Väsyttävät ja ahdistavat lääkkeet

Väsyttävät ja ahdistavat lääkkeet

Käyttäjä MilkaBlue aloittanut aikaan 17.04.2016 klo 17:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä MilkaBlue kirjoittanut 17.04.2016 klo 17:48

Hei!
Haluaisin kysyä, onko muilla kokemuksia lääkkeistä joita minulla on. Pelkään, että ne aiheuttavat tämän järkyttävän väsymyksen päivälläkin. Syön aamulla Cymbaltaa 60mg ja illalla Abilifyta 7,5mg ja Ketipinoria 300mg. Kun olanzapin vaihdettiin Ketipinoriin, pian alkoivat pakkomielteiset itsetuhoiset ajatukset jotka houkuttivat viiltelyyn tai lääkkeiden ottamiseen, pari kertaa halusin tosissani kuolla. Tätä jatkui yli kuukauden kunnes hakeuduin osastolle. Lääkäri oli sitä mieltä, että ajatukset ovat psykoottisia. Mutta itse mietin sitä, että jos tulevatkin Ketipinorista. Ajatukset hellittivät osastolla vähän, mutta nyt kotona taas niitä on silloin tällöin. Ne hyppäävät yhtäkkiä mieleen ja helposti jäävät pyörimään.
Olen myös tosi väsynyt koko ajan, keho on raskas saada liikkeelle ja vaikea saada tehtyä mitään. Nuo kaikki lääkkeet ilmeisesti voivat väsyttää. Seuraava lääkäriaika on reilun viikon päästä.
Onko teillä kokemusta tai mielipidettä?

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 18.04.2016 klo 12:32

Mulla tuo ketipinor teki olon ihan pöhnäseks, aamusta alkaen oli jotenkin ihan pönttö olo. Kaikki tekeminen tuntu hankalalta yms. Lopetin ton ketipinorin, nii olotila palautu normaaliksi. Annoskin oli vaan 100 mg. mutta paljon mahollista, et tuo väsymys johtuu lääkkeistä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 19.04.2016 klo 17:51

Itsellä ei ole koskaan ollut Ketipinoria mutta olen kuullut tuollaisista samalaisista väsymysoireista ja itsetuhoisista ajatuksista myös siitä kuinka paljon kyseinen lääke lihottaa.

Käyttäjä MilkaBlue kirjoittanut 26.04.2016 klo 19:29

Kiitos teille vastauksista!
Olen huomannut nyt että tämä järjetön väsymyskin herkistää niille itsetuhoisille ajatuksille, kun turhauttaa kun väsyttää niin ettei jaksa mitään tehdä vaikka haluaisi. Jaksan päivisin olla jonkin verran joinakin päivinä liikeenteessä ja ajatukset ei ole niin pahoja, mutta sitten illalla iskee väsy ja ne ajatukset rupeavat kiusaamaan. Tälläkin hetkellä. Lääkäri sanoi että väsymys helpottaisi 3-4 kuukaudessa... no onpa kiva sit odottaa niin pitkään kun toivoin että siihen mennessä voisin jo vähentää lääkitystä.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 27.04.2016 klo 08:27

Oon itekin huomannu, et väsymys laukasee itsetuhoset ajatukset ja sit kuvittelee kaikenlaista mikä ei oo totta. Mä lopetin ton ketipinorin sillon, ku söin nii ilman lääkärin lupaa.

Käyttäjä MilkaBlue kirjoittanut 10.05.2016 klo 10:24

Ajattelin päivittää tilannettani. Pääsin käymään toisella lääkärillä, joka heti suostui vähentämään Ketipinoria. Ja itsetuhoiset ajatukset loppuivat heti parin päivän päästä vähennyksestä. Eli selkeästi ne ajatukset johtuivat liian suuresta lääkemäärästä.
Ketipinoria vähennettiin vielä toisenkin kerran ja nyt annos enää 100mg ja itsetuhoiset ajatukset eivät enää vaivaa. Mutta väsymys ja levottomuus kylläkin...