Mikä tuottaa teille hyvää mieltä?

Mikä tuottaa teille hyvää mieltä?

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 23.11.2018 klo 08:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.11.2018 klo 08:50

Tänä aamuna tunnen itseni kiitolliseksi siitä että olen elossa, vaikka lääkärikäynnin jälkeen tärisyttääkin. Pysähdyin tasaamaan oloa terveyskeskuksen kahvilaan ennen kuin menen töihin, ja ostin vuoden ensimmäisen joulutortun. Tomusokeri oli makeaa, vaikka kahvia en yhtään enempää tarvitsisikaan.

Havahduin tänä aamuna Tolkienin elämänkertaa lukiessani siihen, miten paljon nautinkaan siitä. Siitä tuli mieleeni aloittaa ketju (näitä on kyllä ollut aikaisemminkin, mutta en jaksa ryhtyä kaivamaan) jossa ihmiset voivat jakaa asioita jotka siinä päivässä/hetkessä tuntuvat hyviltä.

Käyttäjä star-crossed kirjoittanut 23.11.2018 klo 20:26

Täydenkuun loisteessa käveleminen. Miten se voikin olla niin kirkas? Ja aina jaksaa ihmetyttää, että miten keltaisena loistavan kuunvalo voi olla sinertävää. Jos olisi lunta niin se näyttäisi melkein sähkönsiniseltä.

Jouluvalot. Tuovat valoa marraskuun lumettomaan pimeyteen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2018 klo 08:44

Lunta sataa! Eikä kerrostalossa tarvitse tehdä lumitöitä! 🙂

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 25.11.2018 klo 09:40

Tämä on kiva ryhmä
🙂🌻

Minä olen kiitollinen:
- mulla kävi eilen vieraita
- on hiukan lunta, mikä tuo valoa
- oloni on ollut nyt hyvä kokonaisen viikon, se on erityisen hienoa
- oli hyvä iltalenkki
- poikani soitti eilen ja juteltiin yli tunnin, huomasin kuinka hänellä on fiksuja suunnitelmia ja ajatuksia ja hän yllätti minut taitavalla sanan käytöllä
🙂

Käyttäjä star-crossed kirjoittanut 25.11.2018 klo 13:58

Juuri nyt: iso mukillinen hyvää teetä. ☺️❤️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.11.2018 klo 20:18

Se kun lenkillä tulee yllättäen nostalginen biisi, jota et tiennyt kaivanneesi, ja hetken juoksu kulkee itsestään ja kasvattaa unelmille siivet. Etsiskeltyäni turhaan kuuta (pilvien takana), huomasin että puiden takaa kellottavat katuvalot tekevät koivunoksiin samantapaisen punertavan valokehän mikä joskus täysikuun ympärillä (ainakin täällä kaupungissa) näkyy.

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 27.11.2018 klo 17:50

-Lenkkeily raikkaassa ulkoilmassa
-Kuntosalilla käyminen
-Piristävän musiikin kuuntelu
-Discotanssi yksin kotona
-Puhtailta tuoksuvat pyykit
-Mukavat työkaverit
-Jouluvapaitten odotus
-Veljen huumorintaju
-Huumorintaju yleensäkin, koska huumori on viisauden merkki
😉

Käyttäjä Joie kirjoittanut 28.11.2018 klo 20:20

Mä tuun hyvälle mielelle yhden papan näkemisestä. Hän tulee välillä vastaan tässä lähiseuduilla. Hän näyttää aina niin iloiselta, kun hän painaa vauhdilla menemään rollaattorin kanssa, piippu huulessa! Ei voi muuta ku hymyillä takas. 🙂

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 29.11.2018 klo 07:55

Googlen Android-puhelin (en kyllä olisi ikinä uskonut sanovani tätä), tai tarkemmin sen englanninkielisiin viesteihin ehdottamat vastaukset! "Hieman" huonosti tilanteeseen sopivia toisinaan.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 29.11.2018 klo 12:26

Punaisen persialaiseni vahva kehrääminen, kun se aamuyöllä jostakin hiipii nukkumaan viereen pää tyynylle asettuneena. Illalla saattaa olla ihan näkymättömissä muissa tiloissa, mutta yö on sitten parasta aikaa.

Käyttäjä keltainensydan kirjoittanut 30.11.2018 klo 22:30

Mulle tuottaa kans kuun loiste kirkkaalta taivaalta iloa. Siihen ei kyllästy koskaan niinkuin ei tähtitaivaaseenkaan. Siinä on aina jotain mystistä, joka kiehtoo ja saa hyvälle mielelle. Hyvää mieltä saan myös jos jonkun tuntemattoman kanssa tulee kohdatuksi tullut olo esimerkiksi ystävällinen ele, hymy, katse. Tulee sellainen arvostettu olo jos joku huomioi juuri minut, vaikka se olisi pienikin hetki. Myös hyvä musiikki ja sen tuomat inspiraatiot tuovat iloa. Mielikuvittelu jostakin haaveesta / tulevasta ihanasta tapahtumasta tuntuu mukavalta.

Käyttäjä MaMaa! kirjoittanut 02.12.2018 klo 05:17

Toisten ilahduttaminen on aina tuonut mulle hyvän olon.
Ne muutamat kerrat tänä vuonna, kun olen jaksanut olla se innokas ilopilleri ja puuhaillut toisten hyväksi, on se hetken hyvä mieli auttanu jaksamaan läpi harmauden.

Vuoden kohokohtia:

Tein anoppikokelaalle äitienpäivä-paketin.
Metsästin kirpputoreilta materiaaliaaleja ja suunnittelin paketin huolella.
Askartelin kortin, neuloin nilkkamallin sukat, tein jalkakylpypommeja, sokeri-huonaja kuorinta ainetta, ostin rouvan lempisuklaata ja metsästin pari lumon lahjakorttia, että pääsee kaverinsa kanssa käymään salilla. Kaikki nätisti pakattuna koristeltuun "sienikoriin", kun mettäihmisiä on ja siellä tuppaa nuo jalat kärsimään.
Vieläkin tulee joka kerta hyvä mieli, kun selaan kuvia tästä projektista 🙂👍

Toinen kohokohta

Sain "avattua suuni" messengerissä ja jaksoin mennä vanhalle lapsuuden kaverille muuttoavuksi. Komensin toisia, laittelin verhoja ja mattoja, järjestin kaappeja.
Kaksi päivää katosi yht'äkkiä ja kaikkein parasta oli asunnon isännän kiitos.
"Noi pahvilaatikoit ois täällä viel kahen kuukauden päästä ilman sua"

Arjen ilona mulla on onneks kaks kissaa. Niille saa itkeä, eikä ne välitä vaikka vähän kainalot haisis. Toinen on ihanan kamalan aktiivinen huutaja, joka pitää mut liikkellä täällä kotona ja toinen on maailman ihanin ja hellin kehräyskone, jolta saa paljon puskemisia ja muita hellyyden osoituksia

Kaikenlaiset kädentyöt, askartelu, neulominen, leipominen ja uuden oppiminen, on ollut sellanen kantava voimavara kaiken synkkyyden keskellä.

Käyttäjä kirjoittanut 02.12.2018 klo 18:46

https://www.is.fi/nyrkkeily/art-2000005919014.html
" Tyson Furyn nousu kanveesilta oli urheiluvuoden hienoimpia hetkiä – lähetti terveiset muille mielenterveyden kanssa kamppaileville".

Käyttäjä MaMaa! kirjoittanut 03.12.2018 klo 03:15

Kiitos linkin jakamisesta! En yleensä seuraa ollenkaan urheilua ja löysin taas itselleni uuden rohkaisijan!

"Jos minäkin voin palata, tekin
pystytte siihen. Etsikää apua
Ja tehdään se yhdessä"
-Tyson Fury-

#masentunutmaailma
#kukaanmeistäeioleyksin

🙂🌻

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.12.2018 klo 04:20

Rusinat myslissä, ja öinen lumisade, kun itse odottelee peiton alla tulisiko uudestaan uninen olo.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.12.2018 klo 08:04

Vatsakipu on poissa.