Miten suhtautua?

Miten suhtautua?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.02.2022 klo 12:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.02.2022 klo 12:31

Miten suhtautua elämäntilanteisiin jotka eivät ole omassa hallinnassa, jotka aiheuttavat itsehillinnän puutetta, ja tuntuvat rasittavilta pitkin päivää? 

Miten todellisuudessa tuon itseäni esiin, tämän minua peittävän pilvilinnan alta, ja näytänkö enemmän auringolta, vaiko kuutamolta, tähdistöineen päivineen?

Käyttäjä kirjoittanut 23.02.2022 klo 09:15

Turvallisuus, rohkeus, rauhallisuus ja riemu antavat odottaa itseänsä. Sen sijaan kiihtymys, sisukkuus, stressaantuneisuus ja sukupuolellisuuden tunteet ovat vaivanneet mieltäni.

Käyttäjä kirjoittanut 23.02.2022 klo 18:11

Mitähän seuraavaksi tapahtuisi. Joudunko menemään päivystykseen jotta saan jonkinlaisen rauhan sukupuolisilta aistimuksilta. Minulla on sukupuolellisia seksuaalisia aistimuksia jotka eivät helpolla ole kanssani sitä mieltä että minulla olisi jotain vain tekemistä kehossani yhtä aikaa aistimuksien kanssa, mutten uskottele itselleni voivani näille aisteille jotain vain muutosta, ja viedä aistimukset pois kehostani jonne ne eivät kuulu. En missään tapauksessa naisi näin aistimiani sukupuolellisia tuntemuksia, ne tekisivät minut vain sairaaksi, enkä haluaisi sukupuolitautia vielä ristikseni.

 

Käyttäjä kirjoittanut 24.02.2022 klo 07:43

Aamulla kävi huoltomies tarkastamassa ulko-oveni lukon ja lupasi lukkoliikkeen sitä katsomaan lähettävänsä. Ei oikein kunnolla toiminut lukko avaimilla. 😀

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 24.02.2022 klo 11:28

Pikemiten kirjoitti:
Mitähän seuraavaksi tapahtuisi. Joudunko menemään päivystykseen jotta saan jonkinlaisen rauhan sukupuolisilta aistimuksilta. Minulla on sukupuolellisia seksuaalisia aistimuksia jotka eivät helpolla ole kanssani sitä mieltä että minulla olisi jotain vain tekemistä kehossani yhtä aikaa aistimuksien kanssa, mutten uskottele itselleni voivani näille aisteille jotain vain muutosta, ja viedä aistimukset pois kehostani jonne ne eivät kuulu. En missään tapauksessa naisi näin aistimiani sukupuolellisia tuntemuksia, ne tekisivät minut vain sairaaksi, enkä haluaisi sukupuolitautia vielä ristikseni.

 
<ul id="bbp-topic-revision-log-368106" class="bbp-topic-revision-log">
<li id="bbp-topic-revision-log-368106-item-368109" class="bbp-topic-revision-log-item">Muokattu kirjoittajan toimesta 17 tuntia, 4 minuuttia sitten. Syy: lisäys

Moi.

Kerroit että vaihdoit ahdistuksen sukupuolisiin aistimuksiin. Jos minäkin teen niin joutunen myös lähtemään ensiapuun, perhana.

En oli vielä tehnyt niin...olen kahden vaiheilla. Osaatko erotella tuntemuksien hyvät ja huonot puolet? Se auttaisi minua valitsemaan oikein🤔

Jos pystyisi olemaan "lukitsematta" mitään niistä 104:stä tunteesta...antaisi niiden tulla ja mennä tarrautumatta niihin, luulen että se on "se" juttu?
Seksuaalisuus on aika vahva tunne, koska se liittyy vietteihin...enkä tiedä miten se ohjelmoidaan pois kun se menee päälle?
Ärsyttävää kuinka tunteiden vietävissä ihminen on...

 

Käyttäjä kirjoittanut 24.02.2022 klo 17:34

Moi HerKaramazov. Tämä on liian intiimiä minulle, yritän vältellä liian intiimejä tilanteita.

Käyttäjä kirjoittanut 24.02.2022 klo 18:54

Saivatko esi-vanhemmat rauhan sieluillensa, ja pääsivätkö he herran rauhaan sieluinensa?

Käyttäjä kirjoittanut 25.02.2022 klo 08:09

Miten suhtautua muinaishistorian hiilijalanjälkiin, ja pitikö niiden tehdä kipeää vielä näinä päivinä, entä tulevaisuudessa? Omat kengät jalassa?

Käyttäjä kirjoittanut 25.02.2022 klo 12:17

Sataa lunta ja maa on loskan peitossa. Talvisaappaani ovat ihan märät kuin kävin ulkona kävelyllä. Tulisipa jo kevät. 😀

Käyttäjä kirjoittanut 26.02.2022 klo 11:43

Tänään kaunis ilma. Nautinnollista olla ulkona. Laitan ruokaa, piirakkaa ja leipäjuustoa. Saa nähdä kuinka onnistun.  😀

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 26.02.2022 klo 17:28

Minulle seksuaalisuus on kipeä asia. Olen tietenkin puutteessa ja kaipaan läheisyyttä ja onnen hetkiä. Vihaan ja häpeän terveydellistä heikkouttani, kehoani ja ulkonäköäni ja luonnettani. Olen iloinen jos yksikin onneton ihminen tulee onnelliseksi seksistä ja rakkaudesta. Olen pahoillani jokaiselle joka on rakkaudessa ja seksissä satutettu, loukattu, rikottu, raiskattu. Ketään ei saa pakottaa mihinkään. Tarvitsisin varmasti seksuaaliterapiaa, mutta kokemus on osoittanut etten voi saada mitään terapiaa enkä luota enää mihinkään terapiakoulukuntaan, kaikista vähiten tunnelukko-huuhaaseen.

Käyttäjä kirjoittanut 26.02.2022 klo 19:10

Eieiei kirjoitti:
Minulle seksuaalisuus on kipeä asia. Olen tietenkin puutteessa ja kaipaan läheisyyttä ja onnen hetkiä. Vihaan ja häpeän terveydellistä heikkouttani, kehoani ja ulkonäköäni ja luonnettani. Olen iloinen jos yksikin onneton ihminen tulee onnelliseksi seksistä ja rakkaudesta. Olen pahoillani jokaiselle joka on rakkaudessa ja seksissä satutettu, loukattu, rikottu, raiskattu. Ketään ei saa pakottaa mihinkään. Tarvitsisin varmasti seksuaaliterapiaa, mutta kokemus on osoittanut etten voi saada mitään terapiaa enkä luota enää mihinkään terapiakoulukuntaan, kaikista vähiten tunnelukko-huuhaaseen.

Okei Eieiei. Haluatko kertoa minulle lisää tästä asiasta. Koetko ehkä tunne elämässäsi jonkunlaisen ongelman, johtuen siitä mitä nimität puutteeksi tai kipeäksi asiaksi, vai onko sinusta liian kiusallista rakastaa itse itseäsi? Minusta tuntuu usein etten voinut rakastaa itse itseäni koska kukaan muukaan ei tehnyt niin tai noin, se oli kertakaikkiaan liian kiusallista, kunnes sain rakkautta osakseni.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 26.02.2022 klo 22:35

Yritän vastata kysymyksiisi. Mutta epätodellisuuden kokemukseni ja anhedonia vaikkeuttavat vastausten formulointia. Kun todellisuus on pirstaloitunut kuin särjetty peili niin ontologia, käsitteistö, asioiden ja merkitysten väliset suhteet ovat kateissa, menetetyt. Kestää jonkin aikaa että saan jotain sanottua. Arkijärjellä toki on helpompi vastata.

Käyttäjä kirjoittanut 27.02.2022 klo 10:11

Eieiei, tarkoitatko nyt kiusallisia epätodellisia seksuaalisia tuntemuksiasi vai oletko vain tyytyväinen tähän tilanteeseen?

Käyttäjä kirjoittanut 27.02.2022 klo 12:19

Aurinko paistaa, ilma on kirpeä pakkasesta, ja kevät on vasta tuloillaan, linnun lauleluineen päivineen. Kävin kaupassa Neste oilla, siellä on lähin kauppani. Hain kissalleni ruokaa ja maitojuomaa. Ostin myös tupakkaa, vaikka ei minulla olisi siihen varoja laittaa. Yritän vähentää tupakan polttoani.

Söin piirakan loppuun, ja join kahvia päälle. Tänään jaksan taas paremmin kuin kuvittelisin, vielä on joitain kiusallisia tunteita, joita ilman olisi parempi olla. Ehkäpä rakkauselämäni kestää kuvittelut minua paremmin. Olen suht´koht´onnellinen sinkku nainen, mutta kuinka kauan. Elämässäni on uusi etä-suhde, joka on tutustumisvaiheessa. Ja saan häneltä paljon tasa-painottavaa voimaa kestää kaikkinaiset kiusalliset tunteet, joita en osaa sanottaa. Onnekseni hän on onnellinen kanssani kaikesta huolimatta.

Käyttäjä kirjoittanut 27.02.2022 klo 16:12
Kelpaat kelle vaan sanoi isäni ennen vanhaa!
Hetken vielä tämä puoli maailmaa,
Hetken vielä nukkuu yötä valkeaa
Sä mietit kuinka mikään satuttaa voi niin,
Parhaat vuotes kaikki maahan poljettiin
Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
Sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
Sä heräät huomaamaan,
Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan
Ja sä oot kaunis vaikket enää tunne niin,
Ne vaikka veivät sulta uskon ihmisiin
Hetken vielä nukkuu puoli maailmaa,
Hetki vielä kirkas aamu aukeaa
Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
Sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
Sä heräät huomaamaan,
Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan
Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
Sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
Sä heräät huomaamaan,
Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan