miten koet tämän?

miten koet tämän?

Käyttäjä keskustelua aloittanut aikaan 21.02.2020 klo 09:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 21.02.2020 klo 09:24

https://www.youtube.com/watch?v=J4ObTklKjZc

jos kuuntelet?

jos haluat jakaa mitä ajatuksia sinussa herää

SOS

• Muokattu kirjoittajan toimesta 1 kuukausi, 1 viikko sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä maanvaiva kirjoittanut 21.02.2020 klo 11:35

Koska tuon nimi on Se oli SOS, niin koen tämän siten, että nämä kaksi näyttelivät itsemurhan yritystä ja selittivät sitä sillä, että oli vaan avunhakua. Ja, kun saivat epärehellisesti apua, sekään ei sitten kelvannut.

Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 29.02.2020 klo 00:35

Minusta tämä laulu videoituna näin kuvaa tässä ajassa elämisen apaattisuutta. Osa kansasta elää tämänlaisessa alavireisyydessä, josta tässä parodianomaisesti annetaan eräänlainen kuvaus.  Kuin rutiinilla pistäydytään hoidossa ja palataan arkeen kuin elämä ois 'kättä päälle' -sopimuksella kunnossa. Eli mulle tulee tästä toisenlainen vaikutelma. Näissä tytöissä, jotka tämän bändin on luoneet, on tiettyä pohjalaista mentaliteettia. Koettua elämää laittaa lauluiksi, aikamoinen haaste. Joku viehätys tässä melankolisessa kaurismäkimaisessa sanoituksessa ja pelkistyneessä melodiassa on. Uutuudenviehätystäkö erilaisuutensa takiako? Vai mitä olet mieltä?

Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 29.02.2020 klo 08:44

Veikkasinko lottorivini väärin.... ? sitähän ovat pohtineet kautta vuosikymmenien suomalaiset tavallista elämää elävät, minkä vuoksi kaksikko alkoi herättää ihmisten huomiota. Eilen tuli jollain kanavalla Maustetyttöjen live Flowssa. Ensi kerran aloin kuunnella tarkemmin, mitä viestivät kappaleissaan, virkistävää vaihtelua kuulla nyky(tavallisten) nuorten ihmisten tarinaa ilman diivailuja, jotain koskettavaa on pelkistyneissä lyriikoissa. Tosin liian moni painii omien apaatioidensa kanssa yksin; minkälaisiahan kappaleita sinun elämästä syntyis? Pieneltä paikkakunnalta itsekin lähteneneenä ymmärrän tuon asenteen, kun missään ei ole mitään. Ei tunnu olevan mitään? Tuo osuu jotenkin suomi-ihmisen ytimeen; ei minussa ole mitään... liikaa, enkä enempää tarvi tai menee päähän...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 1 kuukausi sitten. Syy: jatkoin
Käyttäjä maanvaiva kirjoittanut 29.02.2020 klo 11:08

Minusta Maustetytöt tekevät sellaista muka surullista musiikkia, että se on lähinnä sitten koomista. Enkä ole päässyt selville ovatko he koomikoita vai ei? Minua lähinnä ärsyttää heidän sanoitukset. Se on sellaista itsesääliä mihin ihminen antaa itsensä mennä, kun ei viitsi tehdä asioille mitään.

Eivätkä he laula siitä ettei pienellä paikkakunnalla ole tekemistä vaan siitä ettei Hesassa ole muuta tekemistä kuin istua kapakassa kaljoilla tai omassa yksiössä He itse ovat kotoisin Oulun korkeudelta ja haaveilevat muuttoa takaisin sinne. Noin mie koen heidän laulunsa.

Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 29.02.2020 klo 17:44

maanvaiva kirjoitti:
Minusta Maustetytöt tekevät sellaista....  Minua lähinnä ärsyttää heidän sanoitukset. Se on sellaista itsesääliä mihin ihminen antaa itsensä mennä, kun ei viitsi tehdä asioille mitään.

Minä koen tyttöjen laulut realistisuutena, en surullisena. Tuommosta elämä monella on. Mikään ei oikein näytä tuntuvan miltään. Elämä vaan on mitä on. En sanois tuota itsesääliksi. Se kuulostaa mun mielestä enemmän valivali-jutuilta (valitukselta). (Itsesääli.) Ehkä ihminen, joka on jollain lailla hyväksynyt elämänsä, kuulostaa tältä miltä nämä tytöt.

Monenlaisten leikkureitten läpi leikkautuneena elämästä jää jäljelle kuiten jotain: sisaruus, joka toimii. Synnyttää vähäeleisiä tarinoita perussoinnutuksella?