Vaikuttaako musiikki mielialaasi?

Vaikuttaako musiikki mielialaasi?

Käyttäjä Tunnusx aloittanut aikaan 07.12.2016 klo 03:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 07.12.2016 klo 03:48

Keksin nyt tuollaisen ajatuksen aloituksesta kun unettomana täällä yöllä kirjoitan. Vaikuttaako musiikki mielialaasi ja se mitä musiikkia kuuntelet?

Tuli mieleen kun itselläni ainakin vaikuttaa aika paljon. Rock antaa aina hyvän voimakkaan olon, klassikot kuten mötörhead ja uudempi vuosikerta. Jos olen vihainen niin yksi on yli muiden ja on ollut vuosikausia, nimittäin Rammstein. Sillä saa jotenkin voimakkaamman olon. Muutenkin vastaava musiikki tuo aina voittamattoman tunteen.

Elektroninen musiikki saa taas jotenkin sellaisen iloisen olon. vanhempi 90+ musiikki tuo taas siihen tiettyä haikeutta kun oli vielä nuori ja maailma oli avoin. Sitä kuvitteli tulevaisuutta vähän toisenlaiseksi.

Mitään iloista poppia tai varsinkaan surullisia kappaleitä en siedä.

Kuuntelen siis enimmäkseen Rockia ja Rockradio on ykkönen asemista. Jotenkin haen musiikista voimakkuutta, pelottomuutta mutta en lioisuutta tai surullisuutta. Youtube hard rock ilman hallelujaa.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 08.12.2016 klo 09:10

Tiätty.
Mua auttaa steely dan ja doobie brothers. Näillä saa hyvän fiiliksen ja uskoa itseensä.
Toisinaan myös Weather Report toimii, kun kaipaa rauhaa ja omaa aikaa.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 08.12.2016 klo 18:59

Mua harmittaa, kun kuuntelen niin vähän musiikkia. Tuskin ollenkaan. En oo ikinä oppinu kuuntelemaan ja sitten on vähän ihmeissään sen kanssa, mistä aloittaisi. Olen huomannut, että musiikki vaikuttaa minuun voimakkaasti ja siten sen kuuntelemisesta voisi olla paljon apua. Jokin aika sitten sain Spotifyn ladattua puhelimeen, joten olen edennyt asiassa kuitenkin. Mun vanhempien luona on yks kaiutin, jota en usko heidän ikinä käyttävän. Ajattelin, että jos voisin saada sen niin pystyisin sitten kotona kuuntelemaan sitä kautta Spotify-musiikkia.

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 09.12.2016 klo 12:18

Oli uusia tuttavuuksia nuo laulajat. Youtubesta kävin katselemassa ja ei yhtään huonoja. Varsinkin yksi niistä jota en nyt tietysti muista. Se vähän punk henkinen, kapinaa kun pitää aina olla.

Töissä kun piti pitää korvasuojaimia niin ne oli sellaiset joista kuului radio. Poikkeus oli Rammstein. Sitä taisin ensi kertaa kuulla radio mafiassa ja olin heti myyty. Sitä ja muuta rockia kun kuuntelee niin on vain jotenkin itsevarmempi olo. Autossa pitää soida jatkuvasti. Kotona tulee kuunneltua kun yleensä kuuntelee niin nettiradioita ja Youtubesta tietysti musiikkivideoita. Streteoita ei ole koskaan ollut kuin autossa.

,

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 09.12.2016 klo 12:50

Hei Joye. Mulla vähän sama kuin sinullakin. Musiikkia täytyy mielestäni oikein pysähtyä kuuntelemaan,sanoja ja säveltä. Jos se on jatkuvasti taustahälynä niin se menettää merkityksensä. Melkein sama juttu kuin musakki tavarataloissa mölyää,nyt onneksi jo vähemmän sitä melusaastetta kuuluu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.12.2016 klo 13:44

Minähän elän musiikista. Kaikkiin elämäni kipeinpiin hetkiin yleensä hitsautuu jokin laulu. Minun terapiamusiikkiani on Linkin Park. Numb kappale tuo esiin minun tuskani, jota en osaisi sanoiksi pukea.