan typeriä ajatuksia päähäni sosiaalisissa tilanteissa ja muutenkin. Pelkään ääntäväni ulospäin ääniäni, mutta minulle on vakuuteltu, etten ääntäisi.

Äännän mm. kun naapurit liikkuvat ovista tai jotain autonhurinaa kuuluu yms. Kaikki uudet tilanteet, tai vaikeat tilanteet.