Minulta on kielletty lähes kaikki sairaanhoito

Minulta on kielletty lähes kaikki sairaanhoito

Käyttäjä yksinäinen28 aloittanut aikaan 06.12.2016 klo 17:21 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 06.12.2016 klo 17:21

Mitä nyt teen? en saa apua enkä tukea oikein mistään ja olen hyvin yksin.

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 07.12.2016 klo 03:21

Kirjoita lisää. Se on auttanut monia kun on saanut purkaa sydäntään. Miten voidaan kieltää sairaanhoitojos sitä kerta tarvitsee?

Käyttäjä Joie kirjoittanut 07.12.2016 klo 11:45

Mikä sulla on hätänä? Kiva, kun tulit tänne kirjoittamaan ☺️❤️

Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 10.12.2016 klo 10:03

psykiatria ei auta, koska niitten mielestä hoito kuuluu yths:lle, koska olen opiskelija ja toisin päin. ja haettu terapiamuoto evättiin. ketään ei vaan kiinnosta näköjään, koska olen myös vaikeavammainen.

Kaikki kontaktitkin sanoo että tää vaikuttaa ennakkotapaukselta olen myös käynyt päivystyksessä mutta en saa sieltä kuin rauhoittavia.

Perheltäni en saa mitään tukea arkeen, kun ei edes avustus toimi. välillä on jopa nälkä kun kukaan ei oo tehnyt ruokaa....

Nää on siis tosi yleisesti kirjoitettu, mutta vielä vuosi sitten en minäkään uskonut että tämä on suomessa mahdollista. enkä mä koskaan saa nukkua yötä turvassa.

Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 10.12.2016 klo 12:35

Onko mun edellinen viesti kadonnut täältä? vai kestääkö julkaisu

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 11.12.2016 klo 08:01

Jos en itse olisi saanut apua aikoinaan niin en olisi enää tässä kirjoittamassa. Siksi tuntuu erityisen pahalta jos joku ei saa apua. Googlasin tuon yths kun en tiennyt mikä se on. Heidän sivuilla on ylhäällä yhteistiedot ja kun sen avaa niin vasemmalla potilasasiamies. Oletko kirjoittanut hänelle tuolla lomakkeella? Tiedä sitten auttaako kun pitävät varmasti omiensa puolta mutta aina kannattaa kokeilla. Oletko kysynyt lääkäriltä voiko hän kirjoittaa lähetteen paikkakuntasi psykiatriselle poliklinikalle tai vastaavalle? Googlaa paikkakuntasi psykiatriset palvelut jos sieltä löytyisi joku paikka johon ottaa yhteyttä. En voi uskoa että ollaan Suomessa menty jo siihen pisteeseen ettei apua saa. Kokoajan tietysti supistetaan kaikkea ja tavallisilta ihmisiltä ensimmäiseksi joten ei voi siitäkään olla varma enää.

Paska, paska, hallitus.

Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 11.12.2016 klo 13:29

Moi! lähes kaikki on eritetty enkä mä oo ollut yrittämässsä yksin. Tietyt ammattiryhmätkin on ihan ällikällä lyötyjä.

Mutta kiitos, että jaksoit vastata, en jaksa olla enää yksin. Mull on nälkä ja turvatonn olo, muttei oo paikkaa minne mennä.

Jotkut on jopa antanut ymmärtää että älä mene päivystykseen, tavallan vihdoin, kaikki muut on patistamassa mua sinne koko ajan, mut se vasta turhaa onkin.

Mä oon ollut siellä niin monta kertaa jo...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.12.2016 klo 13:36

Hei yksinäinen28!
Kiva kun kirjoitit tänne. Tänne tulevat viestit tulevat moderaattorin kautta, joten joskus niiden julkaisu viivästyy sen takia.

Haluaisitko kertoa tilanteestasi pikkuisen tarkemmin? Mikä sulla on se toinen vamma, johon viittasit? Oletko käynyt yths:llä terveydenhoitajalla/lääkärillä, vai oletko päässyt yths:n psykiatrille? Kertoivatko yths:ltä perusteluja sille, että sinun pitäisi mennä psyk. polin kautta?

Mulla tuli aikoinaan ensimmäiset hoitokontaktit yths:n kautta. Se kesti pitkään, ja jouduin monenlaisille portaille ennen kuin pääsin eteenpäin. Pääsin psykiatrille juttelemaan muutamaksi kerraksi, mutta silloin vointini ei mennyt niin huonoksi, että mihinkään pitkäaikaisempaan olisi ryhdytty.

Muutamaa vuotta myöhemmin se yths:n (pitkähkö) pyörittely oli varmaankin aika merkittävä tekijä siinä, että asia lähti etenemään aika jouhevasti. Oli tavallaan jotain, millä todistaa viranomaisille että ongelmani on jatkunut jo pidempään, eikä ole menossa itsestään ohi. Voimia sulle avun hakemiseen! Ja kirjoittele välillä kuulumisiasi tänne, täällä on ihmisiä jotka lukevat siitä mielellään. 🙂

Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 11.12.2016 klo 18:38

Moi! en muista mitä kerroin vammastani, mutta käytän siis pyörätuolia. ja tarvitsen lähes päivittäin avustajien apua arkielämässäni.

yths:pyörittely on kestänyt tai tilanne on monimutkainen mut n.5 vuotta.... ja syy siihen että ne ei halua nyt enää hoitaa on osittain se että tämä on niitten omaa syytä ja niillä ei nyt sitten enää ole resursseja....

mä heräsin äskenkinkin kauhuun ja olisin vain toivonut, että täällä olisi joku, mutta, jos ei oo fyysistä hätää niin ei oo tässä yhteiskunnassa paikaa minne mennä.

olisin valmis lähtemään jo huomenna turvapaikkaan jos vaan pääsisin. mut psykiatria on siis sitä mieltä että koska olen opiskelija, niin hoitoni kuuluu yths:lle ja sitähän niillä ei ole. en saa edes terapiaa ens vuonna.

Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 12.12.2016 klo 22:13

Noin nyt väittää lääkäri että tää tilanne on mun omaa syytä. ei ole. ei apua mulle siis. :´(... Kriisikeskuksessa on mulla vielä jotain aikoja mutta.... mut nekin on todella yllättyneitä ja tyrmistyneitä....

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 13.12.2016 klo 12:04

Voi kun pystyisi,osaisi auttaa mutta olen ainakin hengessä mukana. Voimia.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 14.12.2016 klo 12:00

Mikä sua sit painaa yksinäinen28? Onks siitä Kriisikeskuksen kautta saadusta tuesta ollu apua?

Tunnusx, kiva lukea sun kommentteja. Oot myötätuntoinen ja rohkaiseva. 🙂 Voimia sullekkin!

Käyttäjä yksinäinen28 kirjoittanut 27.12.2016 klo 09:07

Hei kaikille vastajille ja kiitos kaikille vastauksista. Joulu on nyt onneksi ohi. Inhoan joulua. kriisikeskuksesta on ollut vähän apua. Mutta tauot liian pitkiä tuntuu, ettei kukaan välitä siitä mitä mulle kuuluu ja tule tänne sekasotkuiseen arkeen auttamaan mua. Sitä mä tarvisin eniten. Ei ainakaan pariin viikkoon tule onnistuu,,, Tai edes pitämään seuraa. tää on vaan osa totuutta mutta olen jo niin tottunut siihen, etten saa tukea ja apua etten uupumukselta enää jaksa yrittä.