Tee itse diagnoosi verikokeista

Tee itse diagnoosi verikokeista

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 28.12.2017 klo 11:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 28.12.2017 klo 11:56

Kun käyn verikokeissa tai, kun tällä hetkellä kotisairaanhoitaja otti ne, pitää mun mennä omakantaan katsomaan tulokset ja, jos ne eivät ole viitearvoissa, ilmoitan asian sairaanhoitajalle joka katsoo mitä pitää tehdä seuraavaksi.

Varmaan soteuudistusta mutta eivät ottaneet huomioon mun lukihäiriötä joten tulokset eivät ole niin helposti luettavissa minulle.
V—ttaa sen verran, että laitan tulokseni menemään Juha Sipilälle ja käsken kertomaan ovatko normaalit vai ei.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.12.2017 klo 15:20

Phuh, no jopas on! Jos saat Juhalta vastauksen, kerro sit mullekin!

Käyttäjä kirjoittanut 29.12.2017 klo 07:56

Laitoin kyllä viestin mutta vastausta en odota. Ehkä näemme jollain suviseuroilla ensi kesänä ja sanon vielä naamatusten.

Keskustelin asiasta muuallakin ja se on kai niin nykyisin, että sairaanhoidossa annetaan enempi vastuuta ihmiselle itsellleen. Eli jos kykenet menemään pankkitunnuksilla kanta-palveluun, osaat katsoa myös verikokeiden tulokset itse. Sinne kuulemma tulee tähti niihin tuloksiin jotka pitää ilmoittaa sitten sairaanhoitajalle.

No just, en ole katsonut tuloksia. Jos katson, en ekana kyllä soita sairaanhoitajalle. koska hän on niin kiireinen ettei jouda ilman mun soittoa niitä katsomaan. Niin mikä oikeus mulla on tehdä hänen päivästään vielä kiireisempää? Kyllä kai mie sen verran osaan googlailla että saan ihan itse verikokeiden tulokset kuntoon. Jos suola-arvot ovat tähdellä merkitty, niin ensin vähennän nesteenpoistolääkettä tai ehkä lisään tai syön enempi suolaista kuivalihaa. Jos maksa-arvot ovat koholla, lopetan viinanjuonnin. Se neuvottiin heti ekaksi suomi 24 foorumilla. Vaikka olen ollut raitis jo 14 vuotta.

Minä vaan luulen, että terveydenhoidon omahoito ei mun kohdalla ole kovin hyvä ajatus.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 29.12.2017 klo 13:32

Mullekki annettiin työterveydestä tuommoset ohjeet, että katso itse tulokset ja jos jossain kohtaa on nuoli ylös- tai alaspäin, tilaa puhelinaika. 😀 Ei ollu nuolia mihkään suuntaan vaan kaikki viitearvojen sisällä, joten tulkitsin olevani terve. Jos tulosten lukeminen on hankalaa, minusta se on aivan riittävä syy soittaa sairaanhoitajalle.