Kumpa löytäisin oikean tien…

Kumpa löytäisin oikean tien...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.07.2021 klo 21:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.07.2021 klo 21:29

Elämässä tapahtuu hyviä ja huonoja asioita, joiden kanssa on pärjättävä, vaikka ei tekisi mieli. Nyt olen aloittanut autokoulun ja minun pitäisi mennä työhön. Ajattelin soittaa TE-toimistoon ja kysyä onko minulla mahdollisuuksia päästä palkkatuettuun työhön. Jos on voin hakea työpaikkaa jota olen jo harkinnut hakevani. Kelalta odotan päätöstä työhön perehdyttämisestä, mutta en taida jäädä odottamaan sen päätöksen syntyä. Kuvittelen osaavani hoitaa työhön hakemiseni itse, ilman apua.

Käyttäjä kirjoittanut 11.07.2021 klo 23:19

👍 👍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.07.2021 klo 09:22

Oma tie on oikea tie 🙂 Tsemppiä!

Käyttäjä kirjoittanut 12.07.2021 klo 15:03

Kävin tänään te-toimistossa viemässä kopion tutkintotodistuksestani. Ja ne lupasivat soittaa minulle.

Laitoin ruokaa. Makaroonia/jauhelihaa/kananmunia. Ja söin. Oli hyvää.

Käyttäjä kirjoittanut 12.07.2021 klo 21:05

Huomenna pitää mennä SydLabraan tutkimuksiin, olivat havanneet jotain mammografia seulonnoissa, jota pitää vielä tutkia. Toivottavasti ei mitään hätänä.  😁😴/ 😂😪 Muistu mieleeni etten voinut olla yhden äidin tytär, koska äidilläni oli skitsofrenia. 😴😪

Käyttäjä kirjoittanut 14.07.2021 klo 19:57

Tein työpaikkahakemuksen ja lähetin sen, sitten soitin sinne ja kysyin tuliko se perille.

Tuli perille. ohjasivat sen oikeaan paikkaan, josta soittavat sitten minulle, toivottavasti paikka ei ole mennyt vielä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.07.2021 klo 22:35

Mitä tarkoitat sanomalla ettet voinut olla yhden äidin tytär, koska äidilläsi oli skitsofrenia? Olen vain utelias, jätä vastaamatta jos et halua puhua aiheesta 🙂

Tsemppiä tutkimuksiin, ja onneksi olkoon työpaikan hakemisesta! Se on jo jonkinlainen saavutus, että tietää mitä haluaa ja saa hakemuksen lähetettyä.

Käyttäjä kirjoittanut 15.07.2021 klo 04:31

Tuo tapasi sanoa "etten voinut olla  yhden äidin tytär" skitsofrenian vuoksi, on mietityttänyt jnkn verran. Tavallaanhan me jokainen ollaan useamman äidin tyttäriä.

Äidin sisällä oli äitinsä. Äidin äidin sisällä oli äitinsä.... Takaapäin sukupolvia on jotain aina muovautunut äitinä olemiseen.

Skitsofrenia on mielenkiintoinen tapa kokea ja kuulla elämää, tai ainakin se minulle siltä kuulostaa   ja ehkä sinulle vahvistaa olet monipuolisen elämän saanut!

Käyttäjä kirjoittanut 15.07.2021 klo 10:41

Äitini sivupersoonat näkyivät ja kuuluivat päällepäin, välillä hän ei ollut ollenkaan itse  😪 paikalla, vaan hänen sivupersoonansa olivat. Sitä minä tarkoitin. Ikinä ei voinut tietää onko tänään taas sellainen päivä jolloin en tuntenut omaa äitiäni ollenkaan vaan kuvittelin häntä hänen sivupersoonakseen.

Käyttäjä kirjoittanut 15.07.2021 klo 16:45

Hain Alkoon työhön, myyjäksi.

Kaikenlaisia asioita ja asiakkaita palvelemaan. Ajattelen ettei mikään saa minua huomauttamaan hyvälle asikkaalle että hänessä olisi jotain vain viallista tai että hän olisi liian humalassa, mutta voi olla etten sietäisi kuset ja paskat housussa olevaa krapulaista asiakasta.  😁😴/😂😪

Käyttäjä kirjoittanut 15.07.2021 klo 20:40

Nyt olen toteuttanut jo 2 mielenkiintoani vaatinutta unelmaa, eka on autokouluun meno, ja toka on alkoon työhön haku. Molemmat ovat olleet mielessäni jo vuosia. Saa nähdä tuleeko niistä mitään. Ymmärrän etteivät haaveet ole todellisuudesta tietoisia. Monet ongelmia esiin tuottavat ovat vain alkon asiakkaita, ja mielenkiintoisia ratkaisumalleja näen televiosta ja kuulen radiosta, ainakuin haluan viihdeohjelman avata. Voisin alkaa taas katsoa elokuvia, tai kuunnella cd´tä. Minulla on suuri kokoelma cd´tä, joita en ole viime vuosina kuunnellut paljoa.

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 05:25

En näe ristiriitaa sairastamani skitsofrenian ja alkossa työskentelemisen myyjänä välillä, mutta se johtuu epäilystä että itse olen alkoholin suurkuluttaja, tai että alkoholilla on osuutensa psyykkisessä hyvinvoinnissani. Alkoholi on vaikuttanut minun psyykkiseen hyvinvointiini vuosia ja olen juonut sitä lääkkeeksi psyykkiseen hyvinvointiini vuosia, silti haluaisin alkaa myydä alkoholia muille henkilöille.  😁😴/ 😂😪  Vaikka itseltäni ei alkoholin juominen lääkkeeksi psyykkiselle hyvinvoinnille onnistunut ollenkaan onnellisesti, vaan olen joutunut olemaan raittiina alkoholin tuottamien psyykkisen hyvinvointini onnettomien päivien tähden.  😂😪 Josta seurauksena tiedän ettei alkoholia pidä ottaa yksinäisyyteen yksinään, vaan alkoholi on seura juoma, jota ei ole luotu minunlaisiani henkilöitä silmällä pitäen, ja alkoholi on jäänyt valmistamatta minunlaisiani henkilöitä silmällä pitäen.  😁😁😴😴/ 😂😪

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 06:36

Olenko liiallisen herkkä ulkopuoleltani tuleville aistimuksille, ja reagoinko liiallisen voimakkaasti ulkopuoleltani tuleviin aistimuksiin. Mielestäni en ole sen herkempi kuin kukaan muukaan, ja en reagoi sen herkemmin kuin kukaan muukaan. Oikeammin olen aika vähän reagoinut ulkopuoleltani tuleviin aistimuksiin, ja ollut aika vahva kaikkinaisen ulkopuolisen aistimuksen ja ajatusmaailman edessä. Näiden % en kanssa en pääsisi enää eläkkeelle, mutta saattaisin päästä alkoon työhön, joka olisi minulle hyväksyttävä tapa hoitaa asia, kunnes en ole itse edes Juonut alkoholia haitallisesti psyykkiselle terveydelleni.  😂😪

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 07:02

Ruumiillisesti en ole ottanut alkoholia vuoteen, mutta se on vain päivä kerrallaan kysymys, milloin alan taas Juopumaan alkoholista. Usein minusta tuntuu siltä, ettei tämä hetki vaadi minulta sitä, mutta seuraavassa sekuntissa saattaa jo piillä tahdon olla raittiina epätoivoinen halu Juopua alkoholista, silti asian kohtaaminen olisi minusta asiallisempaa kuin asian kiertäminen kaukaa, siksi hain alkoon työhön.  😂😴/ 😂😪

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 08:47

Minusta tuntuu kuin olisin saanut maistaa omaa lääkettäni, mutta en olisi vielä ihan sitä mieltä etten voisi mennä yhtä hyvin kierrätyskeskuksen verkkokauppaan työhön kuin mennä Alkoon työhön. Kumpi ottaa yhteyttä minuun ensin ja millä mielellä!

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2021 klo 11:40

Minullakin on minua kiusaavia asioita elämässä. Pyrin olemaan absolutisti alkoholin suhteen. Silti joskus ostan yhden saunaoluen. Välillä se on alkoholiton. On kakspiippunen juttu. Mun elämässä tuo yks on helppo pitää, mutta kaikilla ei ole niin. eikä mullakaan aina mutta yleensä noin. Haluaisin keksiä jotakin muuta mikä kuin "löysäis ruuvejani"

Koen sen oluen kuin palkkioksi, jotain saanut tehdyksi ja siksi ostan vain yhden. Muuten se ei olis palkkio. Muuten se ei tuntuis mainiolta virkistykseltä.

 

.