Miten suhtautua?

Miten suhtautua?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.02.2022 klo 12:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.02.2022 klo 12:31

Miten suhtautua elämäntilanteisiin jotka eivät ole omassa hallinnassa, jotka aiheuttavat itsehillinnän puutetta, ja tuntuvat rasittavilta pitkin päivää? 

Miten todellisuudessa tuon itseäni esiin, tämän minua peittävän pilvilinnan alta, ja näytänkö enemmän auringolta, vaiko kuutamolta, tähdistöineen päivineen?

Käyttäjä kirjoittanut 11.02.2022 klo 13:25

Elämäntilanteissa joissa todellisuus kohtaa pilvilinnojen kaltaisia kokonpanojen kokopanoja ei voi muuta kuin hellittää hetkeksi ja miettiä kuka kaikkea ohjaa? Minäkö vaiko Jumala?

Elämäntilanteissa joissa todellisuus kohtaa todellisuuden ei voi aina päättää kaikkea silti itse koska asiat koskevat muita henkilöitä, mutta jos sille ei ole todellista perustaa todellisuudessa voi päätökset tehdä oman mielensä mukaan, silti on hyväksyttävää ottaa huomioon seikkoja, joiden suhteen tekisi todellisuudessa toisenlaisia päätöksiä.

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2022 klo 07:29

Vesisade tuntuu erilaiselta kuin lumisade, niissä on selvä ero.

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2022 klo 10:15

Miten suhtautua henkilöön joka on mielestään äänitetty rap-musiikiksi niin että omatuntoa soimaa, kun kuuntelen rap-musiikkia kasetilta, vaikka rap-musiikki kasetti on äänitetty jo monta vuotta sitten, vaikka on ollut myynnissä vielä. Mahdollisesti ajatonta musiikkia. 😂

Käyttäjä kirjoittanut 13.02.2022 klo 10:25

Taas olisi sellainen päivä että voisi mennä Messuun, mutta tänään olen ajatellut lääkärillä käyntiä silloin ennen vanhaa kun olin verenpaine lääkkeiden kanssa pulassa, koska nämä lääkärit eivät kirjoittaneet uusia reseptejä ennen kuin mennyt psykiatrille, ja löytänyt silti sen henkilökohtaisen todellisuuden ja tasapainon, joka kuuluisi minulle, joka auttaa löytämään itsensä kaikista noista ulkonäöistä, ja elämään ilman noita " Piruilevia harhaanjohdatuksia!"

 

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 13.02.2022 klo 14:22

Vaikkapa sairaudet tekevät sen, että elämäntilanne ei aina ole itsellä hallinnassa. Silloin täytyy voida luottaa siihen, että apuakin saa.

Miten elää tyydytystä tuottavaa elämää, johon kuuluu myös mahdollisuus ilmaista itseään ja tuoda esiin omaa persoonaa?Tässäpä ikuisuuskysymyksiä. On hyvä lähteä välillä ulos, vaikkapa messuun tai kävelylle. Voi vaikka kirjoittaa pienen runon tai piirtää kuvan.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: Kirjoitusvirhe
Käyttäjä kirjoittanut 13.02.2022 klo 18:46

Valitettavasti olen ihan eri aaltopituudella, enkä tajua miten sinä ajattelet, enkä ymmärrä mitään mitä sinä kirjoitat. Ikuisuuskysymykset ovat kuin Jumalan sanaa. Persoonallisuus on henkilökohtainen asia. Se että kirjoitat tyydytystä tuottavasta elämästä, tuntuu minusta ihan kamalasti siltä ettet todellisuudessa tiedosta etteivät henkilöt ymmärrä sinua mitenkään oikein, koska lataat kamalasti tunnetta lauseeseen, se juuri on skitsofreenistä, näin on minulle aina sanottu.

Käyttäjä kirjoittanut 14.02.2022 klo 08:52

Uusi päivä. Ymmärrän jotkut asiat paremmin kuin toiset asiat, koska teksti on neutraalia silloin kun luen sitä, mutta jos asiassa on paljon piilotettuja tarkoituksia ja tekstissä tunnetta on minun vaikeata ymmärtää tekstiä oikein.

Uusi päivä. Ihmeellinen on tuleva päivä, kaikkea saattaa tapahtua. Pitää käydä kaupassa hakemassa KISSILLE märkäruokaa ja itselle juustoa, maitoa ja leipää.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 14.02.2022 klo 10:02

Ei minun yleensä ole erityisen vaikea tulla ymmärretyksi oikein. Ehkäpä on parempi, etten enää kirjoita vastauksia sinulle. Hyvää jatkoa.

Käyttäjä kirjoittanut 14.02.2022 klo 10:17

Odottelen edunvalvonnan lopetusta. Että pääsen kokeilemaan omia siipiäni, mitenhän tuossa mahtaa käydä. Kun lopulta olen omillani pidän säästössä rahaa, ja säästän vähän lisää vähitellen. Toivottavasti siinä käy hyvin.

Käyttäjä kirjoittanut 14.02.2022 klo 12:17

Otin yhteyttä holhoustiimiin ja sain kuulla että nyt käsitellään marraskuussa tulleita hakemuksia, joten menee varmaan aikaa ennen kuin tulee minun vuoroni.

Käyttäjä kirjoittanut 14.02.2022 klo 14:44

Tilapäiset tunteet; Jostain syystä määrätty tilanne laukaisee suuret luulot ja suuret tunteet, joista en normaalisti ole tietoinen, joka on mielestäni häkellyttävää, ja kun en osaa käsitellä näitä suuria luuloja ja suuria tunteita, joudun ymmälle niiden tarkoitusperistä. En ymmärrä, mikä minua riivaa, enkä saa tolkkua omista tunteistani. Tällä tavoin altistun skitsofrenialle, josta seurauksena olen kuin en olisi oma itseni ollutkaan, kohdatessani tuollaisia suuria  harhaluuloja itsestäni epäilen olenko niitä edes itse tehnyt kuin pilvilinnoja taivaankannelle.

Käyttäjä kirjoittanut 15.02.2022 klo 12:15

Välillä tunnen tunteita sen johdosta mitä joku muu on sanonut. Aina ei ole helppoa suhtautua muihin henkilöihin persoonattoman neutraalisti. Välillä kuulee jonkun menettäneen lapsensa. Eikä niitä ole helppoa kuunnella.

Käyttäjä kirjoittanut 15.02.2022 klo 18:28

Minulla on jalka kipeä, on ollut tammikuusta asti. Ehkä se paranee itsestään eikä tarvitse mennä lääkärille sen takia enää, mutta ei siltä näytä. Muuten on mennyt ihan mukavasti päivä kerrallaan. En ole liikaa rehkinyt, pitänyt kiirettä, ja muuten rasittanut itse itseäni. Pitää mennä pesulle.

Käyttäjä kirjoittanut 16.02.2022 klo 13:30

Kävin Ankkurissa hakemassa avustus ruokakassin, kun nyt on vähän tiukkaa, tulin kotiin ja naapurini toi minulle omansa ruokakassin, ilmeisesti sisälsi ruokaa jota heillä ei syödä.  😀

Käyttäjä kirjoittanut 16.02.2022 klo 17:54

Tuntuuko, että aika kuluu muiden toiveita ja tarpeita täyttäessä ja itselle ei jää aikaa? Kyllä tuntuu vaikka todellisuudessani en noin tee.

Miksi ein sanominen ja omien puolien pitäminen pelottaa? Koska pelottaa että jää yksin.