Uutiset maailmalta ahdistaa

Uutiset maailmalta ahdistaa

Käyttäjä wylde aloittanut aikaan 25.11.2015 klo 12:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä wylde kirjoittanut 25.11.2015 klo 12:54

Hei
Minua on alkanut maailman tilanne pommituksineen ja terroristi uutisineen ahdistaa hirveästi, tuntuu että maailmassa ei ole mitään muuta kuin pahoja asioita koko ajan, uutisisa lööpit on pelkkää negatiivista.
Ja nuo isiksen hirmuteot ja maailman valtaaminen ahdistaa kun itsellä on pieniä lapsia että millainen maailma heillä tulee olemaan.
Onko muita kohtalotovereita ja miten järkeilette asioita päässänen ja saatte olon paremmaksi?

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 28.03.2016 klo 12:02

Joopajoo Maanvaiva, tässä ilmottautuu yksi, joka toissapäivänä viimein erosi ev.lut. kirkosta :/ Juurikin nämä arkkipiispan viimeisimmät ulostulot olivat se, joka katkaisi tämän kamelin selän. Olo on itseasiassa helpottunut ja uskon, että arkkipiispan tms sanomiset eivät minua enää vaivaa, ei kuulu enää minulle, en kuulu hänen poppooseensa enää 🙂 Mitä muuta tavallinen ihminen voi tehdä, kuin ns. äänestää jaloillaan.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 29.03.2016 klo 11:04

Mulla on ollut lähipäivinä sellaista oloa, etten ole viitsinyt edes iltauutisia katsoa, vaikka normaalisti ne aina katson. Kahtena peräkkäisenä päivänä vaihdettiin A-studion aihekin käsittelemään Brysselin iskua. Ihan hirveästi ollut uutisia ko. aiheesta. Katsoin murto-osan iskuihin liittyvistä uutisista ja sen jälkeen lopetin. Sain riittävästi tietoa ja mietin, miten paljon ihmiset oikein jaksavat samaa uutista vatvoa. Ihan hirveän tehokkaasti uutisoidaan tuollaisista negatiivisista asioista. Ja positiiviset jutut eivät yleensä oikein ylitä uutiskynnystä ollenkaan. Mutta siis ihan oikeaa ahdistusta on ollut. Se ei välttämättä johdu alunperin uutisista, mutta ikävät uutiset pahentavat ahdistusta.

Käyttäjä kirjoittanut 29.03.2016 klo 13:13

Tähtivaeltaja, minäkin kerran vihoissani erosin kirkosta mutta liityin sitten takaisin.
Tänään joku kirkon kansliapäällikkö sitten selittelee ettei ole tarkoitettu mitä arkipiispa sanoi vaan kansa ymmärsi väärin.
Eipä mua sitten niin kauhiasti enää hävetä, kun yleensä ymmärretään väärin mitä sanon. Hommaan itselleni kirjoituksieni selittäjän, kun rikastun.

Käyttäjä kirjoittanut 08.04.2016 klo 08:33

Tämä uutinen ei varsinaisesti ahdista vaan huvittaa kesken hiljaisen työpäivän ja todistaa myös sen kuinka kaukana päättäjät ovat monen suomalaisen arkiongelmista.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/turvapaikanhakijoilla-toivoton-paperisota-kielitaidottomille-asiakirjoja-suomeksi-eihan-han-edes-tieda-mika-on-te-toimisto/5832048
"Turvapaikanhakijoilla toivoton paperisota: Kielitaidottomille asiakirjoja suomeksi – "Eihän hän edes tiedä, mikä on TE-toimisto"

Joo, en minäkään tiennyt ennen kuin kooklasin TE- toimisto. Ja jos oikein ymmärsin, niin voin sieltä hakea apua siihen mitä teen syksyllä, kun työt loppuu.
Yleensäkään en mitään ymmärrä kaikista asiakirjoista vaan äitini on yleensä apunaa, kun haen jotain tai multa joku asiakirjatoimisto jotain kysyy.
Luulen etten ymmärrä asioita sen enempää vaikka ne olisi arabiaksi.

Minusta on itsestään selvä, että joku ulkomaalainen tarvihee apua asiakirjoiden täyttämisessä eikä sitä pidä kääntää esim. nyt arabiaksi tai miksi arabia olisi se kieli. Miksei esim. asiakirjat pitäisi olla tanskaksi? En minäkään vaadi asiakirjoja selvemmäksi vaan käytän apuria. Eikä siinä ole mitään hävettävää.

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 08.04.2016 klo 10:12

Kyllä surettaa uutinen jossa kerrotaan että Halal-teurastomoa suunnitellaan Suomeen. Olen nyt puhunut tästä asiasta, niin ehkä ahdistus vähenee. Ja voihan sellasia paikkoja välttää jos vaan tietää missä syötetään sellaista lihaa. Eläinrääkkäystähän tuo teurastustapa on.

Käyttäjä Wutwut kirjoittanut 08.04.2016 klo 12:26

Liian paljon maahanmuuttajien pillin mukaan tuntuu jokainen maa rupeavan toimimaan ja se aikalailla eniten ärsyttää. Sekin miten maahanmuuttajista ainakin osa tuntuu olevan sopeutumattomia siihen maahan, johon muuttavat.

Itseäkin ahdisti ihan hirveästi nuo pommitukset yms. Myös se miten venäläiset Syyriassa tuntuivat toimivan ja Turkki myös. Kurdeja pommittavat ja tappavat. Turkkikin olevinaan taitaa olla nato-maa.

Usein kävi mielessä lähteä sotimaan kurdejen avuksi isistä vastaan, mutta ei ole armeijaa käynyt, niin sekin jäi ajatuksen tasolle, mutta sinällään olisi ollut "kiinnostava" idea, kun en kauheammin välitä elämästäni.

Pelottaa aikalailla, että milloinkahan täällä suomessakin alkaa pommit paukkumaan, kun tuntuu olevan niin paljon maahanmuuttajia ns. "maan alla" tai piilottelemassa. Tuskin kukaan rehellinen ihminen mihinkään maahan menee vain piilottelemaan, ellei ole väärin perustein pyrkinyt maahan tai sitten ole pahat mielessä.

Suomen laitkin aiheuttaa suurta vihan tunnetta. Ihmiset tuntuu pääsevän melkein "selkääntaputuksella" rikoksistaan. Vaikka rikoksesta voi jäädä elinikäinen trauma/pelko yms uhrille. Tai sitten koko elämä lähteä.

Käyttäjä kirjoittanut 08.04.2016 klo 13:09

Liiza2 kirjoitti 8.4.2016 10:12

Kyllä surettaa uutinen jossa kerrotaan että Halal-teurastomoa suunnitellaan Suomeen. Olen nyt puhunut tästä asiasta, niin ehkä ahdistus vähenee. Ja voihan sellasia paikkoja välttää jos vaan tietää missä syötetään sellaista lihaa. Eläinrääkkäystähän tuo teurastustapa on.

Olen tuosta asiasta keskustelut eli raivonnut monessa paikkaa. Aika monet sen halal- teurastuksen hyväksyvät ja Suomessakin sellaista lihaa myydään useassa paikkaa.

Esim. Oikeutta eläimille neuvoo näin
"Kannustamme jokaista eläinten kohtelusta huolestunutta kasvissyöntiin, emme valitsemaan eri eläinlajien tai tappamisen tapojen välillä.

Rituaaliteurastusten vastustamisen taustalla tuntuu valitettavan usein vaikuttavan islamofobia tai suoranainen rasismi."
https://oikeuttaelaimille.fi/miten-toimitte-halal-teurastuksia-vastaan

Eli toisinsanoen, jos vastustan halal-teurastusta, olen rasisti. Taas kerran.
Jos minä ahdistun eläinten kärsimyksistä, mitä heitä auttaa, jos syön porkkanaa?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 09.04.2016 klo 20:43

Hei kaikille!

Sama täällä ahdistaa maalman meno! Siitä aina uutisoidaan kuinka Venäjä voi hyökätä Suomeen. Näen painaiaisia aiheesta ja painajaisissa juoksen pommeja pakoon...

Myös se että kaikki työt menee kun robotit tulevat ahdistaa!

Samoin pakolaiset!

Ja aina sillöin tällöin joku katoaa...

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 10.04.2016 klo 08:25

Lohduttavaa lukea teidän puheenvuorojanne, koska huomaan, että en ole yksin! 🙂

Minäkin olen lopettanut/vähentänyt sellaisten ohjelmien katsomista ja kuuntelemista, jotka vievät mielenrauhan. Jos radio on auki, sen on jollain muzakkihömppäkanavalla.

Muutoin olen sitä mieltä että, mitä muuta voi tehdä kuin äänestää jaloillaan? Jos ev.lut. kirkko ja minä olemme eri linjoilla, minä lähden pois ev.lut. kirkosta. Kun en hyväksy eläinten rääkkäämistä ennen teurastusta tai halal-teurastusta, lopetan lihan syömisen. Pienet tekoni eivät vaikuta (todennäköisesti) muuhun kuin omaan mielenrauhaani: olen vapautunut, kun tiedän, että en tue asiaa, jota en hyväksy. En usko mihinkään joukkovoimaan, uskon, että voin vaikuttaa vain omaan tekemiseeni.

Maahanmuutto-asiassa ja monikulttuurisuuskiimassa on mielestäni menossa sama vimma kuin 70-luvulla Neuvostoliittoon suhtautumisessa. Vähän kaikki oli neuvostovastaista, kaikki asiat naapurimaast väännettiin positiiviseksi. Pitää luottaa siihen, että totuus tulee ennemmin tai myöhemmin esille 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 10.04.2016 klo 15:58

Minä en syö esim. sikaa enkä kanaa, koska niillä minusta on huonot olot Suomessa.
Mutta syön poroa, hirveä ja lintuja.
Minä en usko, että mitenkään vaikuttaisi halal- teurastukseen, jos alkaisin kokonaan kasvissyöjäksi.
Olen usein lähtenyt jostain pois, jos en hyväksy asiaa mitä siellä tehdään mutta ei se mitenkään siihen asiaan vaikuta. He jatkavat sitä samaa ilman minua.

Käyttäjä Liiza2 kirjoittanut 11.04.2016 klo 12:42

Nimiä kerätään johonkin vetoomukseen, että Kiinassa loppuisi koirien syönti. Meinasin jo allekirjoittaa sen facebookissa, mutta mietin vielä, että auttaisko tuo yhtään asiaa. Vaikea uskoa.

Käyttäjä Wutwut kirjoittanut 11.04.2016 klo 12:57

Liiza2 kirjoitti 11.4.2016 12:42

Nimiä kerätään johonkin vetoomukseen, että Kiinassa loppuisi koirien syönti. Meinasin jo allekirjoittaa sen facebookissa, mutta mietin vielä, että auttaisko tuo yhtään asiaa. Vaikea uskoa.

Saattaisihan siihen muutos tulla. Sellainen dokumentti tuli tv:stä Oscar-gaalan kieppeillä kuin "Racing Extinct", jos tuon nimen oikein muistan. Siinä oli mm. Hain evän pyydystämisestä ja siihen tulleesta muutoksesta. Kannattaa katsoa, jos ei pelästy/ahdistu tms jos näkee eläimien karuja kohtaloita, sekä koskettavia hetkiä.

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2016 klo 13:00

Intiassa kauhistellaan kun Suomessa syödään lehmää ja Iso-Britanniassa kauhistellaan, kun syömme joulupukin poron jne.
Minustakin tuntuu kauhialta, jos syödään koiraa mutta en allekirjoita jos sitä ei aleta syömään Suomessa.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 11.04.2016 klo 13:09

Menee ehkä asian viereen, enkä millään muotoa puolustele Halal lihaa. Sitä kuitenkin jo tuotetaan suomalaisissa teurastamoissa, ja vastoin yleistä luuloa eläimet Suomessa kaikkein ensimmäiseksi tainnutetaan ihan samalla tekniikalla kuin muutkin teuraseläimet. Veri siis valutetaan tiedottomalta eläimeltä leikkaamalla sen kurkku auki. Pitänee muistaa, että eläinsuojelu Suomessa toimii Suomen lakien mukaan, toimitetaan sitten Halal lihaa tai mitä muuta lihaa tahansa. Tämä vain tiedoksi, ettei tarvitse lisää ahdistua eläinten kärsimysten vuoksi. Lihansyönnin muihin eettisiin kysymyksiin en ota tässä kantaa.

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2016 klo 21:07

Rina kirjoitti 11.4.2016 13:9

Menee ehkä asian viereen, enkä millään muotoa puolustele Halal lihaa. Sitä kuitenkin jo tuotetaan suomalaisissa teurastamoissa, ja vastoin yleistä luuloa eläimet Suomessa kaikkein ensimmäiseksi tainnutetaan ihan samalla tekniikalla kuin muutkin teuraseläimet. Veri siis valutetaan tiedottomalta eläimeltä leikkaamalla sen kurkku auki. Pitänee muistaa, että eläinsuojelu Suomessa toimii Suomen lakien mukaan, toimitetaan sitten Halal lihaa tai mitä muuta lihaa tahansa. Tämä vain tiedoksi, ettei tarvitse lisää ahdistua eläinten kärsimysten vuoksi. Lihansyönnin muihin eettisiin kysymyksiin en ota tässä kantaa.

Kyseessä ei tuossa ole Halal- teurastuksesta.

Eläimen teurastaminen ilman tainnutusta on kielletty Suomen eläinsuojelulaissa. Laissa sallitaan tähän kuitenkin poikkeuksena teurastus, jossa uskonnollisista syistä verenlasku aloitetaan yhtä aikaa tainnutuksen kanssa eli tuo on Halal-teurastusta.