Mun uusi elämä alkaa ihan oikeasti!

Mun uusi elämä alkaa ihan oikeasti!

Käyttäjä Miranna aloittanut aikaan 26.03.2011 klo 10:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Miranna kirjoittanut 26.03.2011 klo 10:37

Saahan tänne kirjoitella iloisistakin aiheista?

Sain eilen kuulla että saan asunnon. Tänään maksoin takuuvuokran, ja nyt se on sitten virallisesti mun. 48 neliön kaksio. Nykyisen asuntoni pankki haluaa takaisin, 1.9. alkaen olisin ollut pahemmassa kuin pulassa. En voi uskoa että tämä on totta. Ja että kaksio!

Soitin yhdelle välittäjälle ja hän tulee katsomaan asuntoani 4.4. Siihen mennessä on ”hiukan” siivottava. Laitoin myös toiselle välittäjälle viestiä.

Uuteen asuntoon kuuluu netti ja vesi, sähkösopimus on itse hoidettava. Pyysin yhdestä muuttofirmasta tarjousta. Pitää vielä pyytää useammasta.

Tämä ei voi olla totta. Mulla on asunto! Opiskelut alkavat syksyllä. Musta tulee vielä jotain! En edes muista koko masennusta, olen niin tohkeissani. Uusi elämä. Uusi kaikki. Uskomatonta.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 26.03.2011 klo 11:52

Heippa
Olen onnellinen puolestasi kun menee hyvin.
Mutta muutto hommissa kannattaa kysyä esim ammattikoulun kuljetus puolelta
eikä tarvii maksaa kuin kilometrikorvaus.
Tai esim jos on auto kortti niin monet vuokraamot vuokarr esim pakettiautoa
yllättävän edullisesti.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä Sassa_01 kirjoittanut 26.03.2011 klo 12:15

Mun mielestä ainakin jopa täytyis kirjotella positiivisiakin asioita 🙂 Suruihin ja vaikeisiin aikoihin haetaan tukea ja positiivisia asioita on hyvä jakaa sitten eteenpäin. Ei tää elämä kuitenkaan aina niin synkkää ole.

Kuulostaa tosi hyvältä toi sun tilantees. Tsemppiä 🙂

Käyttäjä taippi kirjoittanut 26.03.2011 klo 15:51

Onnea sinulle!!

Hienoa kuulla, että olet päässyt eteenpäin elämässäsi,
olet varmasti ansainnut kaiken mitä nyt sinulle tapahtuu.

Olen todella onnellinen sinun puolestasi. Kaikkea hyvää sinulle🌻🙂🌻

Käyttäjä verso kirjoittanut 26.03.2011 klo 17:10

Millaista se sittten oli ennen?
Pitäisikö tuohon uskoa?
Että maailma ei olekaan vääryyden ja kohtuuttomuuden näyttämö?

😯🗯️

Käyttäjä Miranna kirjoittanut 26.03.2011 klo 17:52

Kiitos kaikille!

Vanhemmat yrittävät kaikkensa jotta lannistuisin. "Ei siitä mitään tule, et sä ikinä onnistu, tuo on ihan tyhmää, miksi sun nyt muka pitää noin tehdä" jne jne.

Mun on vaan pakko uskoa itseeni, vaikka joudunkin kuuntelemaan tuota.

Joudun lainaamaan vanhemmilta rahan muuttofirmalle (paljon, koska kyseessä n. 800 km). Siksi mun on samaan hintaan kuunneltava sitä v*ttuilua. Yritän antaa sen mennä toisesta korvasta ulos. Se on vaikeaa. Vastailen vain että mm ja niih ja katotaan nyt.

Mutta kieltäydyn lannistumasta. Tämä onnistuu, tiedän sen.

Käyttäjä Miranna kirjoittanut 27.03.2011 klo 10:26

Lisää v*ttuilua vanhemmilta. Siis ihan uskomatonta settiä. En lainaakaan niiltä sitä rahaa, lainaan pankista. Mutta siis ihan uskomatonta! Miten ne voivat käyttäytyä noin lastaan kohtaan?!

Mutta mähän en masennu, en varmana. Vaikka ne kuinka yrittäisivät. Mulla on muutenkin ollut vakava masennus jo vuosia, ja nyt kun elämä näyttäisi valoa, niin kaikki yritetään pilata.

Mutta en masennu.

Käyttäjä verso kirjoittanut 27.03.2011 klo 12:56

Anteeks kun laitoin sulle niin negatiivissävyisen viestin tähän ketjuun - on mahtavaa jos et ole pessimistinen kaikesta huolimatta! Ei maaila ole vain musta tai valkoinen eli vain epäoikeudenmukainen eli toivoa on. 🌻🙂🌻perhesuhteet kyllä vaikuttaa keskeisesti hyvin vointiin. Jakselemista!

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 28.03.2011 klo 10:09

Niin onnistuu tiedän! 🌻🙂🌻

"Tulkinta

Se miten tulkitsemme maailmaa ympärillämme, näyttelee suurta roolia siinä, kuinka onnellisia olemme. Monet tilanteet ovat epäselviä ja tulkinnanvaraisia. Sillä on merkitys, näemmekö maailman karuna ja uhkaavana vai täynnä lupausta ja mahdollisuuksia. Lyubomirksy analysoi, miten erittäin onnelliset käyttävät sosiaalista vertailua muihin ihmisiin. Koehenkilöiden suoriutumista palapelitestissä seurattiin tilanteessa, jossa toinen tiimi koko ajan voitti. Vähiten onnelliset hermostuivat omasta heikosta menestyksestään, mutta hyvin onnelliset jättivät toisten suoritukset huomiotta ja keskittyivät omaan suoritukseensa (Diener, Biswas-Diener, 2008: 192)."
(Duodecim)

Jo hyvä asenteesi pitäisi siis auttaa . Paljon rohkeutta siis ja hyvää elämää 😉

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 28.03.2011 klo 12:14

Hei Miranna.
Raapustan minäkin sinulle tänne kannustusviestiä 🙂🌻
Harmi että vanhempasi käyttäytyvät noin ja tuottavat sinulle pahaa mieltä. Vanhempien pitäisi kannustaa eikä lannistaa. Ei minunkaan äiti (yh) minua koskaan kannustanut vaan eka työharjoittelupaikkaankin mennessä sanoi etten siellä tule pärjäämään. Mut pärjäsin siitä huolimatta tai sen takia.
Olet päättänyt olla lannistumatta ja se on hieno juttu. Tsemppiä sinulle kovasti. Ole iloinen asioista jotka ovat nyt hyvin.
Kirjoittele kuinka sujuu 😉

Käyttäjä Furball kirjoittanut 31.03.2011 klo 01:01

Hienoa Miranna!

On ihanaa, että joku täällä jaksaa ajatella positiivisesti. 😎 Jatka samaan tapaan ja kyllä se aurinko sieltä vielä paistaa.

Käyttäjä Miranna kirjoittanut 31.03.2011 klo 11:13

Tässä vähän kuulumisia.

Pesukoneen korjaaja kävi, sain 3 viikon jälkeen tilattua sen, kun marsuilta loppuivat alusmatot. Ihanaa kun on pesukone! Lisäksi pari putkimiestä kävi, sanoivat ettei vessan kaapissa ole kosteusvauriota vaan se pitäisi vain maalata. Mun piti tänään käydä ostamassa maalia, mutta en jaksanut. Jos huomenna.

Tämä läävä on nyt melkein siivottu. Lattiat pitää enää pestä. Ette usko millainen läävä tämä kämppä oli, ihan uskomaton. Niin ja puhtaita pyykkejä on makkarin lattia täynnä, laitoin ne siihen kasaan ja koirat ovat levittäneet ne ympäri huonetta. Ne pitäisi viikata.

Huomenna on kahdeksalta auton huolto ja kymmeneltä tulee se psykiatrinen sairaanhoitaja kotikäynnille. Jos saisin sen kanssa vaikka tyhjennettyä mun lähes kävelevän jääkaapin.

Muuttoauto on nyt lähes varmistettu 6.5. ja pankin kanssa on neuvoteltu. Ensimmäinen kiinteistövälittäjä tulee maanantaina ja toisen soittoa odotan, että koska se tulee. Avaimet haen 2.5.

Huh, miljoona hoidettavaa asiaa. Ja mä olen pystynyt siihen, minä joka normaalisti hädin tuskin pystyn käymään vessassa! Äiti yrittää edelleen lannistaa. Mutta se ei onnistu! Masennun aina sen soitosta vähäksi aikaa, mutta toivun kyllä sitten.

Tämä kaikki on tehnyt mulle uskomattoman hyvää. Mullahan on rankka masennustausta, pakkohoitoa, sairaalaan päätyneitä itsariyrityksiä, viiltelyä yms. Nyt en edes ehdi muistaa että olen masentunut. Xanoria syön kyllä aika paljon, kun päässä pyörii miljoona ajatusta enkä pysty rauhoittumaan. Stilnoctia saan maanantaina, sitten on taas kivaa. Se on mun lempilääke.

Levozinia menee 2/yö, mikä on mulle määrättykin. Se on hyvä. Aiemmin söin noin 6 päivässä, kun halusin vain nukkua. Ketipinorissa en ihan pysy määrätyssä, annos olisi 150 mg ja syön yleensä 250 mg, tarvitsen sitä illalla rauhoittuakseni.

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 31.03.2011 klo 18:36

Hyvältä kuulostaa Miranna!

Yritä vaan säilyttää saavuttamasi mieliala ja tarmokkuus!

☺️

Käyttäjä Miranna kirjoittanut 01.04.2011 klo 17:16

Kiitos kaikille tsemppauksista!

Tänään sain elämäni parhaan uutisen: mulle on myönnetty sairauspäiväraha 31.8. asti! Uskomatonta. Olen niin tohkeissani että tikahdun. Se on 2 x suurempi kuin työkkäriraha, koska on ansiosidonnainen toisin kuin mun työkkärituki. Ehkä en kuolekaan.

Auton radio on korjattu, maalia haettu, pyykit viikattu kaappiin ja se sairaanhoitaja kävi. Vähän se ihmetteli mun eläintarhaa, muttta ymmärsi että sellaista päivää ei pahimmissakaan itsaritunnelmissa ole ollut, että olisin jättänyt eläimet hoitamatta.

En voi tajuta tuota rahapäätöstä. Kaikkialla vain sanotaan, että ei sitä saa, ja mä sain noin paljon. Koskahan viimeksi olisin ollut näin onnellinen.

Maanantaiksi pitää vielä siivota hirveästi. Jos sitten huomenna. Ja maalatakin voisin huomenna. Tänään biletän tuon päätöksen kunniaksi.

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 02.04.2011 klo 18:11

Onneksi olkoon!

Joskus se aurinko paistaa risukasaankin! - Enkä hei todellakaan tarkoita muuta kuin että osuu se joskus harvoin onni omallekin kohdalle!

Tuosta saa varmaan nyt vähäksi aikaa tarmoa ja hyvän alun. 🙂👍

Käyttäjä Miranna kirjoittanut 07.04.2011 klo 17:24

Tässä taas vähän kuulumisia. Pari kiinteistönväilitttäjää on käynyt, kolmas tulee huommenna. Sitten pitäisi joku sopimus saada aikaan.

Vuokrasopimus uudesta asunnosta on lähetetty. Sähkösopimusta pitäisi alkaa duunata.

En mä oikein tajua että tämä oikeasti tapahtuu.