Pakkomielle huomiosta

Pakkomielle huomiosta

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 27.07.2012 klo 23:45 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 27.07.2012 klo 23:45

Joskus pelottaa, mihin huomionhakuisuuteni ja impulsiivisuuteni johtaa.

Olin joskus useita vuosia sitten tosi ujo ihminen ja minua kiusattiin siksi. Näihin aikoihin päätin, että jonain päivänä minusta tulee yhtä arvostettu kuin ne ihmiset, jotka silloin olivat suositumpia kuin minä – ne ihmiset, jotka kiusasivat minua.

Aloin tehdä kaikkia mahdollisia asioita, jotka pelottivat minua, ja minusta tulikin paljon rohkeampi. Aloin vähitellen ajatella, että jos kerran minä olin ennen se, joka oli ikään kuin näkymätön, niin nyt minulla on oikeus saada siitä jonkinlainen korvaus: minulla on oikeus olla nyt se, joka saa huomion.

Nykyään saan mieletöntä nautintoa siitä, jos huomaan uskaltavani tehdä asioita, joita toiset eivät uskalla tehdä. Ennenhän minä olin se, jota pilkattiin siksi, etten uskalla tehdä asioita, joita muut uskaltavat tehdä.

Olen jotenkin addiktoitunut siihen tunteeseen, jonka saan siitä, että minä olen ikään kuin muiden yläpuolella. Haluan olla kauniimpi kuin muut, jotta mahdollisimman moni kadehtisi minua. Minä olin ennen se, joka kadehti muita – nyt haluan olla se, jota kadehditaan.

Mutta pelkään meneväni liian pitkälle. Olen todella impulsiivinen ihminen. Olen aina ollut, mutta nykyään tämä piirre on vielä korostunut minussa, koska haluan erottua massasta. Siksi jos saan jonkin impulssin, yleensä toimin sen mukaan ajattelematta seurauksia.

En halua olla mikään uusi Johanna Tukiainen, mutta silti minulla on hirveä hinku käyttäytyä huomiotaherättävästi. Se on ainut asia, mistä saan nautintoa: se jännitys, mikä syntyy siitä, kun teen jotain katseita kääntävää. Samalla pelottaa, että ihmiset ärtyvät huomionhakuisuuteeni ja minua aletaan vihata.

Facebookissa saatan laittaa itsestäni näyttäviä kuvia ja kommentoida paljon muiden tekstejä ja saatan sielläkin sanoa ihan mitä sattuu. Ja mitä hullumpi jokin päähäni saamani idea on, sitä suurempi hinku minulla on toteuttaa se. Minun on pakko saada huomiota. Elämä tuntuu merkityksettömältä ilman sitä.

Onko ketään, joka olisi kokenut samaa?

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 14.08.2012 klo 09:09

Kiitos teille molemmille. 🙂

Mä lopetin tilini kokonaan, käytän aikani nyt tärkeämpiin asioihin kuin netti-imagoni parantamiseen. Laitoin muun muassa ruokaa itselleni pari päivää sitten! Haha, en ole laittanut ruokaa varmaan viiteen vuoteen, olen yksi niistä kakaroista, jotka mussuttavat äidin pöperöitä x) Kyllä mä sitten, kun omilleni muutan (mahdollisimman pian), alan laittaa ruokaa enemmänkin, mutta vielä nyt annan itselleni luvan olla vähän epäitsenäinen.

Mustakin on ihanaa tyyliin käydä kampaajalla, ManisDepis! Ja just tuosta minäkin pidän: että tavallaan toinen ihminen on siinä lähellä, mutta se ei vaadi sulta mitään. Se on mukavaa. ^^

Keskustelupalstoilla on yleensä se huono puoli, että harvoin kukaan jää vastuuseen sanomisistaan, vaikka ne eivät niin asiallisia olisikaan. En mä nyt kyllä itsekään aina mikään enkeli ole netissä ollut: koen jotenkin, että jos muut on mulle veemäisiä niin minäkin saan olla niille. ☹️ Mulla on vähän tällainen silmä silmästä, hammas hampaasta -periaate.