Tunne-elämältään epävakaa

Tunne-elämältään epävakaa

Käyttäjä Kaisa-Maria aloittanut aikaan 02.10.2013 klo 15:59 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kaisa-Maria kirjoittanut 02.10.2013 klo 15:59

Minulla on diagnosoitu tunne-elämän epävakaus. Nyt kaipaisin vertaistukea. On nimittäin rasittavaa, kun tunteet vaihtelevat äärilaidasta toiseen jopa tunnin välein. Minä en ihan oikeasti jaksa tätä kovin pitkään. Lääkitystä minulla ei ole, kun lopetin sen ilman lääkärin lupaa ja uutta aikaa en ole uskaltanut varata. Millaisia lääkityksiä teillä on ja onko se ”tasannut” elämää? Kokemuksia kaivataan…

Käyttäjä emptiness kirjoittanut 09.02.2014 klo 02:37

Itselläni myös kyseinen diagnoosi, ihan paikkansa pitävä ja tutunkuuluisia ovat ihmiset turinat täällä. Mitään lääkitystä itselläni ei ole ja tässä kevään aikana olisi tarkoitus aloitella jonkinmoiset psykoterapiakuviot (vihdoin ja viimein, ihmisten hoitaminen pilleriarpajaisilla on naurettavaa hölynpölybisnestä). Kuormittavaahan se on tunteitaan käsitellä, toisinaan ihan yhtä helvettiä kun pahimmillaan tunnin tai parin aikana käy useampaan kertaan oman tunneskaalansa läpi, ja kun se oma tunne-elämä on melko helvetin voimakas kaikenlisäksi. Sinänsä tietty hieman turhauttavaa kun hoidot ovat olleet lääkekeskeisiä ja tuskin mitään kuntoustuelle siirtymistäkään katsotaan, niin oma asenne on vähän luokkaa et kitkutan sitten vaikka toimeentulotuella kunnes itse voin riittävän hyvin, enkä keskitykään muuhun kuin oman elämänlaatuni parantamiseen. Sen verran kurkkuani myöten täynnä olen yhteiskuntanormeissa rämpimistä.

No, kuhan tulin tähän viestiketjuun ilmoittautumaan kaltaisteni joukkoon.