Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä kirjoittanut 17.05.2019 klo 07:00

Minulla estää tekemästä kotitöitä pelkkä laiskuus tai se, että muut tekemiset omat mukavampia kuin esim. imurointi. Tiedän, että olette masentuneita mutta joskus teidän elämänne kuullostaa ihan normaali ihmisen elämiseltä, niin siksi kirjoitin toisenlaisenkin näkökulman asiaan.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2019 klo 12:27

Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka

Kiitos viestistä. Sanoit siinä että jokin estää sinua tekemästä kotitöitä. Onko se sinusta enemmänkin mielentila kuin jokin muu? Toivottavasti ei harha-aistimus? 😀😆

Minä sain aika paljon tehtyä, ja sitten otin päikkärit. Parvekkeen ovi oli auki kokoajan. 😀

Mielentila ehkä enemmän ku laiskuus. Väsymys. Ja sit kiire. Ens viikolla ei o ku 1 vp ja vkl. Silloin vp:nä pitää hoitaa pyykit, jollen nyt vkl:na hoida. Jos on jokin meno, nii en enää jaksa alkaa kotia hoitaa ja muutenkin on helpompi aamupäivällä tehä, kun iltapäivällä/illalla.

 

Aamulla kävin kaupungis jo. Takasin tulles tuli samassa autossa 2 kännikalaa. Olivat niin kännis et hädin tuskin pysyivät pystyssä. On saanu vahvat nesteet olla kun alle 2h saanu sellaiseen kuntoon.

Puolen tunnin päästä lähen isää vastaan. Sit tarvii avustaa häntä riisumisessa ja vaatteiden vaihdossa. Plää. Toivottavasti toi olkapää ei tee kamalan kipeetä. Joku kumma siihenkin iskenyt yöllä.

Kaupasta vois leipää hakee ja kattoo onko siel jotain muuta. Tosin mieli ei tekis. Jotain on pakko syä.

Tyttö uhkaa hakee kukkansa ja viä kotiinsa. Epäilen ettei tota yhtä saa vietyy. Tai sit lehdet katkee. Mut minkä teet ku on yttepäinen lapsi.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2019 klo 17:10

Tunnin päästä soitan isälle, kun hän halus.

Isä tuli hoidettuu. Oli vaikea jättää hänet. Huomenna ehkä tyttö menee käymään ja vie vissiin kuulemma kukkia.

Mun vasen solisluu ja olkapää on kipee. Painaminen sattuu määrätystä kohtaa. Kättä ei saa nostettuu ylös. Vissiin joku tulehdus. Täytyy kattoo jos ma pääsen lääkäriin sen kanssa.

Pitäis men hakee leipää ja vettä. Pullollisen mehuu join jo, joten nyt on veden vuoro.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2019 klo 20:33

Ei tä ilta ihan niin mee ku suunnittelin,mut ainahan se tämmöst mulla tuuppaa olee.

Suomea 🇫🇮 saa taas alkaa jännätä. Pitäis olla läpihuuto peli, mut en mä jaksa uskoo.

Vois kokeilla virkata, jos olkapää antais periks. Ma äitil vp, joten voisin tk:hon soittaa. Ja sanoo etten tarvii siihen fysioo, vaan lääkäriä. Mut voi olla että se paranee siihen mennessä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2019 klo 22:37

Maha myllertää omaa elämäänsä.

Suomi 🇫🇮 johdossa. Onneks aamulla saa nukkuu, voi valvoo tänään.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2019 klo 13:39

Aamulla sai tosiaan nukkuu. Nukuin 12.5 h. Yhtäjaksoisesti. Oon hiukan pöllähtänyt.

Tänään ei ole mitään erikoista. Katon, tuleeko tyttö käymään. Niin hä lupasi ainakin.

Mitähän sitä osais tehä. Ei mitään.

Ulkona on ainakin +22 lämmintä. Laitoin caprit jalkaan.

Käyttäjä kirjoittanut 18.05.2019 klo 17:51

Hei saloka.

Vaikuttaako lämpimät ilmat sinuun jotenkin? Minuun vaikuttaa, tulen helpommin väsyneeksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2019 klo 21:31

Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka.

Vaikuttaako lämpimät ilmat sinuun jotenkin? Minuun vaikuttaa, tulen helpommin väsyneeksi.

En mä tiä vaikuttaako lämpö oloon. Täällä kotona on ollu ihan sopivan viileetä. Saanu olla peitto melkein korvissa.

 

Tyttö tuli kavereiden kans käymään. Oli hetken ja lähti hetkeks tsatan luo.

Mulla on mahaongelmia, toivottavasti huomiseksi tai huomenna helppaa.

Ajattelin men vähän aikaisemmin nukkuu tänään, et herään aikaisemmin. Ehteisin pyykkejä pesee aamusta ja käymään suihkussa.

Mut nyt yöpuulle....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.05.2019 klo 10:16

On täkin raskas päivän aloitus, kun melkein itkeä saa. Itseinho, itseä kohtaa ja sitä et vihaan itteäni niin paljon ettei sanoja löydy. Teen kaiken väärin, tytöstä lähtien. Hän on monta kertaa sanonu et olisin tappanu hänet ennemmin ku synnyttänyt. 😢

Ehkä mun täytyy itelleni tehä jotain, että pääsen täst tuskasta pois.

Peskoneen sain sentään päälle. Viel pitäis pyykit saada kaappiin ja puhtaat kuivuu sit joskus. Petivaatteetki tarvis joskus vaihtaa. Mut en o edellisiäkään vieny pesuun.

Paino taas noussu, ku ummessa. Oon vetässy laktoosii, mut ei vaikutusta. Mun kroppa on ihan sekaisin. Oon vuotanu 11 pvä jo, eikä loppuu näy. Täytyy varmaan pyytää taas jotain pilleriä siihenkin. Onneks sellai ei ole kipuja. Ärsyttää vaa ja hitosti. Tosin en tiä onko se menkkavuotoo ees. Tosin luulis et sit olis jotain muutakin ongelmia.

Kaipa sitä tarvii ne pyykit hakee...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.05.2019 klo 13:33

Kävin vanhemmilla viemässä kukkapurkkeja. Äiti on istuttanu pavut purkkeihin. Samalla kävin kaupassa, ostamassa juuri mitään.

Tein tt hakemuksenkin. En kumminkaa saa sielt mitään. Ensi kuussa saan. Täytyy sit taas tehä hakemus.

Unohin aamulääkkeet, kun rutiinit poikkes. Otin klo 12 aamulääkkeet.

Kävin suihkussa. On puhdas olo. Ootan et lattia kuivuu, ni meen laittaa pyykit kuivuu. Nyt en viitsi mennä luistelee sinne. Pitäis vessa kunnolla siivota, joskus.

Ulkona on +24 astetta. Mietin, avaisko parvekkeen oven vai olisko ilman.

Mietin mitä ruokaa tekisin tänään. Ei oikee nappaa tehä mitään eikä syä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2019 klo 06:29

Laitoin ennen sairaalaan menoa turveruukkuihin kasvamaa papuja. Neljää eri lajiketta. Nyt ne ovat venähtäneet pitkiksi. Taitavat etsiä valoa, kun keittiöön ei aurinko paista. Nyt mulla on lisää ruukkuja ja multaa. Saan ehkä loputkin siemenet kasvamaan. Kun vain saisin aloitettua työn.

Laitettiin miehen kanssa eilen parvekkeen oveen oviverho pitämään ötökät ulkopuolella. En olisi itse siihen pystynyt. Onneksi hän oli apuna!

Minunkin pitäisi pyykätä. Pitäisi ensin varata pyykkivuoro, sitten kerätä pyykit kasaan ja sitten mennä pyykkituvalle ja sitten juoksennella kodin ja pyykkituvan väliä pari tuntia. Ja vielä laittaa kotona kuivumaan ne pyykit, mitä ei voi laittaa kuivausrumpuun. Turhauttaa, kun en saa sitäkään tehtyä.

Mullakin on toimeentulotuki hakemuksen täyttö kesken. Tiedän, etten saa paljon takaisin. Ei sillä summalla makseta sairaalalaskuja. Jos laskut olisivat menneet toisin, niin ehkä... Mutta kun ei... Harmittaa. En tosiaan tiedä, mitä tehdä.

Käyttäjä kirjoittanut 20.05.2019 klo 11:15

Hei saloka.

Istutin paprikan siemeniä jotka eivät lähteneet kasvamaan. Eilen istuin kahvilla parvekkeella. Tuntuu kuin mitkään siemenet eivät kasvaisi, koska en ole tehnyt lapsia, voi tätä psyykettä. Enimmän ajan vietän kuitenkin tietokoneeni pauloissa. Pitäisi liikkua ulkona. Hyvää kesää. 😀😆

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2019 klo 13:49

Jardin Prive kirjoitti:
Laitoin ennen sairaalaan menoa turveruukkuihin kasvamaa papuja. Neljää eri lajiketta. Nyt ne ovat venähtäneet pitkiksi. Taitavat etsiä valoa, kun keittiöön ei aurinko paista. Nyt mulla on lisää ruukkuja ja multaa. Saan ehkä loputkin siemenet kasvamaan. Kun vain saisin aloitettua työn.

Laitettiin miehen kanssa eilen parvekkeen oveen oviverho pitämään ötökät ulkopuolella. En olisi itse siihen pystynyt. Onneksi hän oli apuna!

Minunkin pitäisi pyykätä. Pitäisi ensin varata pyykkivuoro, sitten kerätä pyykit kasaan ja sitten mennä pyykkituvalle ja sitten juoksennella kodin ja pyykkituvan väliä pari tuntia. Ja vielä laittaa kotona kuivumaan ne pyykit, mitä ei voi laittaa kuivausrumpuun. Turhauttaa, kun en saa sitäkään tehtyä.

Mullakin on toimeentulotuki hakemuksen täyttö kesken. Tiedän, etten saa paljon takaisin. Ei sillä summalla makseta sairaalalaskuja. Jos laskut olisivat menneet toisin, niin ehkä... Mutta kun ei... Harmittaa. En tosiaan tiedä, mitä tehdä.

Moikka JP 😀

Kiva kuulla sinustakin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2019 klo 13:57

Plää... ulkona on kuuma ja olo heikko. Isä tulee n. 30min päästä. Vielä siis saa istua. Millähän tuulella isä on tänään. Munhan ei pitäny olla täällä, mut äiti päätti mennä töihin ennemmin.

Sain mä roskat vietyy. Ajattelin, jos menis kauppaan kotimatkalla, kattoo jos siel on jotain halpaa. Tosin mulle kelpais j.liha ni saan tehtyy sellasii putki makaroneja, jotka täytetään. En o ikinä tehny.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2019 klo 15:53

Isän hoito meni yllättävän hyvin. Ja nopeesti. Isäkin oli paremman voimanen.

Kaupasta ostin leipää ja ruoka- aineksia. Yhden jätskin ja litran sitruuna- limejuomäa.

Väsyttäis. Mietin jos ottais pikku unipäikkärit. Sit tekis leipää ja söis.