Pakko opiskella tai pakko mennä töihin

Pakko opiskella tai pakko mennä töihin

Käyttäjä HelgaAlma aloittanut aikaan 29.05.2013 klo 11:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä HelgaAlma kirjoittanut 29.05.2013 klo 11:54

Miks koko ajan pakotetaan että sun pitää tehdä jotain. Sun pitää opiskella sun pitää tehdä töitä? Mut mitä jos mä en halua.. Mua ahdistaa se. Sä oot vain jotain siinä vaiheessa kun sä oot koulussa tai töissä.

Oikeastaan mä haluisin tehdä jotain, mutta huomaan että mua pelottaa ihan sairaana mennä sinne töihin. Mä pelkään että mä jään kiinni. Mä pelkään että mää jään kiinni siitä, että mä en jaksakaan, mä en oo joka päivä se iloinen tyttö siellä työpaikkalla.. Vaan joku päivä mä ärähdänkin ja sanonkin jotain pahasti.

Mutta tämä ärähtäminen ja kettuilu vittuilu ja negatiivisten asioiden sanominen kertoo vaan että sulla on oikeasti paha olla. Mutta sä et saa sanottua sitä pahaa oloasi pois. Mä en halua mennä töihin. Koska mä en haluu kokea taas niitä pettymyksiä mitä se tuo tuleessa. Sitä että kaikki käy vaan kaaatamassa se roskalastinsa sun päälle ja siivoa sä siinä sitten jälkesi. Mä en jaksa sitä pettymystä että sä haet kouluun ja sitten sulle tulee se viesti että pääsykokeesi on hylätty. Se että sä joudut koko ajan taistelemaan,. Ei näy mitään postiviista hyvää tässä elämässä.

Mistä tää johtuu,miks oon niin vihainen koko ajan. Koska kukaan ei huomaa kysyy multa mitä mulle kuuluu. Vaan mä oon sitä harmaata massaa joka tekee kiltisti työnsä, mutta ei muuten pääse mukaan siihen työympäristöön. Mä oon se jolle kaikki pistävät hommansa.

Mutta mä ooo niin hukassa enkämä tiedä mitä mä tekisin.. Mitä mä tekisin tällä mun elämälläni. Mä en jaksa tätä pahaa oloani. joka tulee tuolt paineesta tehdä työtä..

Käyttäjä teikku2 kirjoittanut 29.05.2013 klo 15:37

moikka! mulla on ollu ihan sama paine monen vuoden ajan ja tunne et sit on jotain ihmisenä kun tekee töitä tai on opiskelemassa. mulla on kertynyt pettymyksiä molemmista. mulla oma sairastuminen sai alkunsa oikeestaa työntuomasta tressissä ja kiireestä. tai oli iso osa tähän kaikkeen. kiire on mulle sellanen missä en pysy enkä tahdo pysyä mukana. oonki miettinyt että onkohan sellaista työpaikkaa, missä ei tarvitse olla niin tehokas ja tehdä asioita niin kiireessä tai minkään paineen alla. jotenkin musta tuntuu älyttömältä että pitää olla jotain sellasta töissä mitä ihmisenä ei vaan ole. ja mua ärsyttää kans toi koulu juttu, että teet töitä sen eteen että pääsisit kouluun, ja sit tulee se että sua ei oo valittu. multa ainakin on menny sen takia fiilikset ihan nurinkurin edes hakea kouluun uudestaa kun viimeisen jouduin keskeyttämään. mutta en tiedä jos jossain vaiheessa vaikka hakisikin uudelleen. täysin vieraalle ja uudelle alalle pääseminen vaatii kyllä tosi paljon töitä asian eteen mun mielestä että pääsee kouluun opiskelemaan. tai ainakin must tuntuu niin omalla kohdalla. eli välillä tuntuu raskaalta tämä kaikki.mutta tsemppiä eteenpäin. halusin vain jakaa tän asia, kun on niin samoja fiiliksiä!

Käyttäjä En jaksa elämää kirjoittanut 30.05.2013 klo 16:38

Kuulostaa kyllä niin tutulta!

Käyttäjä kirjoittanut 31.05.2013 klo 07:10

Minulla on sellainen työpaikka ettei tarvitse olla niin tehokas eikä kiireinen. Saan tehdä lähes omaan tahtiin hommia ja tykkään jumittaa tutkimaan jotain asiaa tarkkaan.
Olenkin ns vajaatyöllinen.
Mutta kaipaan aikaa, että olisin täydellinen työntekijä muiden joukossa, yhtä kiireinen kuin he ja minulta voisi vaatia samaa kuin heiltä.