masennusko?

masennusko?

Käyttäjä essukka aloittanut aikaan 20.05.2013 klo 23:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä essukka kirjoittanut 20.05.2013 klo 23:56

Olen 18v vasta valmistunut ammattiin ja työtön.

Vaikka minulla on elämässä kaikki hyvin, on poikaystävä, perhe, katto pään päällä niin silti olen mahdollisesti masentunut, tätä pientä masista on jatkunut jo monta vuotta mutta nyt alkaa mennä tää tilanne semmoseks että en pysty tekemään muuta kuin makoilemaan sängyllä ja katson tyhjyyteen tai sitten yritän vain nukkua ja toivon että huomenna olisi parempi päivä.

Kirjoitan päiväkirjaakin mutta ei se tunnu auttavan, en osaa oikein puhua tästä kenellekkän, minun mielestä on vain helpompi kirjoittaa kun sanoa asiat ääneen.
Enkä myöskään uskalla hakea apua enkä kyllä tiedä että minne minun pitäisi mennä sitä apua hakemaan..

Mitä teen 😯🗯️

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.05.2013 klo 11:49

Hei essukka🙂.

Muuta neuvoa en osaa antaa kuin tilaa aika teveyskeskuslääkärille.
Häneltä ainakin saat lähetteen psykiatrille jos tarvitset. Kannattaa
Hakea apua ettei tilanne pahene🤔.Itse päästin tilanteen liian
pitkälle ennenkuin ymmärsin hakea apua. Sama homma makasin vain
sängyssä vapaapäivät ja illat ja itkin.

Toivon kaikkea hyvää elämääsi🙂👍,Toivottavasti saat apua🙂🌻

Käyttäjä katinka3 kirjoittanut 21.05.2013 klo 13:05

Hei Essukka, vahvasti samaa mieltä olen minäkin, että mene ihmeessä puhumaan asiasi lääkärille ennen kuin lamaannut lisää. Äläkä puhuessasi väheksy mitään tuntemuksiasi vaan kerro ihan niin kuin asia on. Kyllä lääkärit ovat kuulleet ja nähneet paljon masentuneita, et ole ainoa. Minäkin venytin liian pitkälle, eristäydyin muista ihmisistä ja häpeän itseäni. Toisaalta tiedän että niin tämä sairaus eteenee mutta raskasta on silti. Paraneminen hidastuu kun päästä tilansa liian pahaksi. Voithan aluksi vaikka soittaa esim.kriisikeskukseen ja kertoa olostasi. Se helpottaa sen verran että saat voimia tavata lääkärin.
Voimia sinulle 🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 23.05.2013 klo 12:44

Hei ja tiedoksi kaikille masentuneille,

Mieli Maasta ry järjestää Tukinetissä säännöllisesti liveryhmiä masentuneille. Liveryhmät ovat avoimia ryhmächatteja, jotka on tarkoitettu kaikille aiheesta kiinnostuneille. Liveryhmään mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa+ohjaajat.

Seuraava Mieli Maasta liveryhmä on ensi viikon keskiviikkona eli 29.5. klo 18-20. Illan teemana on: Rohkeampi minä.

Ryhmän ohjaajina toimivat Mieli Maasta ry:n vertaisohjaajat.

Tervetuloa mukaan! 🌻🙂🌻

Käyttäjä essukka kirjoittanut 23.05.2013 klo 21:56

Kiitos vastanneille! 🙂

minulle on aina ollut vaikeaa käydä edes lääkärissä joten ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja maanataina mennä fyysisten ja henkisten kipujen kanssa sinne lääkärille 🙂 Oon vitkutellu tätä asiaa liian kauan..

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 25.05.2013 klo 19:42

Hei essukka🙂. Tsemppiä lääkärissä käynnille. Toivottavasti saat apua🙂👍