Miten suhtautua?

Miten suhtautua?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.02.2022 klo 12:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.02.2022 klo 12:31

Miten suhtautua elämäntilanteisiin jotka eivät ole omassa hallinnassa, jotka aiheuttavat itsehillinnän puutetta, ja tuntuvat rasittavilta pitkin päivää? 

Miten todellisuudessa tuon itseäni esiin, tämän minua peittävän pilvilinnan alta, ja näytänkö enemmän auringolta, vaiko kuutamolta, tähdistöineen päivineen?

Käyttäjä kirjoittanut 17.02.2022 klo 09:31

Kaiken kaikkiaan odottelen kevään tuloa. Hyvässä ja Pahassa mennään, ja tulevaisuus tuo vastauksen kaikkeen, jota odotan ajan kanssa mahdolliseksi tulevaksi, ja mahdollisuuksien varassa. Tulevaisuus on mysteerinen käsitys elämäntilanteista joita huominen tuo tullessaan.

Käyttäjä kirjoittanut 17.02.2022 klo 15:43

Huomenna iso veljeni ja hänen vaimonsa tulevat Teneriffalta kotiin. Matkan jälkeen odotan tapaamista.

Käyttäjä kirjoittanut 17.02.2022 klo 17:07

En osaa suhtautua oikealla tavalla itsetuhoisiin henkilöihin. Ajaudun erittelemään kuolemista ja kuolemanpelkoa, jota itsetuhoiset henkilöt harvemmin tuntevat. Itse olen päässyt eroon tuosta itsetuhoisuudesta.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 17.02.2022 klo 18:38

Luin viestiketjun. Minulle tuli mieleen Ingeborg Bachmann ja Martin Heidegger tai joku mystikko, pohdiskeluistasi. Samoin tuli mieleen että olen älyllisesti tyhmistynyt, en pysty keskittymään. Mieleenintuli myös berserkit, jotka saavuttivat tietynlaisen tajunnan psyykkaamalla itsensä sekopäiseen raivoon. Viha ja raivo tavallaan saa ihmisen fokusoituneeseen tilaan... Mutta seuraukset ovat hirveät.

Käyttäjä Valonetsijä kirjoittanut 18.02.2022 klo 08:42

Täytyy vaan yrittää hyväksyä, että elämää ei voi kontrolloida, tutkailla uteliaana elämää. Onko tässä jotain mikä olisi tarkoitettu minulle opiksi?

Mahdollisuuksien mukaan keskittyä vaan välillä hengittämään ja jatkaa matkaa  sitten vaikka läpi "helvetin". Mikään ei kestä ikuisesti. Voi yrittää liikuttaa energiaa johonkin toiseen suuntaan ja kiinnittää huomiota mihin tahansa pieneenkin asiaan mikä tuntuu hyvältä. Tsemppiä!!

Käyttäjä Valonetsijä kirjoittanut 18.02.2022 klo 08:46

Sinulla on tulossa ilmeisesti kiva tapaaminen. Hyvää viikonloppua!

Käyttäjä kirjoittanut 18.02.2022 klo 09:41

Olipa taas tunteet, jotka tulivat noista teksteistänne. En ymmärrä mistä vihasta ja raivosta oli kyse, minua vain nauratti.  😀  Tunteet vähän riepottelevat, mutta kaikkeen tottuu, ja tunteet täytyy vain oppia sietämään, ja kaikkinaiset aistimukset, jotka kuuluvat asiaan, jos ei ole nyt ketään jolle nämä tunteet ja aistimukset lahjoittaisi, silloin pitäisi olla suhde henkilön kanssa.

Käyttäjä kirjoittanut 18.02.2022 klo 11:32

Nuoruudessani minun oli vaikeata hyväksyä kaikkia 😀 tunteita ja aistimuksia 😀 mielestäni se kuuluu ikään, kuin ei ole kokemusta suhteista, ei osaa suhtautua suhteisiin rauhallisesti ja ottaa osaa vain omaan elämäänsä, 😀 mutta elämä opettaa ottamaan muiden suhteet ihan rauhallisesti. 😀 Ei ole mitään järkeä suuttua siitä syystä ettei itsellä ole samanlaista suhdetta tai samanlaisia pelejä joita muiden suhteet ovat täydellisimpinään.

Käyttäjä kirjoittanut 18.02.2022 klo 16:43

Vuodenaikojen vaihtelu tuo kevään esiin kiireettömänä ja kauniina, kuin henkilökohtaisen olon parhaimmillaan. Kuvajainen on kaunis ja seesteinen kuin enkelin kuvajainen. Kevät on kohtalon aikaa, siihen kytketään ajatuksien siivin toivoa paremmasta ajasta. 😀

Kevät on vuodenajoista eniten toivoa herättävä, toivoa lämpimistä ajoista, luonnon vihreydestä, lintujen eloisasta laulusta ja parittelu rituaaleista. 😀

Henkilökohtaisesti kevät tuo toivoa pitkästä kuumasta kesästä, jollaiset ovat harvinaisia Suomessa, mutta toivoa on oltava, ei sitä muuten jaksa eteenpäin taivaltaa. 😀

Kevään edetessä maaliskuusta huhtikuuhun alkavat lumet sulaa pois, ja kukkaset tulla esiin. Ja luonto herää kiireettömästi eloon kuin huhtikuu vaihtuu toukokuuksi ja ensimmäiset hyönteiset tulevat esiin ( jos ei tule takatalvi ja lunta ). 😀

Odotukset ovat kevään suhteen ennallaan, paljon rakkauden täydellisiä päiviä, ja oma itsensä. 😀

Käyttäjä kirjoittanut 19.02.2022 klo 10:18

Taas sataa lunta. Ja kuuntelen suomi-rap kanavaa radiosta. Paljon on mennyt jo aikaa hukkaan, mutta vielä menee lisää aika hukkaan ja ihan selvinpäin. En kelpaa edes musiikiksi radioon, koska ...  😀 ...

Käyttäjä kirjoittanut 20.02.2022 klo 09:27

Kaunis ilma, aurinko paistaa, vielä on kirpeä pakkanen ilmassa. Kissani meni parvekkeelle tuoliin lepäämään, nyt täytyy odottaa että saa parvekkeen oven kiinni. 😺

Tilasin eilen IMAGE lehden kun minulle tuli 2 kpl lahjalehtiä ja tykkäsin niitä katsoa.

Käyttäjä kirjoittanut 20.02.2022 klo 13:29

Kuinka opettavaisia nuo toisten palstat ovat, niissä sattuu ja tapahtuu, vähän kateeksi käy.

Minulla ei ole muuta sanottavaa kuin tunteet ja aistimukset, ja tarkoitan kaikkia noita tunteita, en valitettavasti voi nimetä niitä kaikkia on niitä yli 100 kpl. erilaisia tunteita, on minulla jossain lista kaikista tunteista, mutta en jaksaisi kirjoittaa niitä kaikkia.

Tunteet 104 tunnetta aakkosjärjestyksessä.

Ahdistus. Alakuloisuus. Alemmuus. Anteeksiantamisen ja Anteeksisaamisen tunteet. Arkuus. Arvokkuus. Avuttomuus. Epätoivo. Epävarmuus. Haaveellisuus. Haikeus. Hellyys. Helpottuneisuus. Hengellisyys. Hermostuneisuus. Huolestuneisuus. Huvittuneisuus
Hylätyksi tulemisen tunne. Hyväksyntä. Hyväntuulisuus. Hyvä olo. Hämmennys. Hämmästys. Häpeä. Hätääntyneisyys. Ihmeissään olo. Ikävä. Ilo. Inho. Innostuneisuus. Intohimo. Ivallisuus
Jännitys. Järkytys. Kaipaus. Kateus. Katkeruus. Katumus. Kauhu. Kiihtymys. Kiinnostus
Kiintymys. Kiitollisuus. Kostonhalu. Kunnioitus. Kyllästyneisyys. Kyynisyys. Kärsimys. Leikkisyys. Levottomuus. Loukkaantuneisuus. Luottamus. Masentuneisuus. Mustasukkaisuus. Myötäelämisen tunne, Empatia. Nolous. Nöyryys. Oikeudenmukaisuus ja Epäoikeudenmukaisuus. Onni. Paha olo. Pelko. Pettymys. Pitkästyneisyys, ikävystyminen. Pätevyys. Rakkaus. Rasittuneisuus. Rauhallisuus. Rentous. Riehakkuus. Riemu. Riittämättömyys. Rohkeus. Sisukkuus, sinnikkyys. Stressaantuneisuus. Sukupuolisuuden eli Seksuaalisuuden tunne. Suru. Suuttumus. Syyllisyys. Säikähdys. Sääli. Toiveikkuus. Toivottomuus. Turhautuneisuus. Turvallisuus. Turvattomuus. Tuskastuneisuus. Tyytymättömyys. Tyytyväisyys. Ujous. Uteliaisuus. Uupumus. Vaivaantuneisuus. Vapaus. Varmuus. Vastuuntunto. Velvollisuuden tunne. Viha. Voitonriemu. Välinpitämättömyys. Väsymys. Yksinäisyys. Ylpeys. Ystävällisyys.  Ärtyneisyys.

Siinä monta erilaista tunnetta, joista voisi valita mieluisimmat tunteet, joita voisi pitää omina tavoitteinaan tuntemuksillensa. Valitsisin Turvallisuuden, Rohkeuden, Rauhallisuuden, ja Riemun, jos onnistuisin tavoitteissani.

Käyttäjä kirjoittanut 21.02.2022 klo 08:54

Kamala särky oikeassa jalassa, otin särkylääkettä, koskahan se helpottaa. 😁

 

Käyttäjä kirjoittanut 21.02.2022 klo 12:10

Mietin kokoajan miksi minä sain Lauri Tähkän huomion kiinnittymään itseeni niin että hän pyysi päästä facebook kaverikseni, ja otti yhteyttä messengerissä minuun ja halusi tietää tykkäänkö hänen musiikki kappaleistaan! On minulla välillä ollut todella kummallisia facebook kavereita!

Käyttäjä kirjoittanut 22.02.2022 klo 08:54

"En tule sinne missä sinä olet, älä sinäkään tule sinne missä minä olen!" ajattelin.