Mitä musiikkia kuuntelette?

Mitä musiikkia kuuntelette?

Käyttäjä Vanki aloittanut aikaan 25.01.2013 klo 09:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Vanki kirjoittanut 25.01.2013 klo 09:22

Elikkäs ajattelin tälläisen ketjun laittaa pystyyn kun ei ole vielä tai ei ainakaan aktiivista sellaista. Musiikki on tunnetusti hyvä terapiamuoto. Musiikki herättää muistoja, tunteita, ajatuksia jne. Kaikki me pidämme jonkinlaisesta musiikista.

Kysymys kuuluukin: Mitä musiikkia olette kuunnelleet viime aikoina?

Ajattelin, että porukka voisi linkittää vaikka youtubesta kappaleita mitä ovat kuunnelleet ja ehkä kertoa jotain sen kappaleen merkityksestä itselleen.

Ensimmäiseksi itse voisin laittaa tälläisen;

Joose Keskitalo & Kolmas Maailmanpalo – On hyvä että olet surullinen
http://www.youtube.com/watch?v=aOGiXEBMCMk

Kyseinen kappale on mukavan hilpeä mutta sanat, ai että.. tykkään🙂👍. Hienosti kerrotaan tietynlaisista ihmistyypeistä.

Käyttäjä Pellehermanni kirjoittanut 22.01.2014 klo 20:40

Minäkään en ole kuunnellut moneen kuukauteen musiikkia muutakuin autossa radioo. Itselleni tärkeät bändit eivät ole herättänyt mitään kiinnostusta. Tänään kuitenkin pitkästä aikaa kuuntelin youtubesta Timo Rautiainen & Trio Niskalaukauksen surupuku. Varmaan kuuntelin sen siksi koska halusin fiilistellä sitä mielentilaa joka mulla on ollut pari kuukautta ja kappale jollain tavalla psyykkistä mielentilaa kuvaa.

Käyttäjä blueyes kirjoittanut 11.03.2014 klo 06:16
Käyttäjä Ibislintu kirjoittanut 15.04.2014 klo 22:11

Tämäpä on mukava ketju. 🙂 Joiltain tuli kommenttia jo Tom Waitsin, Pink Floydin ja Sian suuntaan, jee! Musiikki on erityisen lähellä sydäntäni, tosin joskus elämässä on mullakin jaksoja, ettei mikään musiikki tunnu istuvan tunteisiin tai ajatuksiin, kuten nyt. Mutta yritetäänpä silti. Harrastaako täällä kukaan muuten vinyyleitä? Itse olen niiden suhteen varsin vihreä.

Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, eniten kuitenkin progressiivista rockia/metallia, mutta mukaan mahtuu tosiaan älyttömästi muutakin.

Esimerkiksi tämä herkkä Ólafur Arnaldsin kappale:

https://www.youtube.com/watch?v=PXkc2GLPl6I

ja raskaamman musiikin ystäville Devin Townsendia:

https://www.youtube.com/watch?v=2_vOX3s9f_w

Käyttäjä pfsctti kirjoittanut 21.06.2014 klo 16:56

Kuplaa vai ei - koskaan ei ole liian myöhä saada onnellista lapsuutta?

http://www.youtube.com/watch?v=KNhx6b7EE0k

Retki merenrantaan...

http://www.youtube.com/watch?v=LmSidvBaXws

Käyttäjä angoisse kirjoittanut 26.07.2014 klo 03:36

Viimeaikojen soitetuimmat:

Mokoma - En elä talven yli; sille se nyt vähän niinkuin tuntuu. Ei usko riitä parempaan huomiseen.

Stam1na - Kadonneet kolme sanaa; "Ei minulta mitään puutu, näillä mennään, ei mikään muutu."

Apulanta - 006; "sammuttakaa aurinko, ei saa saa saa, se paistaa".

Käyttäjä Elämää(kö) kirjoittanut 14.08.2014 klo 12:04

Tämä on ensimmäinen viestini foorumille, ja ajattelin aloittaa ensin mukavammasta päästä. 😳

Kuuntelen paljon musiikkia ja tyyli sekä artisti riippuu vahvasti sen hetkisestä tunnetilasta.

Tässä muutamia:

-Pink Floyd
-Genesis
-Phil Collins
-Depeche Mode

Nyt kun uin taas syvissä vesissä, niin linkkaan fiiliksiäni mukailevan biisin Pink Floydilta.

https://www.youtube.com/watch?v=AdKNlGfkyhc

Käyttäjä kirjoittanut 14.08.2014 klo 13:29

Musiikki on sydäntä lähellä, ja paljon. Merkityksiä ja ajatuksia herää monenlaisista tuotoksista. Kuuntelen vähän kaikkea - klassista, jazzia, elokuvamusiikkia, populaarimusiikkia, pelimusiikkia, oopperaa... Ainoa, mitä en oikein jaksa, on ainainen sisällötön pop-hittitehtailu. Mutta jos nimivinkkejä haluatte, täältä pesee:

Hyviä bändejä on aivan tuhottomasti, mutta tässä muutamia eri genreistä: Von Hertzen Brothers, Insomnium, Sara, Lamb of God, Swallow the Sun, Coldplay (vanha tuotanto), Pariisin Kevät, Sonata Arctica, Katzenjammer, Disturbed, Opeth.

Sitten on yksittäisiä säveltäjiä tuolta elokuva- ja pelipuolelta. Uskokaa tai älkää, soundtrack musiikki iskee joskus paremmin kuin mikään bändi, vaikka ei olisi elokuvaa nähnyt tai peliä pelannut. Tässä mestareita: Jesper Kyd, Lorne Balfe, Ari Pulkkinen, James Newton-Howard, Hans Zimmer, James Horner, Howard Shore, Brian Tyler, Dario Marianelli. Sitten on muutamia kokoonpanoja genressä: Two Steps From Hell, Future World Music, Audiomachine.

Sitten hieman klassista tai oikeammin taidemusiikkia (nimien kirjoitusasu voi vaihdella): Jean Sibelius, Sergei Rachmaninov, Pjotr Tsaikovski, Robert Schumann, Antonio Vivaldi, Franz Schubert, Antonin Dvorak.

Näitä on tässä aika paljon, mutta testatkaa ihmeessä. Itse olen kasvanut lähes kaikkiin kiinni, ja enemmänkin olisi ollut 😀

Käyttäjä häviäjä35v kirjoittanut 14.08.2014 klo 14:31

Moikka.

Mä kuuntelen pelkästään metallimusiikkia ja olenkin hevimies.

Ja tässä sitä tulee mitä kuuntelen monille varmaan täysin tuntemattomia bändejä, mutta suosittelen kuuntelemaan ja menkää youtuubiin kuuntelemaan tai vaikka spotifyyn sillä monet ovat kuuntelemisen arvoisia ja juuri tullut uusia levyjä bändeiltä.

Eli Dragonforce, Stam1na, Arch enemy, Edguy, Battle beast, In flames, Amoral(Ari koivunen solistina), Ancient bards, Stratovarius, Mokomaa, Brother firetribe, Amorphis, Children of bodom, Metallica, Iron maiden, Amon amarth, Amberian dawn, Unisonic, Gamma ray, Helloween, Freedom call, Ensiferum, Kotiteollisuus, Reinxeed, Sonata arctica, Kilpi, Teräsbetoni, Hammerfall, Judas priest ja monet muut😀

Käyttäjä Henkka -93 kirjoittanut 04.09.2014 klo 22:45

Mulla oli pitkä kausi, etten yksinkertaisesti pystynyt kuuntelemaan musiikkia...

Nyt jälleen suorastaan nautin siitä 🙂 Aika paljon kuuntelen konemusiikkia ja yksi suosikkini on The Prodigy ☺️❤️ . Mulla on myös aika "gay" maku musiikissakin, joskus tulee kuunneltua Gagaa ja Madonnaa jne.

Käyttäjä Tunteellinen siili* kirjoittanut 19.11.2014 klo 17:03

Ah, musiikki. 🙂🌻 mikä mieletön voimavaran ja tunteen lähde. En varmaan olis selvinnyt pahimmista ajoista ilman musiikkia...

Mä kuuntelen tosi paljon Antti Tuiskua. Saan sen musiikista niin paljon voimaa, tukea ja apua. Se on vähän kuin vertaistukea, et joku on kokenut samaa mitä mä koen. Ja se (musiikki) on aina lähellä. ☺️❤️

Käyttäjä qwerty09 kirjoittanut 16.09.2015 klo 15:06

Harmajan Hauras

https://www.youtube.com/watch?v=sI70agMPBp0

Hauras

Hän on vain kun katso en
Ja tuulen vire ennen hämärää
Siihen toivon että jäät
Suljen silmät aika katoaa

Ja kulkee kylmä hetki pariimme

Olet hauras kuin jää
Ja kulkee kylmä hetki pariimme
Olet siinä kun herään

Ja kulkee kylmä hetki väliimme
Olet hauras kuin jää
Ja kulkee kylmä hetki väliimme
Olet siinä kun herään

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.09.2015 klo 16:16

Oon varmaan vastannutkin joskus tähän ketjuun, mutta aihe on niin rakas. Minulle musiikki on terapiaa. Jokaiselle kappaleelle on eletty hetkensä.
niin, mitäs kuuntelen. Linkin Park. Guns and Roses, Aerosmith, Ugly kid Joe oli upea aikoinaan, The Calling, Mr Big, Pearl jam, Nirvana. Marilyn manson, Placebo. Suomalaista the Rasmus, Negative, Uniklubi.
En tykkää Jonne aaronista, mutta Negative oli upea. Lauri Tähkä, Sonata Artica, Johanna Kurkela.
Jos pitää yksi valita se on Linkin Park. Kuolen tuhat kuolemaa joka kerran, kun kuulen Numbin.

Käyttäjä Ahdistaja kirjoittanut 16.09.2015 klo 21:47

Konemusiikki on lähellä sydäntä, tango on lähellä sydäntä, iskelmä on lähellä sydäntä, metallimusiikki on lähellä sydäntä, reggae on lähellä sydäntä. Olen siis kaikkiruokainen.

Käyttäjä Tuubihuivi kirjoittanut 17.09.2015 klo 17:54

Hei, ihana aihe tuo musiikki 🙂

Minä en tule toimeen ilman musiikkia. Minulla on toistuva masennus, nyt keskivaikea. Kuuntelen paljon musaa, soitan ja laulan. Tykkään monenlaisesta, heavysta, rockista, iskelmästä, konemusiikista, punkista, countrysta, bluesista. Kun on oikein huono olo parhaiten auttaa rankempi, synkempi musa. Olen huomannut että mulla menee kausittain, tällä hetkellä kuuntelen enemmän iskelmää kun taas talvella rankkaa punkkia ja rockia.

Käyttäjä Tuubihuivi kirjoittanut 17.09.2015 klo 18:12

Kuuntelin Ibislinnun mainitsemaa Dewin Townsendia, mahtavaa 🙂👍