paniikkihäiriö pilaa elämäni

paniikkihäiriö pilaa elämäni

Käyttäjä mimmeli aloittanut aikaan 07.05.2013 klo 12:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mimmeli kirjoittanut 07.05.2013 klo 12:03

Olen ollut masentunut jo pitkään ja nyt pikkuhiljaa paniikkihäiriö vain pahenee. en pysty hoitamaan pienintäkään arkipäivän hommaa. Masennus vain pahenee enkä tiedä mitä tehdä enään. Kohta pääsen psykiatrille mutta niistäkin huonoja kokemuksia. Onko kukaan käynyt psykiatrilla ja saanut jonkinnäköistä apua sieltä? Tämä on niin uutta minulle ja helpottaisi jos joku kertoisi kokemuksiaan☹️

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.05.2013 klo 12:26

Olen käynyt psykiatrilla muutaman kerran. En koe saaneeni paljoa
apua. Mun kohdalla vain lääkkeitä lisätään. Niistäkään kuin vähän
helpotusta. On se jännä tämä ihmismieli. Mistä nuo huonot ajatukset
tulee. Vaikkei olisi syytäkään. Nytkin niin tyhjä olo. Masentaa, ahdistaa
pelottaa. Onneksi rauhoittavista vähän apua.

Mutta tsemppiä sinulle 🙂👍. Toivottavasti apu löytyy🙂🌻. Sekin kait niin
yksilöllistä auttaako psykiatrilla käynti vai ei😟

Käyttäjä mimmeli kirjoittanut 07.05.2013 klo 12:51

Kiitos vastauksesta!🙂

Siinä se onkin kun en halua syödä lääkkeitä. Vaikkakin on masennuslääkkeet ollu jo pitkän aikaa käytössä. Pelottaa jos nekin vain pahentavat oloa ja olenkin keskeyttänyt ne monta kertaa. Rauhoittavia olen myös kokeillut joiden kanssa sain unta edes jotenkin. Heräilen yöllä jatkuvasti hiestä märkänä ja on niin kylmä että tärisen vaan ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. En saa henkeä, nään hirveitä painajaisia. Olen niin loppu, haluaisin vain yhdet hyvät unet. Yhdessä kohtauksessa joka oli aivan kauhea luulin että se ei lopu ikinä ja olo oli mitä epätodellisin. Olin pakokauhun vallassa kun en saanut henkeä ollenkaan. Nyt välttelen ihan kaikkea koska pelottaa että toistuu. On se mieli ihmeellinen kyllä☹️ Pitäisikö vain yrittää kaikkensa ajatella että en ole tälläinen enkä halua todellakaan olla tälläinen. Koko asia on vain pääni sisällä ja vain itse pystyn siihen vaikuttamaan. Pitäisikö vain kohdata kaikki mitä välttelee ja tsempata itteensä että pystyy siihen ja paniikkihan ei minua nujerra. Jotenkin se tuntuu siltä että jättäisi asian vain sivuun ja sitten kaikki kasaantuu taas kerran päähän ja tulee uusi romahdus jossain vaiheessa. pelottaa yrittää joskus olisi vain helpompi luovuttaa mutta ei. Tyhjä olo on juu ja tuntuu kun painoa on rintakehässä enemmän kuin jaksaa kantaa.

Käyttäjä Peter- kirjoittanut 07.05.2013 klo 14:22

Mimmeli oletko koittanut terapiaa?
Itse söin lääkkeitä omaan paniikkihäiriöön Cipralex 5mg pieni annos ja se autto. mutta en tehnyt muuta sille niin nyt on tosi pahaolo ☹️ nyt käyn terapiassa ja usko on kova! haluan päästä niistä lääkkeistä eroon se on mun päämäärä! nyt en pysty niitä lopettamaan mutta sitä kohti mennossa 🙂
Tsemppiä sulle harkitse sitä terapiaa ja jos olet nuori niin ei ole edes kallis..

Käyttäjä mimmeli kirjoittanut 07.05.2013 klo 17:48

Odotan juuri pääsyä psykiatrille ja aika olisi kohta. kyllä nyt jotain pitää tehdä asioille kun ei se sivuun jättäminenkään auta kun kaikki kasaantuu vain uudestaan ja uudestaan. pahaa oloa juuri itselläkin kun ei asialle ole mitään tehnyt. Yritän nyt vähän aikaa pärjätä ilman lääkkeitä kun en niitä mistään saa vielä. Toivottavasti apua psykiatrilta 🙂 Aion tehdä kaikkeni että selviää mistä kaikki johtuu ja kiitos vastauksesta ja ihanaa että auttaa sulla tosi kiva kuulla🙂 Onnea ja tsemppiä! kyllä tästä vielä selvitään!😉

Käyttäjä Puunlehti kirjoittanut 13.06.2013 klo 23:02

Hei, toivottavasi olet saanut apua. Ajattelin kuitenkin vastata. En tiedä auttaako tämä lainkaan, mutta mun historia on seuraava. Kävin melkein 5 vuotta terapiassa. Söin sepramia 20 mg-40mg, ketipinoria ja aluksi pameja. Mä selvisin. Olo on nykyään hyvä. Olen lopettanut lääkkeet ohjeiden mukaan. Toki loppu iän olo varmasti aaltoilee, mutta sain apua ja tieto siitä että jos taas tarvin saan sitä....