Kumpa löytäisin oikean tien…

Kumpa löytäisin oikean tien...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.07.2021 klo 21:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.07.2021 klo 21:29

Elämässä tapahtuu hyviä ja huonoja asioita, joiden kanssa on pärjättävä, vaikka ei tekisi mieli. Nyt olen aloittanut autokoulun ja minun pitäisi mennä työhön. Ajattelin soittaa TE-toimistoon ja kysyä onko minulla mahdollisuuksia päästä palkkatuettuun työhön. Jos on voin hakea työpaikkaa jota olen jo harkinnut hakevani. Kelalta odotan päätöstä työhön perehdyttämisestä, mutta en taida jäädä odottamaan sen päätöksen syntyä. Kuvittelen osaavani hoitaa työhön hakemiseni itse, ilman apua.

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 19:27

Oli painajaismainen aamuyö, aamu, päivä, ja ilta. Ajattelin paljon alkon asiakkaita ja niitä jotka eivät vielä ole alkon asiakkaita, koska siihen on jokin este.

Mietin näitä alkon asiakkaita jotka käyvät useammin alkossa kuin muut, ja näitä alkon asiakkaita jotka käyvät harvemmin alkossa kuin muut. Sillä välillä leijailevat toisinaan alkon asiakkaina käyvät.

Mietin miksi on niin salaista millä tavalla he juovat, mitä he juovat, ja kuinka paljon he juovat. Aivankuin heidän juomisiansa ei tiedettäisi, niistä ei välitettäisi, eikä niitä hyväksyttäisi jos niistä tultaisiin tietoisiksi, vaikka useilla ei ole mitään ongelmia juomisensa kanssa.  😂😪/😂😥

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 19:56

On ilta. Muiden lasten äänet kantautuvat ulkoa sisälle. Yön tullen hiljenee. Linnut laulelevat yössä. Tieltä kantautuu liikenteen melua. Yksinäisen kävelijä on helppo kulkea...on hiljaista.

Käyttäjä Nótt kirjoittanut 16.07.2021 klo 21:01

Pikemiten kirjoitti:
On ilta. Muiden lasten äänet kantautuvat ulkoa sisälle. Yön tullen hiljenee. Linnut laulelevat yössä. Tieltä kantautuu liikenteen melua. Yksinäisen kävelijä on helppo kulkea...on hiljaista.

Tämähän on puhdasta lyriikkaa! 🙂👍

Tulee mieleen As Tears Go By ("It is the evening of the day / I sit and watch the children play") ja toisaalta hieman Hetken tie on kevyt ("Kun yössä yksin vaeltaa").

Käyttäjä kirjoittanut 17.07.2021 klo 11:44

Aurinko paistaa lämpimästi, on kuuma. Ulkoa kuuluu liikenteen melua, muuten on hiljaista, yksittäiset hyönteiset surisevat lennellessään ohitse. Linnut laulelevat, ja kaikkialla on vihreätä, ja kukkasia. Hedelmät kypsyvät auringossa, ja marjat pensaina kauempana...on kesä.

Käyttäjä kirjoittanut 17.07.2021 klo 19:24

Maa muuttuu jonkinverran ennenkuin seuraavan kerran pelaan rahapeliä veikkauksella.  😂⚡

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2021 klo 10:10

Mietin miten henkilöt suhtautuisivat minuun kassalla jos alkaisin hihittämään heidän alkoholi ostoksillensa kun olen kassalla, ja pyytelisin anteeksi mielenyhtymiäni?

...S e k i n  j u o  s e n  t a k i a  e t t ä...

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2021 klo 10:46

En voisi mitään sille että elämää suuremmat henkilöt " naurattavat " minua aina. Jos kykenisin hallitsemaan itseäni silloin " hymyilisin " kauniisti. Kaikenlaisen " ilon " kieltäminen saisi minutkin ...  " totiseksi." En pidä tärkeänä sitä etten voisi " nauraa vapaasti." !tku on ihan toinen asia, johon suhtaudun " pidättyvästi."

Muiden tunteiden hyväksyminen ei kuulu useinkaan asiaan normaaleilla henkilöillä, joiden ei ikinä tarvitse sietää naapureidensa, tuttaviensa, ja ihan vieraiden henkilöiden edesottamuksia.  😂😥

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2021 klo 12:31

Jos ne alkossa on löytäneet jonkun tekemään työt, saattaa olla etten pääsekään sinne itse työhön, silloin minun pitää taas hakeutua muualle työhön.

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2021 klo 16:08

Radiosta tulee hyvää ohjelmaa iskelmän kanavalta.

Lähellä työtarjousta ja matkalla rommi pullon järjestystä.

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2021 klo 19:32

PR...Taide paukkujen menneisyys...Työsuhde ylittää 3 kk.den rajan...Mitkä on tunteet, luopuessa joko työstä tai eläkkeestä jonkin ajan kuluessa, mielummin laittaa eläkkeen 😂% seisomaan kuin luopuu työstä. Tämä on jotain uutta, ennen kokematonta, uudenlaista elämää...joka tuntuu heti...

Kokemuksen puutteen tähden 😂⛅🎼🎶🎶 toivon saavani musiikillista myötätuntoa ajankanssa.

Käyttäjä kirjoittanut 19.07.2021 klo 09:29

Huomenta, olen ulalla jostain mitä eilen tapahtui, tai sitten se oli jo aiemmin minussa, mutta meni pois vähäksi aikaa. Enkö kestä kilpailuakaan enää!  😂😪 Minulla on tunne etten hallitse tilannetta enää kovin hyvin.  😂😂  Ja että tilanne on mennyt paljon moniselitteisemmäksi ja hyväksyn sen täysin.  😁😴

Käyttäjä kirjoittanut 20.07.2021 klo 06:54

Hei tuosta työeläkeasiasta.

Eikö työeläkkeessäkin ole ansaintaraja? Vain sellaisina kuukausina joina se ylittyy, tai jos 3 kktena se ylittyy, se täytyy laittaa katkolle? Mutta jos ei tulo ole säännöllisesti yli sen kolmena kuukautena, eläke tulee normisti? Onko työeläkkeen kanssa sama näin kuin osatyökyvyttömyyseläkkeen? siinä on noin. - jos ei muista ajoissa ilmoittaa eläkkeen maksajalle eli laita katkoa (jos on saanut yli 3kk kokoaikatyön) niin siinä tapauksessa joutuu koko eläkehakemisruljanssin alkamaan uudelleen alusta.

Aikamoista byrokratiaa ja vaikeaa sisäistää tämän maan eläkepolitiikka.

Tsempit silti!👍🙏😀

Käyttäjä kirjoittanut 20.07.2021 klo 10:36

Hei keskustelua. Kyllä työeläkkeessä on ansaintaraja, joka ylittyessään 3 kk vaatii toimenpiteitä, kuten laittamista eläke lepäämään.

En ole koskaan tehnyt sitä, joten kaikki on minulle uutta, mutta olen ottanut selvää siitä että eläkkeen voi laittaa lepäämään 3 kk - 2 vuoteen pitkäksi ajaksi ilman että eläke siitä kärsii.

Käyttäjä kirjoittanut 20.07.2021 klo 12:51

Juurikin noin. Se voi levätä tilapäisesti ans.rajan ylittävän kynnyksen kokoisen palkan, sen verran kuin sitä työn pituuden mukaan maksetaan.

Käyttäjä kirjoittanut 21.07.2021 klo 08:35

Yhtä hyvin voin käydä työssä kunnes päädyn vanhuuseläkkeelle. Ei siihen mene kovin montaa vuotta. Ja jaksoinhan käydä kouluakin. Olisi kuitenkin kivaa jos olisi enemmän vapaata kuin minulla olisi jos menen kierrätyskeskukseen verkkokauppaan työhön, ja se olisi sitä työtä jota varten sain koulutukseni. Siinä on pieni ristriita, joka olisi työtäni.  😂😴/ 😂😥