Tulevaisuuden pelko

Tulevaisuuden pelko

Käyttäjä wylde aloittanut aikaan 31.03.2014 klo 09:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä wylde kirjoittanut 31.03.2014 klo 09:38

Minulle on tämän Ukrainan kriisin myötä tullut sodanpelko/tulevaisuuden pelko joka hallitsee liikaa ajatuksiani, ja vaikeuttaa keskittyä elämään ja sen iloihin.
Olen lukenut liikaa lehtien kirjotuksia ja sitä kautta suorastaan lietsonut tätä pelkoa :/
Sairastin masennuksen viitisen vuotta sitten elämäntilanteen muutoksesta johtuen ja siitä pääsin lääkityksellä yli ja elämä hymyili mutta nyt taas synkkiä pilviä on mieltä painamassa tämän maailman tilanteen vuoksi.
Liekkö tämä oikea paikka sitten purkaa tätä mutta puran kuitenkin.
Onko muita jotka kokee tämän tilanteen voimakkaana pelkona?

Käyttäjä kirjoittanut 31.03.2014 klo 11:02

Sodan pelkoa ei nuoret sukupolvet ole joutuneet kokemaan. Se on varmasti kova pelko, että jonain päivänä kaikki romahtaa yhteiskunnassa ja siitä selviävät vain rikkaat, ovelat ja vahvat.

Käyttäjä "Ihminen" kirjoittanut 31.03.2014 klo 20:06

Hei! Olen myös herkkä, kuten ajattelen sinunkin olevan, aloittaja. Olen joutunut karsimaan ikäviä juttuja, esim. uutisia en katso kuin harvoin, koska ne ovat niin pelottavia. Ohjelma/uutiset, joissa eläimille on käynyt huonosti, jätän nopeasti katsomatta/lukematta. Minun on ollut pakko tavallaan tehdä näin, koska muuten suren asioita ihan liikaa ja ne pyörii ja valtaa mielen. Takana monta vuotta masennuslääkettä. Lopetin viikko¨sitten lääkkeen itsenäisesti ja menen sen kohta kertomaan lääkärille ja keskustelen muutenkin tunteista, joita hiljalleen löytyy.
Esim. liikutuin aivan mielettömästi siitä, että suomalaiset sukeltajat kävivät nostamassa ystävänsä sieltä Norjan luolastosta. Se kosketti syviä tunteita. Teko oli niin kaunis ja rohkea, viimeinen palvelus ystävälle ja heidän perheilleen.
Illalla sitten nauroin aivan älytöntä, mutta hauskaa Suomen surkein kuski, nauroin yksin ja pitelin mahaa (leikattu hiljan), kun sattui.
Ei ole huonoa olla herkkä ja pelätä. Se on hyvä tiedostaa itsessään.

Käyttäjä wylde kirjoittanut 02.04.2014 klo 08:30

Mä olen kans tosi herkkä kaikille ja liikutun helposti vaikken sitä näytä.
Varmaan olisi viisain heittää uutisten katselu pois ja netin käyttö mutta helpommin sanottu kuin tehty 🙂 , sitä vaan ottaa liikaa maailman murheita itselle surettavaksi joihin ei voi mitenkään vaikuttaa.
Jotenki kai siitäkin voi pois opetella, varsinkin kun itsellä on pieniä lapsia kaikki uutiset missä on lapset joutunut kärsimään tuntuvat todella musertavilta ja jäävät vaivaamaan.