Outo juttu

Outo juttu

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 26.07.2020 klo 19:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 26.07.2020 klo 19:28

Tulin taas tänne kuin jäi aikaa kaikelta muulta. Olen ollut ilman yleistä mediaa muutamia päiviä. On ollut kovin tyhjä olo. Ei facebookkia, ei messengeriä, ei twitteriä, ei instragamia. ei happy pancake, ei tinderiä ym.ta. Olin jopa pari päivää ilman tukinettiä. Sain kamalan olon kaikista yleisen median ohjelmista, ja tarjonnasta, ja lopetin kaikki…

Käyttäjä kirjoittanut 29.08.2020 klo 08:14

Minua yritettiin taas huijata muka voittamallani kännykällä, mutta ohitin vaaran täpärästi. 😁👍

Käyttäjä kirjoittanut 29.08.2020 klo 10:00

Hieno tilannetaju 👍😀

Meinaatko muuten maanantaina ladata kännykkään koronaVILKKU sovelluksen?

Tulee saataville... hei hauskaa vknloppua 👌✌

Käyttäjä kirjoittanut 29.08.2020 klo 18:54

En tiedä millainen on maanantain korona VILKKU sovellutus.  😁👍

Minulla on maanantaina lääkärin aika, ja kaikki terveysasemalle tulevat korona testataan. Sitä varten kehoitettiin varaamaan aikaa, kuin tilasin aikaa lääkärille.  👍👎

Käyttäjä kirjoittanut 29.08.2020 klo 20:49

Tais olla tän päivän Iltalehdessä netissä juttu videon kanssa tuosta VILKUSTA. 👍

No saat tietää oletko altistunut koronavirukselle vai etkö. Taitaa olla varmuuden vuoksi testaus? Mulla ti fysioterapeutille aika tk:ohon, testaakohan ne mutkin? Kai siitä tulee joku ennakkotieto?ehtii varautua ja mennä pikkasen aiemmin? Kuvissa se testaus ei näytä mitenkään mukavalta? Pitkällä topsypuikolla kaivellaan nenäonteloa? 😯 😲😶

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2020 klo 09:52

Tuli mieleeni että jos olen altistunut koronalle, en ole huomannut itse mitään oireita.  😁👍

Pitääköhän olla varmuuden vuoksi pois työstä. Minä olen sopinut meneväni työhön.  😁👍

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2020 klo 12:56

Terveyskirjastosta poimittu

Harhaluulot eli deluusiot ovat itsepäisiä, jäykkiä ja perusteettomia uskomuksia, joista henkilö pitää itsepäisesti kiinni. Jäykkinä ja itsepintaisina erilaiset harhaluulot saattavat hallita henkilön koko ajatusmaailmaa ja vaikeuttaa monin tavoin hänen sosiaalista toimintakykyään. Hyvin yleisiä harhaluuloja skitsofreniassa ovat erilaiset paranoidiset eli vainoharhaiset deluusiot sekä niin kutsutut suhteuttamisharhaluulot.

Joista tulee mieleeni; Kuinka ihmeellisiä mielikuvituksen luomuksia saattaa tulla päähäni.

Kaikenlaiset suhteuttamisharhaluulot estävät henkilökohtaisen toipumisen olemalla oikeassa ihan kummallisien asiayhteyksien ollessa kyseessä. Muihin ihmisiin suhtautuessa määrätyllä tavalla, kirjoittaessansa määrätyllä tavalla, puhuessa määrätyllä tavalla, kuunnellessa määrätyllä tavalla. Tämä niinsanottu tapojen ja tottumusten kirjo, asettaa henkilön määrätynlaiseen asemaan muihin henkilöihin nähden, ja saa aikaan siitä syystä määrätynlaisen reagtion muiden henkilöiden kokemusten kautta, jota ei tapahdu jos henkilökohtaisesti viettää aikaansa ilman ihmiskontakteja.

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2020 klo 13:17

Tsemiä 👍 kummin päätätkään toimia. Jos et mene, jää ehkä vaivaamaan, entä jos onkin piilotartunta 😑😉

Mukavaa viikonalkua joka tapauksessa ✌

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2020 klo 17:29

Täytyy valmistautua suihkuun menoon, illalla ja aamulla. Huomenna pitää laittaa kello soimaan kello 6.00.

Käyttäjä kirjoittanut 31.08.2020 klo 19:58

Kävin lääkärillä mutta ei minulla ollut gyn. tulehdusta. Pitää vielä mennä lab. 24.9.

Käyttäjä kirjoittanut 01.09.2020 klo 08:47

Kaikenlaista turhaa kuten ei ne terveysasemalla otakaan automaattisesti koronatestiä kaikilta asiakkailta, mutta mittasivat lämmön korvasta.

Käyttäjä kirjoittanut 01.09.2020 klo 17:25

Taas yksi päivä takanapäin. Tuntui kuin en olisi jaksanut kokonaista työpäivää millään. Ehkä olisi parempi vain olla eläkkeellä kotona, eikä rehkiä palkattomana apulaisena, tai koulun penkillä.  😁👍

Käyttäjä kirjoittanut 02.09.2020 klo 18:28

Kävin saunassa. Tämä päivä meni mukavasti. Näin iltaisin en yleensä tiedä mitä tekisin nämä muutamat tunnit hereillä ollessa, vaikka tekemistä olisi vaikka kuinka paljon.

Käyttäjä kirjoittanut 03.09.2020 klo 09:09

Sosiaalista 'palkkaa'kuitenkin saa 🤔 kotonaolo alkaa pidempään kestävänä tökkimään...

Käyttäjä kirjoittanut 03.09.2020 klo 18:02

Minulla on treffit tänään huoltoasemalla. Saa nähdä mitä niistäkin tulee. Toivottavasti on ihan mukava heppu, kuin en ole vielä tavannut. Kerta se on ensimmäinenkin. Ehkä siitä tulee jotain pitemmällä tähtäimellä.

Työpaikalla sattui sellainen juttu että tämä yrittäjä oli hukannut reppunsa pyöräillessänsä ja siinä olivat kaikki hänen avaimensa ja muut työpaikkaan kuuluvat tavaransa, rahoja myöten. Hän joutui lähtemään takaisinpäin pyörällänsä, etsimään reppuansa. Löysi sen talteen ottaneen ihmisen, ja huomasi että joku oli kuollettanut hänen pankkitilinsä, tai niin hän epäili. Se aiheutti sellaisen tilanteen jossa sain vara avaimilla aukasta myymälän ja keksiä ensimmäisiksi tunneiksi itse itselleni tekemistä. Takaisin työhön tultuaan hän oli kovin hämillään, enkä osannut paljoa puuttua mysteeriin. Työt kuitenkin tuli tehdyksi.

Käyttäjä kirjoittanut 04.09.2020 klo 17:41

Viikko kului loppuun ja viikonloppu alkoi onnistuneesti. Kävin kaupassa ja ostin naudan maksaa ja perunoita. Niistä saan aterian huomenna.